Toon posts:

opengl probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje is het op mijn systeem niet meer mogelijk om opengl games te draaien. Het heeft altijd gewerk maar nu hangt elke game/app die gebruik maakt van opengl.

Ik heb geen drivers/bios updates gedaan waardoor het probleem zou kunnen hebben ontstaan, wel ben ik m'n systeem aan het opschonen geweest. Ik heb een aantal programma's en games van m'n systeem verwijderd. Daarom denk ik dat een van deze verwijderde programma's m'n opengl settings heeft verne#kt.

Ik heb ondertussen al geprobeerd om nieuwe drivers te installeren. Ik heb de asus v3800 drivers geprobeerd en ook de nvidia drivers, zonder effect.
Ook heb ik gekeken naar m'n registry settings, deze wijzen netjes naar m'n opengl driver voor m'n video card.
De windows opengl32.dll heb ik ook al opnieuw in de windows\system dir gemikt, alles helaas zonder succes.

Ik word hier een beetje moe van.. ik begin nu toch echt afkick verschijnselen te vertonen .. damn geen quake,

m'n system specs:
mb: chaintech ltm2
proc: intel celeron 433
vga: asus v3800 tnt2 ultra deluxe
sound: sb live

Met deze configuratie en drivers heeft het gewoon goed gewerkt... tot nu dus...

Elk opengl proggie gaat de mist in, waaronder:
quake II
quake III
start trek elite force (demo)
rollcage II
en ook 3dmark 2000 en 3dmark 2001 hangen als een baksteen.

de opengl screensavers van windows werken wel correct. Zou het mogelijk zijn dat misschien bepaalde gl functies over de zeik zijn?

Heeft iemand een idee?

>:)

Verwijderd

Probeer directX 7 of 8 en bijbehorende videokaart drivers eens opnieuw te installeren.
Het klinkt suf om directX te gebruiken, maar spellen als quake installeren ook altijd directX als je een oude versie hebt van DirectX. Mischien helpt het. Of een nieuwe install van quake3

Verwijderd

Topicstarter
Helaas al geprobeerd,

Een nieuwe installatie van Quake III werkt niet en ook het opnieuw installeren van directx heeft totaal geen effect,

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :(

Verwijderd

Dit schijnt een bug te zijn van een m$ product, ga maar ff kijken op :

http://www.geforcefaq.com , daar staat jouw verschijnsel exact in omschreven,

Goodluck

MASH

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Het lijkt in de richting te gaan van format c: (zwaktebod, ik weet 't), maar wat je imo nog kunt proberen:

- controle systeembestanden uitvoeren
- diagnostisch hulpprogje DirectX doen
- registrycleaner eroverheen
- Windows eroverheen zetten
- nogmaals DirectX en drivers installen (na opschonen register/checken en terugzetten systeembestanden)

Hoop dat 't opgelost krijgt, ben zelf ook Q3-verslaafd. :P

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
format c: zou het probleem zeker oplossen maar dat is geen uitdaging.. ik wil begrijpen wat er fout gaat en waarom!

Maar ik ga eens rustig de geforce faq doorlezen. En dan kijken we weer verder, als het echt niet anders kan dan gaan we een reinstall doen, maar pas als ik zekerweet dat het hopeloos is.

Verwijderd

Zet je hardware accelleratie in Windows naar beneden en schakel Vsynch voor OpenGl en Direct3D uit. Dan proberen de hardware acceleratie weer op vol te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad meer gezien over vsync, ik denk dat ik dat maar eens ga proberen, die faq die hierboven beschreven staat helpt me ook niet echt verder.

Verwijderd

Het hielp bij mij om oudere detonator drivers te downloaden van nvidia.
Versie 6.50 werkt veel beter dan die nieuwe shit.
Hoop ook dat het jouw probleem dan oplost!

Veel succes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het een driver probleem is, ik heb namelijk ook de drivers geprobeert die bij m'n kaart bijgeleverd werden. Ik heb ondertussen toch al zeker twee of drie keer de display driver geupdate.
Het probleem is ook niet ontstaan na een driver update, dus het lijkt me sterk dat dat het probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas.. vsync stond al uit :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk toch dat het ergens iets met de registry te maken heeft, ik blijf zoeken...

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

3dmark2000 en 2001 zijn niet eens openGL maar ze hangen toch.. probeer nog es wat meer D3D games om te testen

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Verwijderd

Topicstarter
Da's inderdaad zo, volgens mij is 3dmark inderdaad ook geen opengl, maar verder knallen er geen andere games uit. opengl games hangen compleet... de directx games die ik geprobeerd heb, gaan gewoon allemaal goed.

Maar stel dat het niet in de opengl zit, waar zou het dan kunnen zitten?

• mvz

mvz

muziek verslaafde

meestal als je videokaart bijvoorbeeld een irq shared met een andere device, kan het zijn dat bij sommige opdrachten ie gewoon hangt. door een conflict met die andere hardware, kijk es bij het opstarten naar die device listing, of je ook dubbele irq's ziet, dit voorkomen..

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 12:43 schreef MASH_MAN het volgende:
Dit schijnt een bug te zijn van een m$ product, ga maar ff kijken op :

http://www.geforcefaq.com , daar staat jouw verschijnsel exact in omschreven,

Goodluck

MASH

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 14:25 schreef xMvZx het volgende:
meestal als je videokaart bijvoorbeeld een irq shared met een andere device, kan het zijn dat bij sommige opdrachten ie gewoon hangt. door een conflict met die andere hardware, kijk es bij het opstarten naar die device listing, of je ook dubbele irq's ziet, dit voorkomen..
Mijn tnt2 gebruikt irq 11, verder word deze alleen nog gebruikt door IRW Holder for PCI Steering.. maar dat hoort toch gewoon zo?

Verwijderd

Draaien de spellen wel op software rendering. Heel veel spellen hebben standaard hardware rendering als default staan (Max Payne bijvoorbeeld) en OpenGl is toch echt software.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 14:26 schreef MASH_MAN het volgende:

[..]
Zal wel aan mij liggen, maaruh kijk ik er dan overheen ofzo?

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Op zaterdag 18 augustus 2001 22:25 schreef okidokie het volgende:
Draaien de spellen wel op software rendering. Heel veel spellen hebben standaard hardware rendering als default staan (Max Payne bijvoorbeeld) en OpenGl is toch echt software.
openGL is gewoon hardware acceleratie, niet software rendering.. |:(

maar goed, ga in regedit naar HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OpenGLdrivers en haal alle keys weg behalve RIVATNT

werkt het nog nie? probeer dan het volgende es

klik Start / Run, Type "win.ini" en klik ok, zoek naar de regel "DVA=0", voeg een semicolon toe voor deze regel, nu staat er dus ";DVA=0". ok opslaan en afsluiten en nog es reboote en teste

veel geluk :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:49
Heel toevallig Netmeeting geinstalleerd of opgestart?
Moet je Desktop Sharing eens aanzetten en dan weer uit; Netmeeting deinstalleren.

Schijnt zo te zijn dat Desktop sharing beetje met je directdraw ed. loopt te knungelen.

Was bij mij een tijd geleden het probleem.

Pvouput live

Verwijderd

installer opengl progie eens staat op de q3 cd-rom

Verwijderd

Topicstarter
xMvZx> Did that, done that... no effect...

Krypt> Ik ben inderdaad met netmeeting bezig geweest, ik zal eens kijken ofdat een uninstall van netmeeting effect heeft. Ik heb inderdaad al eens eerder mee gemaakt, dat op het moment dat desktop sharing draaid dat je dan je display settings niet meer kunt wijzigen... zelf heb ik desktop sharing niet draaien maar ik heb netmeeting wel geinstalleerd...

narfpower> al geprobeerd, glsetup op q3 cd is een proggie dat de laatste drivers voor je videocard zoekt. Ik heb zowel de laatste nvidia en asus drivers geprobeerd, zonder succes.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:49
Ik heb het even teruggezocht; moet je deze thread ff lezen:
[topic=123140]

Pvouput live

Pagina: 1