Sinds een tijdje is het op mijn systeem niet meer mogelijk om opengl games te draaien. Het heeft altijd gewerk maar nu hangt elke game/app die gebruik maakt van opengl.
Ik heb geen drivers/bios updates gedaan waardoor het probleem zou kunnen hebben ontstaan, wel ben ik m'n systeem aan het opschonen geweest. Ik heb een aantal programma's en games van m'n systeem verwijderd. Daarom denk ik dat een van deze verwijderde programma's m'n opengl settings heeft verne#kt.
Ik heb ondertussen al geprobeerd om nieuwe drivers te installeren. Ik heb de asus v3800 drivers geprobeerd en ook de nvidia drivers, zonder effect.
Ook heb ik gekeken naar m'n registry settings, deze wijzen netjes naar m'n opengl driver voor m'n video card.
De windows opengl32.dll heb ik ook al opnieuw in de windows\system dir gemikt, alles helaas zonder succes.
Ik word hier een beetje moe van.. ik begin nu toch echt afkick verschijnselen te vertonen .. damn geen quake,
m'n system specs:
mb: chaintech ltm2
proc: intel celeron 433
vga: asus v3800 tnt2 ultra deluxe
sound: sb live
Met deze configuratie en drivers heeft het gewoon goed gewerkt... tot nu dus...
Elk opengl proggie gaat de mist in, waaronder:
quake II
quake III
start trek elite force (demo)
rollcage II
en ook 3dmark 2000 en 3dmark 2001 hangen als een baksteen.
de opengl screensavers van windows werken wel correct. Zou het mogelijk zijn dat misschien bepaalde gl functies over de zeik zijn?
Heeft iemand een idee?
Ik heb geen drivers/bios updates gedaan waardoor het probleem zou kunnen hebben ontstaan, wel ben ik m'n systeem aan het opschonen geweest. Ik heb een aantal programma's en games van m'n systeem verwijderd. Daarom denk ik dat een van deze verwijderde programma's m'n opengl settings heeft verne#kt.
Ik heb ondertussen al geprobeerd om nieuwe drivers te installeren. Ik heb de asus v3800 drivers geprobeerd en ook de nvidia drivers, zonder effect.
Ook heb ik gekeken naar m'n registry settings, deze wijzen netjes naar m'n opengl driver voor m'n video card.
De windows opengl32.dll heb ik ook al opnieuw in de windows\system dir gemikt, alles helaas zonder succes.
Ik word hier een beetje moe van.. ik begin nu toch echt afkick verschijnselen te vertonen .. damn geen quake,
m'n system specs:
mb: chaintech ltm2
proc: intel celeron 433
vga: asus v3800 tnt2 ultra deluxe
sound: sb live
Met deze configuratie en drivers heeft het gewoon goed gewerkt... tot nu dus...
Elk opengl proggie gaat de mist in, waaronder:
quake II
quake III
start trek elite force (demo)
rollcage II
en ook 3dmark 2000 en 3dmark 2001 hangen als een baksteen.
de opengl screensavers van windows werken wel correct. Zou het mogelijk zijn dat misschien bepaalde gl functies over de zeik zijn?
Heeft iemand een idee?