Het lijkt mij interessant om het plat dak van mijn schuurtje een aantal PV panelen te leggen om zo de energierekening iets te verlagen.
Ik ben in het bezit van een Mastervolt Soladin 600, die zou ik graag als basis willen gebruiken. Deze kan ik via een eigen groep terug laten komen in de meterkast Een Het dakoppervlak is 304x282cm (schuine dak is niet mogelijk i.v.m beschermd stadsgezicht).
Mijn idee:
1x Mastervolt Soladin 600
2x Trina 335WP TSM-335DD06M.05 (II) Full Black Half Cell (solarbouwmarkt)
Omdat panelen officieel niet mogen wil ik ze nagenoeg volledig horizontaal monteren (klein beetje afschot). De gebruikte methode van Comanchero lijkt me hiervoor geschikt.
4x opsluitbandje
8x Eindklem zwart Eindklem zwart | Solarstell
Voor zover ik begrijp kan ik de panelen het beste in serie aansluiten, en direct terugvoeren in de mastervolt. Daarvoor heb ik nodig:
2x Zwart Kant en klaar
2x Rood kant en klaar
Graag hoor ik of jullie nog tips hebben
Ik ben in het bezit van een Mastervolt Soladin 600, die zou ik graag als basis willen gebruiken. Deze kan ik via een eigen groep terug laten komen in de meterkast Een Het dakoppervlak is 304x282cm (schuine dak is niet mogelijk i.v.m beschermd stadsgezicht).
Mijn idee:
1x Mastervolt Soladin 600
2x Trina 335WP TSM-335DD06M.05 (II) Full Black Half Cell (solarbouwmarkt)
Omdat panelen officieel niet mogen wil ik ze nagenoeg volledig horizontaal monteren (klein beetje afschot). De gebruikte methode van Comanchero lijkt me hiervoor geschikt.
4x opsluitbandje
8x Eindklem zwart Eindklem zwart | Solarstell
Voor zover ik begrijp kan ik de panelen het beste in serie aansluiten, en direct terugvoeren in de mastervolt. Daarvoor heb ik nodig:
2x Zwart Kant en klaar
2x Rood kant en klaar
Graag hoor ik of jullie nog tips hebben