Toon posts:

Datalek ticketverkoper dierentuinen en pretparken treft tot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:44
url: nieuws: Datalek ticketverkoper dierentuinen en pretparken treft tot 1,8 miljo...

In het artikel wordt Burgers zoo een beetje zijdelings gemeld. Ik heb echter een mailtje gehad van ze waarin ze specifiek aangeven:

"Het lek raakt helaas ook bezoekers die bij Koninklijke Burgers' Zoo tussen 19 juni 2017 en 4 augustus 2020 online tickets hebben gekocht of hebben gereserveerd'.

Misschien handig om dat erbij te zetten?

Strava, Twitter

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:19
@Webgnome Dank, ik voeg het toe.

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-04 13:06
Ander puntje over de thread die eronder zit. Ik zie daar een reactie van Said.karagoz

Het lijkt alsof deze user iets te maken heeft met de dataset, of het lek. Of hij probeert actief de dataset te verkopen.

Zie ook zijn comment bij inHolland: Said.karagoz in 'nieuws: Hogeschool Inholland is gehackt en data tienduizende...

ik weet even niet waar ik dit anders moet posten, dus vandaar maar even hier

[Voor 6% gewijzigd door marapuru op 01-03-2021 22:07]

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:44
Inmiddels heb ik ook een mailtje gehad van 'have i been pwned'..

Strava, Twitter

• o.verhie
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-03 14:25
Ik heb dezelfde melding ontvangen van vogelpark Avifauna, die zat er dus ook tussen. Mijn laatste interactie was in 2017.

Het zal dus mogelijk/wellicht gaan om alle klanten van de groep:
http://www.nvddierentuinen.nl/dierentuinen/

[Voor 31% gewijzigd door o.verhie op 02-03-2021 10:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19

Yucon

*broem*

DPG media is ook getroffen. Ik kreeg net een mailtje van ze, maar eigenlijk was het vanmiddag al duidelijk aangezien het haveibeenpwned emailadres alleen voor een aankoop via leukstetickets.nl van sanoma (nu dus DPG media) gebruikt was.

DPG media vindt het volgens hun privacystatement overigens normaal deze gegevens tot en met het detailniveau van het ip nr toe tot 14 maanden na afronding van de transactie te bewaren. Daar mogen ook wel eens vragen over gesteld worden. Op het moment dat ik de boeking plaatste stond deze termijn nog niet in het statement van sanoma en was het veel vager omschreven. Ik vraag me daarom af of deze gegevens überhaupt nog wel bewaard hadden mogen worden.

[Voor 51% gewijzigd door Yucon op 02-03-2021 21:06]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee