• impy101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-03 00:19
Weet niet of dit het juiste forum is, zo niet; mijn excuses.

Ik heb vandaag mijn nieuwe PC in elkaar gezet maar ik krijg maar geen beeld. Zowel mijn monitor als TV ontvangen geen signaal.

Specs:
CPU: AMD 5900X
GPU: ASUS ROG STRIX-GTX1070
Mobo: Gigabyte Aorus X570 ELITE
RAM: 4x Corsair Vengeance 8GB 3600mhz
PSU: Corsair RM850x

Ik weet bijna zeker dat alles goed aangesloten is (fans draaien, RGB, fan controller etc gaat aan) alleen krijg ik maar geen beeld. Heb stuk voor stuk de reepjes RAM er uit gehaald om te zien of het daar aan lag; ook dan geen beeld.

Advies is welkom

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:32

TMV

Where did that damn icon go?!?

Juiste BIOS versie voor support van de 5900X? (F30 of hoger)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Niet het juiste subforum nee, daarom even van MME naar PMG.

Neem ook deze even door:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
En inderdaad met hierboven: check of het huidige bios de nieuwe CPU support.

• impy101
_ferry_ schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:26:
Niet het juiste subforum nee, daarom even van MME naar PMG.

Neem ook deze even door:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
En inderdaad met hierboven: check of het huidige bios de nieuwe CPU support.
Hoe kan ik dat checken? Ik kom de BIOS niet eens in omdat ik geen beeld krijg..

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

impy101 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:29:
[...]

Hoe kan ik dat checken? Ik kom de BIOS niet eens in omdat ik geen beeld krijg..
Bij mijn Asus bord kun je de laatste firmware downloaden, op USB stick zetten, in een specifiek USB slot steken en via een knop op het Moederbord updaten. Hoe dat bij Gigabyte werkt zal ongetwijfeld in de handleiding staan.

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:50
output van het moederbord ook geprobeerd (zonder GPU en met) ?

mssn staat bios op igpu

[Voor 17% gewijzigd door xtrme op 01-03-2021 14:32]

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:31
Je kunt met Gigabyte via Q-flash zonder CPU + RAM + GPU je BIOS updaten. Zie hiervoor Youtube

• impy101
lamaa1 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:37:
Je kunt met Gigabyte via Q-flash zonder CPU + RAM + GPU je BIOS updaten. Zie hiervoor Youtube
Kijk! Dat zocht ik al! Nu nog even de BIOs zien te vinden want op de gigabyte website krijg ik alleen .exe

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:31
impy101 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:40:
[...]

Kijk! Dat zocht ik al! Nu nog even de BIOs zien te vinden want op de gigabyte website krijg ik alleen .exe
Als het goed is krijg je een zip file waarin ook een 3CC file zit. Tenminste dat is als ik het hier download. Er zit wel een .exe file bij maar die kan je gewoon negeren. Het gaat alleen om het bios bestand.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:31

nelizmastr

Goed wies kapot

xtrme schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:32:
output van het moederbord ook geprobeerd (zonder GPU en met) ?

mssn staat bios op igpu
Een 5900X heeft geen iGPU, dus die kan je vergeten :)

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee