Meer dan 2 IDE/SCSI controllers tegelijk=crash?

Pagina: 1
Acties:

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 22:43

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Ok, op m'n A7V133 mobo kannik 4 devices op de VIA 686B IDE controller aansluiten en 4 op de Promise ATA100 controller. Deze zijn beiden in gebruik, beiden ook vol. (6 hdd's, 1x dvd, 1x cd-rw; ja het is een server, vandaar ;)) Zodra ik er een SCSI/IDE controller bijplaats dan komt het systeem niet meer door z'n post heen. *hang* Het lijkt erop dat dit een conflict is met de biosjes, is het mogelijk om er wel een controller bij te plaatsen? (dus b.v. 3 IDE controllers in 1 syteem) Zo ja, wat doe ik fout?

-I am Jack's wasted life.

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 08:08
Op woensdag 15 augustus 2001 10:04 schreef oCe het volgende:
*hang* Het lijkt erop dat dit een conflict is met de biosjes, is het mogelijk om er wel een controller bij te plaatsen? (dus b.v. 3 IDE controllers in 1 syteem) Zo ja, wat doe ik fout?
Zeker mogelijk maar dan moet je je Irq's handmatig instellen.
Je kan bv je Lpt en Compoorten uitschakelen of eventueel Acpi/Usb om wat Irq's vrij te maken.

En dan zou ik de voorkeur geven aan Scsi

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
IRQ's zijn niet het probleem, maar de BIOS wel; deze lijken onderling een conflict te geven en vervolgens te blijven hangen. IRQ's is het probleem niet in dit geval lijkt me, zal het ff proberen though; thnx!

Verwijderd

Ik heb het ook ge had toen ik een onboard normalen IDE had nog 1 extra promise ATA33 en nog een CDM ATA100 RAID controler in mun server stopten

hetprob:

die RAID kaarten geven je Hard-disk een adress H80 H81 H82 en H83

nu heb je een boot schijf aan de ene kaart hangen en aan de anderen kaart een gewonen hdd

an geeft NT NTloader...

maar dan boem blauw veel texten zoals altijd bij WinNT4.0 server

Boot_Device_filiure zecht i dan

gewoon omdat die promise en CMD allen 2 H80 enz. uit delen dus een conflict

IRQ's enz. is geen prob maar die kaarten zijn daar gewoon niet voor gemaakt

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
tja... en toen zochten we de oplossing ;)

Verwijderd

SCSI :) :)

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
SCSI is geen oplossing, ik ga echt niet de huidige schijven enzo eruit gooien. Uberhaupt een controller erbij met een BIOS werkt niet, dus ook geen SCSI... dubbel geen oplossing dus :(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:08
Waarom neem je niet een BIOS-loos kaartje zoals een SB16 ISA of een Symbios Logic 810/860?

Die SB16 kan je 2 cd-roms/fikkers/harddisks aanhangen, maar je kunt er niet van booten. Die Symbios logic kan je alleen van booten als je ondersteuning in je BIOS hebt zitten voor dat ding (en dat heb je niet, want Asus plaatst er liever een promise bios voor in de plaats)

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Ik heb hier op mijn onboard ATA100 3 HD's hangen en op de andere controller een DVD-schijf hangen.

Verder heb ik ook nog een SCSI-controller voor mijn Plexies.

Heb vorige week per ongeluk de scsi-controller op een verkeerde PCI-slot gehangen. Daardoor deed mijn systeem het niet meer goed, zoals dat windows niet meer goed boot.

Je moet er dus voor zorgen dat je je MASS-controllers, zoals win2k ze dus noemt, niet dezelfde IRQ laat sharen, anders wordt Win2k dus gek.

-

Pagina: 1