Toon posts:

Gigabyte GC-WBAX200 wifi werkt niet. Bluthooth wel.

Pagina: 1
Acties:

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-03 10:09
Hallo Medetweakers.

Onlangs heb ik een Gigabyte GC-WBAX200 gekocht. Zojuist heb ik hem aangesloten, maar het wifi gedeelte werkt niet. Gek genoeg werkt het bluetooth gedeelte wel.

Ik zie de wifi ontvanger ook niet onder netwerkverbindingen of bij apparaatbeheer->netwerkadapters staan.
Wel zie ik hier de "Blueooth Device (personal area network) #6" staan, die verdwijnt als ik de kaart verwijder of de USB header ontkoppel.

Ik heb twee USB-headers op mijn mobo waar de USB kabel in kan, beiden geprobeerd, zonder effect.
Drivers heb ik van de website van gigabyte gedownload en geinstalleerd, zonder effect.

Ik heb een ASUS Z390-F Gaming moederbord met een intel i7-8700k.

Hebben jullie enig idee wat het probleem kan zijn?
Bedankt alvast!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:36

sapphire

Die-hard pruts0r

Aangesloten alsin ingebouwd in een PCI-e slot?
Step 1:
Install the Wi-Fi/Bluetooth card in a PCI Express x1
slot. Connect one end of the USB cable to the USB
connector on the Wi-Fi/Bluetooth card.

Step 2:
Connect the other end of the USB cable to the
F_USB connector on the motherboard.
En daarna de drivers van de website beide geïnstalleerd ?

Gabriël ITX

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-03 15:03

SambalBij

We're all MAD here

Die USB header op je mainboard is het probleem niet :)
Van die kaart is het Wifi gedeelte PCIe, en het bluetooth gedeelte USB. Als je bluetooth wel werkt dan doet die USB connectie het dus wel.
Blijft dus het PCIe deel over; of het slot doet het niet of is disabled, of je mist een driver. (In dat laatste geval zou de kaart dan wel zichtbaar moeten worden in apparaatbeheer, maar onder overige/onbekende apparaten ipv onder netwerkadapters.

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

• Pastapipo
Dank voor de suggesties!
Ik heb de kaart in een andere PCIe slot geprobeerd, zonder succes.
Mijn lijst met "overige/onbekende apparaten" is leeg.
Ook heb ik in het BIOS zitten zoeken naar PCIe slots die op disabled staan, maar die heb ik niet gevonden. Zie ik iets over het hoofd in de biospagina?

• Pastapipo
sapphire schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:13:
Aangesloten alsin ingebouwd in een PCI-e slot?

[...]

En daarna de drivers van de website beide geïnstalleerd ?
Yes gedaan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• J_aimy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-10-2022
Probeer in een andere PC en anders terugsturen.
Heb dezelfde kaart en zonder drivers installeren etcetera had ik al connectie.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

Anoniem: 91868

Ik heb deze ook. Geen probleem om het werkend te krijgen. Ik gebruik de laatste Intel drivers:
downloads: Intel PROSet/Wireless Bluetooth 22.30.0

Bij de reviews las ik wel dat er één iemand was die problemen had op een iets ouder moederbord.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 91868 op 01-03-2021 18:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pastapipo
Anoniem: 91868 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:30:

Bij de reviews las ik wel dat er één iemand was die problemen had op een iets ouder moederbord.
Ha! Bedankt boerenlater, dit was dus het probleem. _/-\o_
Zojuist een BIOS update gedaan van het Z390-F moederbord en nu werkt de wifi ontvanger perfect!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee