Sony str-da50es receiver met of zonder extra eindversterkers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMione
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-04-2021
Om mijn 5.1 systeem op de tv aan te sluiten overweeg ik twee opties:
De eerste is om alle speakers op de Sony str-da50es receiver aan te sluiten en deze vervolgens met s/dif op de tv aan te sluiten.
De tweede optie is om 2 of 3 Sony ta-n55es eindversterkers op de receiver aan te sluiten via de pre out van de receiver. De subwoofer (REL Q400E) kan parallel met de Lfront en Rfront worden aangesloten (via de high level connection) op de eindversterker. De Lrear en Rrear op een eigen eindversterker. En misschien dat ik nog een Centre speaker op een aparte eindversterker aansluit.

Levert de tweede optie een merkbare sprong in geluidskwaliteit op? Of is het de moeite niet waard?

Alle hardware op een rijtje:
TV: Philips Cineos
Receiver: Sony str-da50es
Eindversterker (2x of 3x): Sony ta-n55es
Subwoofer: REL Q400E
Speakers (4x): Mission 760i
Centre speaker: Mission 78c

Beste antwoord (via SirMione op 02-03-2021 20:39)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:25
SirMione schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:31:
[...]

Bedankt voor de tip! Wat bedoel je precies met multisub opstelling? Meerdere subwoofers?
Ja meerdere subs voor het bestrijden van de invloed van staande golven. Wat mij betreft is dat een hele nuttige interventie / investering voor het krijgen van goed laag. Maar je moet er ook maar net zin in hebben :).

Verder is het denk ik niet mega nuttig (die power amps ipv je receiver), maar voor het gevoel werkt het wel goed mogelijk :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
Ik zou die power amps gebruiken om een mooie multisub opstelling te maken, dan heb je echt toename van kwaliteit.

De sony's gebruiken ipv de versterkers van je surround receiver is heel discutabel of dat je winst oplevert. Maar ook altijd onderwerp van discussie. Dus ik denk dat je hiervoor naar het elven topic verwezen gaat worden :). Die Sony is wel redelijk beefy, wellicht dat het net harder gaat, mocht je dat interessant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMione
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-04-2021
Jag schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:22:
Ik zou die power amps gebruiken om een mooie multisub opstelling te maken, dan heb je echt toename van kwaliteit.

De sony's gebruiken ipv de versterkers van je surround receiver is heel discutabel of dat je winst oplevert. Maar ook altijd onderwerp van discussie. Dus ik denk dat je hiervoor naar het elven topic verwezen gaat worden :). Die Sony is wel redelijk beefy, wellicht dat het net harder gaat, mocht je dat interessant vinden.
Bedankt voor de tip! Wat bedoel je precies met multisub opstelling? Meerdere subwoofers?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jag
SirMione schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:31:
[...]

Ja meerdere subs voor het bestrijden van de invloed van staande golven. Wat mij betreft is dat een hele nuttige interventie / investering voor het krijgen van goed laag. Maar je moet er ook maar net zin in hebben :).

Verder is het denk ik niet mega nuttig (die power amps ipv je receiver), maar voor het gevoel werkt het wel goed mogelijk :)