Toon posts:

Windows 10 - License change

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• probot
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-11-2022
Hi Tweakers,

Ik heb remote access tot een W10 enterprise operation system en wil deze veranderen naar een Windows 10 Pro versie.

Kan ik doormiddel van de licentie te veranderen in het huidige systeem (Enterprise systeem) , het OS laten veranderen in de pro editie ?

Ik wil dit namelijk remote doen en heb geen mogelijkheid om er momenteel lokaal bij te komen voor een eventuele reinstall.

Bvd.

Beste antwoord (via probot op 01-03-2021 11:59)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Er is voor zover ik weet geen mogelijkheid tot 'downgraden' van Enterprise naar Pro. Je hebt 2 paden die je kunt inzetten.
a) Het aanpassen van het register, zodat het een Pro-installatie lijkt. Garantie dat het werkt kan niet gegeven worden.
b) Het kopen van een Pro-licentie en een clean install doen van Pro.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Er is voor zover ik weet geen mogelijkheid tot 'downgraden' van Enterprise naar Pro. Je hebt 2 paden die je kunt inzetten.
a) Het aanpassen van het register, zodat het een Pro-installatie lijkt. Garantie dat het werkt kan niet gegeven worden.
b) Het kopen van een Pro-licentie en een clean install doen van Pro.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• probot
Top bedankt voor je antwoord

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bij A heb je nog wel die Enterprise licentie nodig ("juridisch", ongeacht de technische werking en of het in de praktijk geactiveerd blijft).

Enige pad waar je betalen voor de Enteprise licentie kan stoppen, is AFAIK inderdaad een schone installatie...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-03 16:41
Volgens mij moet dit op remote kunnen
Windows 10 upgrade/downgraden naar Wind 10 Pro.

Om Windows 10 Home/Enterprise te upgraden naar Windows 10 Pro heb je nodig:
1.een Windows 10 Home/Enterprise installatie dat geactiveerd is.
2.een Windows 10 Pro licentie hebben het liefst een Retail licentie.

Het upgraden gaat als volgt:

1 Klik op de Windows icoon links onder op de startbalk.
2.kies instellingen
3.klik op Bijwerken en beveiliging
4.klik op Activering en dan op Productcode wijzigen.
5 Vul hier je Windows 10 Pro productcode in.
6.klik op volgende.
7.klik op activeren als het goed is krijg je nu een melding dat Windows is geactiveerd.
8.klik op sluiten en herstart de pc.

44

• probot
r44 , ik ga het een poging geven.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

probot schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:21:
r44 , ik ga het een poging geven.
Misschien non of my bussiness, maar waarom wil je downgraden naar Pro?
Is er iets wat Enterprise niet kan en Pro wel?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• probot
Brahiewahiewa schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:36:
[...]

Misschien non of my bussiness, maar waarom wil je downgraden naar Pro?
Is er iets wat Enterprise niet kan en Pro wel?
Het lijkt erop dat er een aantal features missen in enterprise, die in pro wel juist werken, dit heeft betrekking op de windows kiosk modus incombinatie met edge browser.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee