Toon posts:

Krimptang RJ45 cat7

Pagina: 1
Acties:

• Vliegendescheet
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-03 13:31
Hallo,

Bestaat er een krimptang voor een rj45 doorsteek plug. Voor een cat7 kabel flexibel/ plug. Zelf kan ik het nergens vinden.

Alvast bedankt.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Vliegendescheet schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:01:
Hallo,

Bestaat er een krimptang voor een rj45 doorsteek plug. Voor een cat7 kabel flexibel/ plug. Zelf kan ik het nergens vinden.

Alvast bedankt.
Misschien komt dat omdat een RJ45 connector een vaste maat is.

...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:18
Rj 45 connectoren hebben geen meerwaarde bij cat 7 dus ga kijken bij cat 6. Cat 6 is de hoogste categorie die gewone rj 45 connectoren ondersteund anders moet je al naar deze connectoren gaan en deze zijn voor cat 6A. https://www.reichelt.com/...y6RsOGwaAh1zEALw_wcB&&r=1

Bij cat 7 horen ook geen rj45 connectoren maar de GG45 en TERA connectoren. En lees dit anders eens:
https://www.cablematters....and-why-you-don-t-need-it

Of dit:
https://www.flukenetworks...-ever-happened-category-7

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

• Vliegendescheet
Ja kan dan beter cat6a kabel kopen! Dankjewel. Doorsteek krimptang werkt op alle rj45 pluggen stug of flexibele kabels en zelfs cat8

• Vliegendescheet
Jeetje man. Ben op onderzoek gegaan om cat6a te kopen met losse rj45 pluggen met doorsteek en een krimptang die doorsteek kan knijpen. Ik loop vast. Nergens, de ene zegt je moet stugge kabel kopen de ander zegt nee soepel. Snap er niks van. Heb ook maar 10 of 15 meter nodig.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Waarop?
Nergens, de ene zegt je moet stugge kabel kopen de ander zegt nee soepel. Snap er niks van. Heb ook maar 10 of 15 meter nodig.
Stug is voor installatiedoeleinden, door buizen heen en afgemonteerd op (bijvoorbeeld) een WCD. Soepel is patchkabel met stekkers eraan. Waarom koop je niet gewoon een prefab kabel?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Vliegendescheet
1 kant van de kabel moet door een gat die.de dikte heeft van de kabel. Neig nu naar een 10 cm zodat ik mijn hand met de kabel.erdoorheen kan steken lol

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-03 19:39
Cat7 kabel in onzinnig.
Neem een stugge cat 6 kabel en monteer op de plaats van het gat een netwerkdoos waar je de kabel netjes op afmonteert.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Luxicon
Vliegendescheet schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:17:
Jeetje man. Ben op onderzoek gegaan om cat6a te kopen met losse rj45 pluggen met doorsteek en een krimptang die doorsteek kan knijpen. Ik loop vast. Nergens, de ene zegt je moet stugge kabel kopen de ander zegt nee soepel. Snap er niks van. Heb ook maar 10 of 15 meter nodig.
https://www.netwerkkabel....p-flexible-assistant.html (voor AWG ~24 tot met 26)
Dit werkt een stuk makkelijker dan de standaard connectoren.

Als je door de muur gaat met een kabel, zou je normaal gesproken kiezen voor een solid kabel (stug), en deze afmonteert (keystones, patchpanels, wandcontactdozen, etc) en niet meer aanraakt.

Stranded kabel (gevlochten / soepel) is meer bedoeld vanaf de muur en tussen apparaten onderling.
Stranded = ieder draadje bestaat uit tig draadjes.
Stranded breekt daardoor minder snel.
Solid = ieder draadje bestaat uit 1 stuk koper.
Solid geleid beter.

De AWG-waarde geeft de dikte van de 8 draden aan. Waarbij 22 dik is en 26 een stuk dunner.

...

• Vliegendescheet
Omdat ik niet dagelijks een rj45 plug erop zet, wil ik een doorsteek plug gebruiken. Maar ja welke dan. Unshielded? Shielded? Welke type kabel hiervoor van de 6a? Zo'n kastje is overbodig. Daar komt een switch te staan. Weet welke ik moet kopen.

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:53
Vliegendescheet schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:31:
Omdat ik niet dagelijks een rj45 plug erop zet, wil ik een doorsteek plug gebruiken. Maar ja welke dan. Unshielded? Shielded? Welke type kabel hiervoor van de 6a? Zo'n kastje is overbodig. Daar komt een switch te staan. Weet welke ik moet kopen.
Waarom niet gewoon

https://www.allekabels.nl...2255633/rj45-stekker.html

Ik heb er dan 50m bij besteld, maar is er vast ook wel korter
https://www.allekabels.nl...bel-per-rol-50-meter.html

edit

per meter
https://www.allekabels.nl...per-meter-uutp-cat6a.html

Wat je ook kan doen is kabel kopen waar de connectors al aanzitten, b.v. cat6a of 7. Die knip je er af als het niet past, en monteer de tool-less die ik hierboven noem.

[Voor 17% gewijzigd door ppeterr op 02-03-2021 16:50]

MENTAL REBOOT

• Luxicon
Vliegendescheet schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:31:
Omdat daar een switch komt te staan is dat kastje niet overbodig. Dat jij het zo wil is een ander verhaal. Die connector die ik aangeef, is een doorsteek. Unshielded is prima. Welke type kabel? Dat is dus UTP (unshielded) stranded (soepele) kabel, aangezien jij dat de kabel direct op de switch wil aan gaan sluiten.
ppeterr schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:38:
[...]

Waarom niet gewoon

https://www.allekabels.nl...2255633/rj45-stekker.html

Ik heb er dan 50m bij besteld, maar is er vast ook wel korter
https://www.allekabels.nl...bel-per-rol-50-meter.html

edit

per meter
https://www.allekabels.nl...per-meter-uutp-cat6a.html

Wat je ook kan doen is kabel kopen waar de connectors al aanzitten, b.v. cat6a of 7. Die knip je er af als het niet past, en monteer de tool-less die ik hierboven noem.
Voor zo'n klusje als dit zou ik goedkope connectoren kopen (wel met doorsteek) en zelf krimpen. Volgens mij is cat5e ook goed, indien @Vliegendescheet geen 10Gbit gebruikt. De gewenste manier van @Vliegendescheet is een tijdelijke oplossing. De kabel die je aanraadt is solid, dus niet geschikt voor die toepassing. Het kan wel, maar niet best practice, gezien de kabel niet wordt afgemonteerd.

[Voor 63% gewijzigd door Luxicon op 03-03-2021 01:32]

...

• ykaenS
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-03 21:44
Vliegendescheet schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:17:
https://www.sandervunderi...rs-met-kabeldoorvoer.html

https://www.sandervunderi...rs-met-kabeldoorvoer.html

[Voor 7% gewijzigd door ykaenS op 03-03-2021 07:14]

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:25
Ik weet niet wat jouw onderzoek skills zijn maar ik zou eens andere google termen proberen.
Stugge kabel gebruik je voor afmontage in wanddozen en op LSA panelen. Soepele kabel (patchkabel) is bedoeld om apparaten onderling aan te sluiten. Mixen kan ook maar is niet altijd ideaal om goede verbindingen te maken. Aan beide kabels kun je gewoon een RJ45 connector monteren trouwens. En als je dat niet fijn vindt gebruik je keystones (FS.com heeft toolless varianten) waar je vervolgens een patchkabel op aansluit.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

lier schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:23:
[...]

Waarop?

[...]

Stug is voor installatiedoeleinden, door buizen heen en afgemonteerd op (bijvoorbeeld) een WCD. Soepel is patchkabel met stekkers eraan. Waarom koop je niet gewoon een prefab kabel?
Volgens mij is de reden dat er stugge kabel voor installaties wordt gebruikt, de simpele reden dat er dan evt iets naast kan komen (bescherming bij trekken kabel). Qua afscherming zou het namelijk het zelfde moeten zijn (als onderdeel van de catxx kabelspecs).
Als je weet dat er verder niks meer bij die kabel in de buis komt liggen, gewoon een stuk flexibele cat6a pakken, connector afknippen, door de buis heen trekken en op een nieuwe connector monteren.
Het zal vast niet volgens de electrische richtlijnen, bouwbesluiten en netheid zijn, laat staan dat het goed is voor de OCD'ers en autisten onder ons, maar het werkt prima.
Uiteindelijk wil jij in je huis gewoon een verbinding maken. Kan prima zo. En als het jouw huis is, ben jij degene die bepaalt. Mocht je huren en ooit gaan verhuizen: kabel er uit en gaatje dichtsmeren en na jou de zondvloed :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Vliegendescheet
Kabel gaat door een gat. Anders had ik kant en klaar gekocht. En dan met een doorsteek pluggen tang leek het mij te doen. Er zijn zoveel keuzes....

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-03 15:45
Vliegendescheet schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:04:
Kabel gaat door een gat. Anders had ik kant en klaar gekocht. En dan met een doorsteek pluggen tang leek het mij te doen. Er zijn zoveel keuzes....
Wat is een doorsteek plug? Ik neem aan dat je de KABEL door het gat heen steekt en dan een connector (plug in jouw termen..) erop zet met een RJ45 tang...

NOFI :+

• Hold
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Is ook veel theorie bij. Hier in huis heeft de aannemer destijds CAT7 gelegd en de ISP monteur (Telenet België) kreeg er geen connector aangeknepen.
Ik heb toen met de kabeltjes verbonden met een lusterklemmetje ("suikertje" denk ik in NL) en haal al 10 jaar naar alle tevredenheid de volle snelheid.
Maar lelijk is het wel. :-)

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is het niet zo dat je ze zelf eigenlijk niet kan maken en dat ze voor cat 7 nagemeten en gecertificeerd moeten zijn. Weet uit het verleden dat alle glasvezel patch kabels ook altijd met een meetrapport geleverd werden.
Misschien moet je je nut en noodzaak afvragen. Zie hier wel vaker dat 10Gb netwerken de toekomst voor thuis zou zijn maar niemand kan nut of noodzaak vertellen. (Anders dan omdat het kan/ eigen ontwikkeling en leren)
Binnen bedrijven zie je het vooral hooguit in de backbone van netwerken of naar een SAN.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Vliegendescheet

• Vliegendescheet
ykaenS dankjewel!! alleen nu nog de juiste kabel voor dit alles =/ wil graag een cat6a (wit). Heb glasvezel gehad en de kabel was de bottleneck. Wil dat niet opnieuw meemaken!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:16
Frogmen schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:24:
Weet uit het verleden dat alle glasvezel patch kabels ook altijd met een meetrapport geleverd werden.
Tegenwoordig zelden waar ik ze afneem , alleen prefab meervoudige kabels

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:04
Vliegendescheet schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:19:
ykaenS dankjewel!! alleen nu nog de juiste kabel voor dit alles =/ wil graag een cat6a (wit). Heb glasvezel gehad en de kabel was de bottleneck. Wil dat niet opnieuw meemaken!
De meeste glasvezel aansluitingen zijn 500/500 en sommige een gig. Het lijkt mij heel sterk dat je in huis bekabeling hier een probleem mee heeft. Die zouden meer dan voldoende bandbreedte moeten hebben.

Tenzij je CAT5/ of CCA kabels had liggen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee