Vraag

• Tomb735
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-03 06:00
Hallo

Ik heb een Ubiquiti G4 doorbell besteld.
Daarvoor heb ik ook Unifi protect nodig.
- Raden jullie mij de UniFi Dream Machine Pro of de UniFi Cloud Key Plus aan?
- Dien ik behalve UDM-Pro/UCK-G2-PLUS nog iets te hebben voor de deurbel? POE switch?

Extra info:
De bedoeling is om een volledig Ubiquiti netwerk op te stellen in de toekomst met:
- 3 Access Points (UTP+WiFi)
- 2 G4 pro camera's
- 1 G4 doorbell

Huidig gebruik:
- Telenet Modem/router
- 2x TPlink switch (non POE)
- Telenet AP (UTP+WiFi)
- TP link AP (UTP+WiFi

Ook belangrijk:
Ik heb weinig kennis netwerken in het algemeen :)

Beste antwoord (via Tomb735 op 03-03-2021 20:12)

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:46
Voor de deurbel is niet perse PoE nodig.
Je andere apparaten wel.
Het is makkelijker om de camera's en APs aan te sluiten op een PoE+ switch.
Welke je moet hebben is even afhankelijk van je type APs.

De AC-Lite (6) kan bijvoorbeeld prima op de Switch Lite, maar de AC-LR (6) kan dat niet. Daar heb je 'zwaardere' switch voor nodig.

Een klein beetje netwerkkennis is wel makkelijk om te hebben hoor met UniFi spul. Het meeste zal wel out-of-the-box werken, maar tis wel handig om wat kennis te hebben.

Voor wat betreft UDMP of CKP; blijft een keuze, wil je je Telenet router vervangen? Dan UDMP, anders moet je nog een USG/UXG kopen.
Wil je multi-site ondersteuning, dan CKP.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Dr Pro
Voor de deurbel is niet perse PoE nodig.
Je andere apparaten wel.
Het is makkelijker om de camera's en APs aan te sluiten op een PoE+ switch.
Welke je moet hebben is even afhankelijk van je type APs.

De AC-Lite (6) kan bijvoorbeeld prima op de Switch Lite, maar de AC-LR (6) kan dat niet. Daar heb je 'zwaardere' switch voor nodig.

Een klein beetje netwerkkennis is wel makkelijk om te hebben hoor met UniFi spul. Het meeste zal wel out-of-the-box werken, maar tis wel handig om wat kennis te hebben.

Voor wat betreft UDMP of CKP; blijft een keuze, wil je je Telenet router vervangen? Dan UDMP, anders moet je nog een USG/UXG kopen.
Wil je multi-site ondersteuning, dan CKP.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-03 22:05
Hou wel rekening mee dat de UCK-G2-PLUS niet kan routeren/switchen en de UDM pro wel.
UCK-G2-PLUS is eigenlijk niet meer dan een kleine vendor lock in nas waar je de controller en protect op draait en beelden opslaat.

Mocht je de router willen vervangen zou ik eerder voor een edgerouter kijken met switch omdat deze makkelijker zijn te configureren met weinig IT kennis. nadeel is wel dat je niet de UCK-G2-PLUS en edgerouter op 1 site kan beheren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomb735
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-03 06:00
Bedankt voor de reply's.
Omdat ik mijn telenet router niet ga vervangen zou ik voor volgende opstelling gaan:

1. Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 150W PoE+)
2. Ubiquiti UniFi Cloud Key Gen2 Plus
3. Ubiquiti UVC G4 Bullet
4. Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell (ondertussen toegekomen)
5. Ubiquiti UniFi In-Wall HD (game pc + werk pc)

Opmerkingen? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dr Pro
Check ff of het wel nodig is om de 150W te pakken. Verder ziet het er prima uit 👍🏽

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee