Toon posts:

Nieuwe harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jamo48
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-09-2022
Geacht forum, ik heb een HD Seagate Desktop HDD 3 TB Sata 600 ST3000DM001, tijdens een test bleek dat de schijf defect is, ik heb daarom alles van de schijf verwijderd.

Ik wil graag weten of deze schijf met speciale software misschien nog gerepareerd kan worden?
Het lijkt mij het veiligste om de schijf voor een nieuwe Seagate HD te vervangen, ik denk aan een 4TB schijf.
SSD schijven met meer Terabytes vind ik te duur.

Kunt U mij adviseren wat tegenwoordig een goede en vlotte interne harde schijf is, alstublieft? :?

MvG, Jamo48

Alle reacties

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-03 15:59
Volgens de afbeelding gaat het om WD schijf.
Klop dat?

44

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-03 19:13
Repareren: nee, zsm vervangen en direct data overzetten. Tot die tijd niet meer gebruiken.

De schijf is niet oud als in uren gebruikt, maar zijn load cycle count is 145741 (2394d) en dat is absurd hoog.

Wat ik vaak wat degelijk vind is Hitachi Ultrastar. Maar ymmv.

[Voor 50% gewijzigd door NimRod1337 op 01-03-2021 16:56]

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-03 19:13
r44 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:51:
Volgens de afbeelding gaat het om WD schijf.
Klop dat?
Klopt zo'n Green model, die hebben altijd last gehad van problemen door hoge LCC.

• jamo48
Hallo, bedankt voor de reacties.
Ik heb zojuist de HD verwijderd uit de PC.
Het is inderdaad een WD zie ik nu...
De afmetingen van mijn WD HD zijn, L = 145.8 mm Breedte: 101.3 mm en hoogte 23 mm

Mijn computergegevens zijn:
Motherboard: Asus Rog Strix Z370-E Gaming
CPU: Intel Core i7-8700K 4.7 Ghz
Graphic card: Asus Rog Strix GeForge 1080 A8GB Werkgeheugen: 8GB Geheugentype: GDDR5X
Geheugensnelheid: 10.01 GHz
Memory Corsair: D432GB 3600-18 Vengeance LPX bk K2 COR (32GB)

Hier 3 foto's van mijn WD HD.

Ik lees hierboven over de Hitachi Ultrastar HD, kunt U mij misschien doorgeven welke type en bij wie of waar ik dan bestellen moet, ik denk aan 3 of 4 TB
Een Seagate lijkt mij ook een goed merk :-)

Jamo48

• jamo48
Sorry, de afmetingen van mijn oude WD HDD zijn, L = 145.8 mm Breedte: 101.3 mm en hoogte 25 mm
Oftewel L = 5,75" B = 4" en H = 1"

Ik lees steeds over 3,5" HDD schijven, maar mijn kunststof opzet bakje heeft een inwendige breedte maat van 4", is daar een oplossing voor svp?

[Voor 16% gewijzigd door jamo48 op 01-03-2021 20:36]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:36
pricewatch: WD Blue 3,5" (256MB cache, 5400rpm), 4TB is een prima hdd voor opslag.

Hitachi/HGST maakt geen HDD's meer. Die divisie is in 2012 overgenomen door WD.

Edit: is gewoon een 3,5" schijf. pricewatch: WD Green SATA 3 Gb/s, 2TB heb je nu. 3,5"is de diameter van de platters.

[Voor 28% gewijzigd door Uszka op 01-03-2021 20:38]

• jamo48
Dank je wel, jammer van de Hitachi :-(

Is de WD blue een snellere HDD als de vorige svp?
Mag ik vragen of de WD Blue schijf minder snel is svp, 5400rpm 4TB?

Hieronder de Seagate-Ironwolf 7200rpm 6TB, is dit ook een geschikte interne HDD svp?
pricewatch: Seagate IronWolf, 6TB (256MB cache, 7200rpm)

• Uszka
Als het voor massaopslag is dan maakt de draaisnelheid erg weinig uit. 5400 rpm schijven zijn een stuk stiller, iets dat ik meer zou laten wegen.

Dik €200 voor een 6TB schijf? Absurd duur en niet eens leverbaar.

WD Ultrastar zijn de vroegere Hitachi schijven.

• jamo48
Ik gebruik deze HD schijf voor Mijn Documenten en andere programma's in de PC.

Hartelijk bedankt voor U adviezen, ik zal morgen een beslissing nemen.

Ik heb inmiddels een hoop gelezen, de Ironwolf is eigenlijk bestemd voor NAS opslag.

De Western Digital Black 3.5'' 4000 GB SATA III is bestemd voor algemeen gebruik in de desktop, en geschikt om te gamen, en heeft ook 5 jaar garantie.

Waarschijnlijk kies ik hier voor :-)

• Uszka
WD Black is verre van stil. Als je tegen het geluid kunt is het een degelijk maar ook heel dure keuze. Voor een lagere prijs haal je pricewatch: WD Ultrastar DC HC310 SATA (512n, SE), 4TB
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee