Vraag

• cveen53
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-03-2021
Goedendag,

Als ik vanuit contactpersonen Outlook 2013 een contactpersoon vCard sleep naar het bureaublad dan veranderd het vCard .vcf bestand in een Outlook item .msg bestand.

Hoe kan ik er voor zorgen dat het bestand een .vcf blijft...?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Dell Latitude 3330
Windows 8.1
Office 2013

Groet,
Kees

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:18

g0tanks

Moderator CSA
Welkom op Tweakers. :) Zou je de volgende keer ook willen aangeven wat je zelf al hebt gedaan, zoals naar wordt gevraagd bij het openen van een topic?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
In ieder geval lijkt het me moeilijk aan te passen. Je kan wel een contact openen en bij 'opslaan als' kiezen voor vcf. Als het om heel veel contacten gaat die je wil slepen kan je misschien het beste zoeken naar een programma die msg-bestanden kan converteren naar vcf.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Overigens is dit niet mijn ervaring bij een echt VCF bestand, dus welke als bijlage in een mail zit.
  • Sleep ik de gehele mail inclusief bijlage naar Bureaublad (of een andere map op bestandsysteem) dan wordt het uiteraard een MSG bestand
  • Sleep ik enkel de bijlage (VCF bestand) naar Bureaublad dan is het gewoon een VCF bestand (de bijlage wordt dan opgeslag in originele vorm en dit geldt voor elk type bijlage
Wil je je map Contactpersonen exporteren dan kan dat op een aantal manieren.
1)
Je kunt de hele map contactpersonen exporteren naar een TXT/CSV bestand. Kies de functie Openen>Importeren/Exporteren/exporteer naar een bestand, kommagescheiden bestand.

De import kun je vaak weer doen in een ander programma.

2) Wil je snel exporteren naar VCF bestanden, kies dan een item in je map Contactpersonen , rechtermuistoets Doorsturen als VCF bestand. In plaats van het item door te sturen, sleur en pleur VCF bijlage naar een map, sluit het item en kies niet voor opslaan
Je kunt NIET meerdere items tegelijkertijd selecteren en met rechtermuistoets voor doorsturen kiezen, dan maakt hij er inderdaad MSG van!

maar je kunt dit wel doen met de knop in de werkbalk, zie : https://www.extendoffice....tacts-vcard-multiple.html

Je krijgt dan 1 mailbericht met x-aantal VCF bestanden als bijlage.
Selecteer alle bijlagen en sleur en pleur naar een bestandsmap. Klaar!

NB: ik heb hierbij even gebruikgemaakt van Outlook 2016/2019 en weet niet 100% zeker of de functionaliteit ook in Outlook 2013 zo werkt maar de methode onderzoeken is even het proberen waard.

[Voor 27% gewijzigd door akimosan op 01-03-2021 14:15]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee