Toon posts:

Verlengen RJ12 Kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Michael_1380
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-02 13:23
Ik zoek een?
Ik heb een Thrustmaster T300 RS GT racestuur+pedalen. Er loopt onder andere een RJ12 kabel van het stuurtje naar de pedalen. Dit is echter een te korte kabel. De kabels wil ik netjes wegwerken en kom net te kort.

Om deze weg te werken heb ik een RJ12 verlengkabel gehaald. Wat blijkt: het past niet. Het lipje van het mannetje (van de pedalen) zit aan de zijkant en bij het aangekochte verlengstuk in het midden.

Ik heb er even een foto bijgevoegd voor de duidelijkheid. Wie weet hier een simpele oplossing voor? Is er een reden dat niet alle RJ12 kabels dus hetzelfde zijn? Wat mij verder nog is opgevallen is dat de verlengkabel plat is en de kabel van de Thrustmaster rond.

Alvast bedankt

[Voor 4% gewijzigd door Michael_1380 op 01-03-2021 18:26]

Beste antwoord (via Michael_1380 op 02-03-2021 11:54)

• jvanderneut
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-03 09:16
Dit zijn DEC MMJ connectors (RJ12 DEC). Veel krimptangen kunnen die wel krimpen en ook connectors zijn online wel te vinden.

Maar kabel doorknippen en verlengen is denk ik minste gedoe.

Alle reacties

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:30

DataGhost

iPL dev

Het gaat hier alleen om de connector, dat lijkt op een variant van 6P6C. Meestal wordt zoiets gedaan om ervoor te zorgen dat je de stekker niet in het verkeerde contact kan doen, bijvoorbeeld aan een echte telefoonaansluiting of als een soort van "vendor lock-in". Welke connector-variant dit precies is kan ik je niet zeggen maar ik acht de kans nul dat je er een kant-en-klare verlengkabel voor gaat vinden. Om het te laten passen met wat je hebt kan je de lipjes afbreken of afknippen maar dan blijft de connector niet meer vastgeklikt zitten, dus een erg goede oplossing is dat niet. Een beter alternatief is dat je de originele kabel doorknipt en aan de nieuwe uiteinden een male- en female-connector naar keuze krimpt. Dat is liefst 6P6C waarschijnlijk, dan kan je verlengkabel daartussen. Andere connectors kunnen ook maar dan moet je zelf een verlengkabel maken voor daartussen.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:13
Even snel wat aan het googelen geweest omdat plaatje niet super duidelijk is.
Lijkt beetje op deze stekkers:

Zullen wel speciale stekkers gepakt hebben om te zorgen dat alles juist aangesloten wordt en er geen telefoons op aangesloten worden.
Stekkers zijn lastig te krijgen, de bijbehorende krimptang zullen de meesten ook niet hebben liggen, en waarschijnlijk zijn koppelblokjes ook lastig te krijgen.
Zou zelf originele kabel doorknippen en langer gaan maken.

• Michael_1380
Bedankt! Goed mee geholpen. Ik ga ermee aan de slag.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• jvanderneut
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-03 09:16
Dit zijn DEC MMJ connectors (RJ12 DEC). Veel krimptangen kunnen die wel krimpen en ook connectors zijn online wel te vinden.

Maar kabel doorknippen en verlengen is denk ik minste gedoe.

• Michael_1380
TOP! Bedankt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-03 12:16
Je kunt het topic op opgelost zetten en een beste antwoord markeren om eventueel andere mensen te helpen ;)

• Michael_1380
Misschien een domme vraag maar hoe zet ik topic op opgelost. Vergeef deze rookie tweaker.

• Graficus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-03 15:59
Hoi Michael,

Hoe heb je het uiteindelijk gedaan? Doorgeknipt en verlengd?
Werkt het allemaal naar tevredenheid?

Ik heb dit probleem ook met mijn T248 Trustmaster stuur.

Ik hoor het graag van je.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee