Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-06 15:43
Vraagje; als ik MetaMask omzet naar Binance Smart Chain, heeft dat dan gevolgen voor mijn Etherium netwerk, waar enkele assets op staan?

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 16:52

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

MetaMask is een interface tussen verschillende blockchains en zogenaamde 'web3'-applicaties. Maar als ik je vraag zo lees, vraag ik me af of je weet wat je doet en of je daar wel mee door moet gaan.

De Binance Smart Chain lijkt veel op het ethereum-netwerk (niet etherIum). Het gebruikt dezelfde smartcontractructuur.

Je kunt hetzelfe adres gebruiken op de BSC als ETH, maar het is een totaal ander netwerk. Je zet MetaMask dus niet om, je verbindt alleen met een ander netwerk. Je kunt bij je netwerken gewoon switchen tussen de verschillende (test)netwerken van voornamelijk Ethereum, maar ook RSK (een ethereumachtig netwerk bovenop de bitcoinblockchain).

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
Dankje, ik ben geen kenner nee. Maar wil simpelweg wat gelden van Binance naar Metamask sturen, maar niet de 20 dollar fee betalen. Dus dit kan ik omzeilen door het BSC netwerk te gebruiken. Alleen vraag ik mij dus af of dat gevolgen heeft voor mijn assets op de MetaMask wallet die verbonden is met het ETH-netwerk?

|- Rotterdam -|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Nee, als je de BSC smart chain installeer heeft dat geen invloed op je ETH. Maar je stuurt niks naar metamask he, dat is slechts een interface met de betreffende blockchain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
oke, dankje

|- Rotterdam -|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Vergeet niet dat je in MetaMask ook meerder accounts kunt koppelen he, als je het niet vertrouwt en liever een ander adres gebruikt.

Pagina: 1