Toon posts:

Stereo Amp, AV receiver op 1 subwoofer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ChiCotje
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-03-2021
Ik heb nu een Teufel subwoofer dat prima is voor films en dergelijke maar die heeft alleen een rca aansluiting. Deze heb ik aangesloten op mijn marantz receiver.

Ik zou graag een Subwoofer willen aanschaffen met een speakerkabel en een rca aansluiting. Voor muziek gebruik ik namelijk liever mijn klassieke Accuphase stereo amp die alleen speaker outputs heeft.

Ik zou het niet erg vinden om 2 subs in mijn woonkamer te hebben maar mijn vriendin zal het daar niet mee eens zijn.. Mijn vraag is dus is het mogelijk om 2 amps op één subwoofer aan te sluiten op deze manier. Of gaat er dan wat kappot?

Alle reacties

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:24

M2M

medicijnman

Ga je de speaker-outputs op de RCA input van de subwoofer zetten?

-_-

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
M2M schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:05:
Ga je de speaker-outputs op de RCA input van de subwoofer zetten?
Nee, die sluit je aan op de high-level inputs.

Ik weet echter niet hoe subwoofers ermee omgaan als low en high level beiden zijn aangesloten.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 159816 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:10:
[...]

Nee, die sluit je aan op de high-level inputs.

Ik weet echter niet hoe subwoofers ermee omgaan als low en high level beiden zijn aangesloten.
met beide tegelijk aan kan het bijna niet goed gaan. op zijn minst heb je vervorming. of je blaast iets op

Iperf

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zie twee opties:
1. high level naar low level converter vanaf je Accuphase, en dan een simpel input selector boxje er tussen waarbij je kunt switchen tussen de tulpingangen van de accuphase of de marantz.

2. Mocht je marantz pre-outs hebben en je accuphase pre-ins, die gebruiken om het spul door te lussen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Fish schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:12:
[...]

met beide tegelijk aan kan het bijna niet goed gaan. op zijn minst heb je vervorming. of je blaast iets op
Ja, dat verwacht ik ook. Ik probeer te herinneren of ik ooit subwoofers heb gezien waarbij je handmatig kan wisselen tussen de input, kan mij er zo geen voor de geest halen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anoniem: 159816 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:28:
[...]

Ja, dat verwacht ik ook. Ik probeer te herinneren of ik ooit subwoofers heb gezien waarbij je handmatig kan wisselen tussen de input, kan mij er zo geen voor de geest halen.
Handmatisch swithcbare input zou idd wel het makkelijkste zijn. Ik ben ze volgens mij wel eens ooit tegengekomen. Alleen geen idee meer van het merk en hoe lang dat geleden is.

Maar ik lees net iets essentieels: je wilt een nieuwe sub aanschaffen met zowel LFE als high level ingangen. En dan het liefste met een switchknop.

Nou zou je natuurlijk ook de subwooferkabel die van de marantz af komt kunnen onderbreken en er een simpele schakelaar in zetten. Dan onderbreek je het low level signaal. Moet je alleen niet vergeten aan en uit te zetten als je met de accuphase draait.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan ool nog een convertert kopen die de hie de high level singalen naar low level omzet. https://www.google.com/se...oECAYQAw&biw=1920&bih=937

ok sla de prullaria even over

Iperf

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:09
The Eagle schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:40:
[...]

Handmatisch swithcbare input zou idd wel het makkelijkste zijn. Ik ben ze volgens mij wel eens ooit tegengekomen. Alleen geen idee meer van het merk en hoe lang dat geleden is.
Bedoelde je deze: https://www.schiit.com/products/sys ?

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:54
Een BK gaat er goed mee om, volgens mij wel een voorkeur voor 1 van beide als het beide binnenkwam.

Ik had op een xxls400 beide aangesloten, en nooit geen problemen (op het inregelen van de high na, wat lastiger is dan met een low-level zonder automatische fijnregeling ;)

Je kunt ze even een mail sturen, zie http://www.bkelec.com

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:56

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

canonball schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:46:
Een BK gaat er goed mee om, volgens mij wel een voorkeur voor 1 van beide als het beide binnenkwam.
Wel apart dat REL (die volgens mij dezelfde versterkers gebruiken) aanraden het niet te doen:
Can High Level and Low Level circuits be used at the same time?

No, it is not recommended connecting the High Level and the Low Level simultaneously. These two inputs are run on the same circuit internally on the REL and will result in far too much gain. Connecting the High Level and Low Level can result in unnecessarily over taxing the REL circuitry.

When possible, connect the High Level Input to your main L-R amplifier channels and set the processor (in a home cinema system) to "Full Range" or "Large" in the Speaker Set-up Menu. Using the High Level Input and connecting to the speaker output terminals is one of the unique secrets of REL’s success and will maximize sub-bass performance.
Bron:
https://relsupport.zendes...be-used-at-the-same-time-

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-03 20:50
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Wat zou er moeten gebeuren volgens jullie?

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:19
Anoniem: 159816 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:10:
Los of het technisch kan is het praktisch ook niet handig toch? Bij high level input regel je de crossover op de versterker en als je de LFE aansluiting gebruikt via de receiver en draai je em op de sub volledig open. Zou betekenen dat je elke keer aan die crossover moet gaan zitten draaien. Of heb ik dat mis?

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:56

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Jag schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:17:
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Wat zou er moeten gebeuren volgens jullie?
Geen idee. Ik was eigenlijk op zoek naar het linkje van REL dat ze het adviseren omdat je dan zo het beste resultaat zou krijgen. Dat dacht ik ooit gelezen te hebben maar met zoeken kwam ik het tegendeel tegen, die de link die ik postte. Verder nul technische onderbouwing.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-03 20:50
Hulleman schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:44:
[...]

Los of het technisch kan is het praktisch ook niet handig toch? Bij high level input regel je de crossover op de versterker en als je de LFE aansluiting gebruikt via de receiver en draai je em op de sub volledig open. Zou betekenen dat je elke keer aan die crossover moet gaan zitten draaien. Of heb ik dat mis?
Bij LFE inputs is de xover nog al eens gebypassed. Verder wel een terrecht bezwaar, maar ook weer niet helemaal onoverkomelijk als er wat extra lowpass op het lfe signaal zit.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee