Gezocht: "Kale" domeinregistratie met email forwarding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Ik beschik over een domeinnaam die op dit moment geregistreerd is bij het Amerikaanse Tierranet. Om meerdere redenen wil ik dit graag overbrengen naar een andere registrar, bij voorkeur een Nederlandse/Europese.

Wat ik op dit moment bij Tierranet heb, is alleen een domeinregistratie, er hangt géén hosting achter. Dat heb ik ook niet nodig dus mag bij voorkeur zo blijven.

Wel is het bij Tierranet mogelijk om een aantal email aliassen aan te maken. Dit heeft dan de vorm (ietswillekeurigs)@(domeinnaam) en kan dan naar een email adres naar keuze worden geforward. Dat wil ik bij de nieuwe registrar ook graag, zonder dat ik er een email pakket bij moet nemen.

Op dit moment heb ik dit eigenlijk alleen kunnen vinden bij antagonist.nl maar ik kan me herinneren dat ik er al eens eerder naar gezocht heb en dat er toen meerdere registrars waren die dit aanboden. Nu is het òf gekoppeld aan een email pakket, òf er is alleen maar een "catchall" mogelijk. Ik wil dus meerdere verschillende aliassen kunnen aanmaken en die ook naar meerdere verschillende externe mailadressen forwarden!

Heeft iemand nog tips hiervoor?

Beste antwoord (via Alfie104 op 02-03-2021 07:56)

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:05
Ik heb een .net domein ondergebracht bij https://porkbun.com

Ongeveer US$ 10 per jaar incl. e-mail forwarding (10 aliassen max).

Zat eerst bij GoDaddy, maar die werden me te duur.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Bij Tierranet krijg je dus een email pakket bij je domain, maar dat noemen ze niet zo. Maakt echter niet dat het geen email pakket is ;-) Zonder email server geen email.

Wat betaal je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Ik betaal nu bijna 50 dollar per jaar, dat is een van de redenen dat ik daar weg wil. Ik ben daar begonnen bij buydomains.com en toen waren ze goed en goedkoop. Maar sinds buydomains door Tierranet is overgenomen hapert er steeds meer en ieder jaar wordt het weer flink duurder.

Misschien heb ik me over die mail niet helemaal duidelijk uitgedrukt, maar bij Tierranet heb ik geen mailbox, webmail of wat dan ook. Alles wat naar (eenadres)@(mijndomeinnaam) wordt gestuurd, gaat rechtstreeks naar mijn gmail of die van mijn vrouw (afhankelijk van wat er voor het apenstaartje staat). Ook daarin laten ze tegenwoordig steken vallen wat vroeger niet gebeurde.

Ik vermoed dat een email forward zoals Tierranet of Antagonist aanbieden, geen mailserver nodig heeft. Het wordt ook wel "email alias" genoemd, misschien is dat wat duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-04 23:28

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Ben zelf ook zoiets "bang for the buck" aan het zoeken en de goedkoopste pakketten van oa Strato of Vimexx lijken me voldoende voor een doorstuur/redirect mail only.

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:29
Pcextreme heeft mail pakketten: https://store.pcextreme.nl/service/email/select. Misschien is dat wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09-2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
https://www.hostnet.nl/ kan dat bij een kale domein registratie + catch all. Mijn broertje gebruikte dit tot twee maanden terug altijd maar die zit nu in Exchange online omdat zijn wensen veranderde :P

[ Voor 45% gewijzigd door HKLM_ op 01-03-2021 19:24 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Allemaal bedankt voor de reacties tot dusver. Mocht er iemand nog andere suggesties hebben, dan ben ik nog steeds geïnteresseerd.

Van de suggesties die ik tot nu toe heb gekregen komt hostnet het meest overeen met wat ik zoek, samen met antagonist die ik al had gevonden.

Nog even ter aanvulling: ik zoek dus geen mailbox. Op zich heb ik daar niets op tegen, maar het is duurder dan email aliassen en meestal ben je beperkt in het aantal email adressen of aliassen wat je bij zo'n pakket kunt aanmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
sqr.nl doet dit ook, is een aan cyso.nl verbonden budgethoster

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Alfie104 zie dat je anta al gevonden hebt. Heb een screenshot gemaakt als je alleen domein bij anta afneemt. Hopelijk beantwoordt het je vraag. Per regel kun je dus een andere bestemming kiezenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7PFQ645yZoGK2EYZZWHGhUu_Q8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RM6BpDjeW0d1KLhoSSylDIF2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door RobbyTown op 01-03-2021 23:52 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:05

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfie104
Zowel antagonist, sqr als porkbun bieden precies wat ik zoek (en nu heb bij tierranet). Waarbij de prijs bij porkbun dit wel een heel interessant aanbod maakt! Daarom heb ik het ook als "beste antwoord" gemarkeerd, hoewel er in dit geval meerdere "beste antwoorden" zijn.

Allemaal bedankt voor de hulp, ik denk dat ik er wel uit ben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-04 06:48

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

bHosted heeft een email only pakket: https://www.bhosted.nl/webhosting/email-only

Pluspunten:
  • Nederlands bedrijf (Eindhoven)
  • Snelle en hulpvaardige servicedesk (eigen ervaring)
  • Geen onderdeel van TWS of Combell
  • In de Internet.nl Hosters Hall of Fame (100% score voor klanten mogelijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodlan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:10
Ik heb 2 domeinen (.com en .net) bij directnic.com. Zonder verdere webhosting en e-mail.

Op 1 domein al ong. 30 e-mail forwarders ingesteld. Weet het niet zeker maar kan volgens mij onbeperkt.

Kosten per domein: ong. USD15/jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-04 07:44
Mr Magic schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 00:47:

Dankzij deze tip heb ik mijn 3 .nl domeinen vandaag overgezet naar Porkbun; tegenwoordig krijg je 20 forward aliassen per domein en erg snelle/overzichtelijke interface op hun site.
Ik kwam van VIP/Yourhosting af, dat was erg buggy. En dat voor € 6,25 per domein per jaar, koopje!

[ Voor 4% gewijzigd door Moriaty op 11-10-2023 22:17 ]

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Pagina: 1