Toon posts:

Led verlichting verstoort signaal Powerline Adapter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ChronusH
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22-06-2021
Mijn vraag:
Sinds dat ik een Led strip heb opgehangen begint mijn powerline adapter in mijn slaapkamer kuren te vertonen. Dit kan ik zien doordat een indicatorlampje, de helft van de tijd op rood springt. Tevens geeft een speedtest ook andere resultaten weer.

Zodra ik de LED-strip loskoppel doet de adapter het weer normaal.

Relevante software en hardware die ik gebruik;

Oude powerline adapter van Telfort.

Led-strip: https://www.bol.com/nl/p/...ZItg.2_32.33.ProductTitle

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
- Ik heb een ander outlet geprobeerd voor de powerline adapter maar dit blijkt niet te werken.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of zou weten hoe dit verholpen kan worden? Ik ben bereid om alternatieve powerline adapters te proberen mocht dit het verhelpen. _/-\o_

Beste antwoord (via ChronusH op 01-03-2021 11:10)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
jack zomer schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:45:
[...]

Waarom niet? Zo lang je het goed kan beargumenteren oa nodig voor school en zoom en teams?
Inderdaad. Ik heb ook een kabel doorgetrokken naar zolder. Op de benedenverdieping heb ik de kabel via de kruipruimte naar de achterkant van de trap geleid. Vanaf daar langs de trap naar boven, dan een stukje onder een plint en dan langs een verwarmingsbuis nog een verdieping omhoog. Je ziet die kabel praktisch niet.

Mooier is via leidingen in de muur, maar dan moet je die wel hebben. Of laten aanleggen.

Alle reacties

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ooit gedacht om een half dagje uit te trekken om een kabel te trekken? Je bespaard hiermee in de toekomst een hoop frustratie tijd uit.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Probleem zou ik zoeken in de voeding van je LED strip en niet in je powerline adapter. Waarschijnlijk een goedkope voeding die het net vervuilt, wat je powerline adapter oppikt en niet (goed) filtert. Probeer eens een andere voeding aan je LED strip.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChronusH
Vorkie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:31:
Ooit gedacht om een half dagje uit te trekken om een kabel te trekken? Je bespaard hiermee in de toekomst een hoop frustratie tijd uit.
Inderdaad vaker over na gedacht. Maar aangezien ik nog thuis woon gaat dat hem helaas niet worden.
Het modem hangt ook te ver weg om dit fatsoenlijk weg te werken.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:53
Powerline zijn ondingen, nu weet je toevallig wat de storing veroorzaakt maar heel vaak is dat gewoon niet te achterhalen of zit het gewoon op het spanningsnet.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

ChronusH schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:34:
[...]

Inderdaad vaker over na gedacht. Maar aangezien ik nog thuis woon gaat dat hem helaas niet worden.
Het modem hangt ook te ver weg om dit fatsoenlijk weg te werken.
Tja, dan zul je moeten kiezen: internet of LED.
Het is algemeen bekend dat LED's storen op powerline adapters. Zeker LED's met een ranzige voeding want voor 25 €uro kun je geen fatsoenlijk ontstoorde voeding bouwen en al helemaal niet als je voor dat geld ook nog 5 meter LEDstrip en een afstandbediening meelevert

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Palomar
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:28:
[...]

Tja, dan zul je moeten kiezen: internet of LED.
Eigenlijk heb je niet eens die keuze. Bij powerline (en in mindere mate bij wifi ook) ben je eigenlijk aan de goden overgeleverd of het werkt ;) Natuurlijk kun je die ledstrip weghalen, maar morgen plugt iemand anders een apparaat in dat storing op het lichtnet geeft en je hebt weer een probleem... Als jij dat niet weet zoek je je een ongeluk. Volgens mij kunnen zelfs je buren voor dergelijke storing zorgen, dus succes met zoeken waar de oorzaak zit ;)

[edit]
Wat je ook nog zou kunnen proberen als netwerkkabels echt geen optie zijn is dit setje: https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/tp-link-deco. Dat zijn 3 wifi access points die het signaal draadloos doorzetten naar het volgende access point (dus bijv. op elke verdieping een neerzetten). Als je Ziggo hebt kun je die voor 2,50 per maand huren en als het niet bevalt weer terugsturen.
Natuurlijk geeft dit ook snelheidsverlies, maar wel kans dat je in de praktijk een snellere en stabielere verbinding hebt dan powerline.

[Voor 29% gewijzigd door Palomar op 01-03-2021 10:45]

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:01
ChronusH schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:34:
[...]

Waarom niet? Zo lang je het goed kan beargumenteren oa nodig voor school en zoom en teams?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
jack zomer schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:45:
[...]

Inderdaad. Ik heb ook een kabel doorgetrokken naar zolder. Op de benedenverdieping heb ik de kabel via de kruipruimte naar de achterkant van de trap geleid. Vanaf daar langs de trap naar boven, dan een stukje onder een plint en dan langs een verwarmingsbuis nog een verdieping omhoog. Je ziet die kabel praktisch niet.

Mooier is via leidingen in de muur, maar dan moet je die wel hebben. Of laten aanleggen.

• ChronusH
Palomar schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:48:
[...]

Het ging zich er over dat er geen kabel zichtbaar mocht zijn door de woonkamer heen. Via de meterkast naar boven was geen optie. (Ik ben er van op de hoogte dat een modem in de meterkast niet de beste plek is)

Ik heb nader inzien nog ergens een gasleiding naar mijn slaapkamer waar als het goed is een doorgang zit via de kruipruimte naar boven. Ik ga dit eens overleggen thuis. _/-\o_

[Voor 20% gewijzigd door ChronusH op 01-03-2021 11:31]

• jack zomer
ChronusH schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:08:
[...]

. (Ik ben er van op de hoogte dat een modem in de meterkast volslagen debiel is)
Pardon? Waarom is een modem in de meterkast debiel?
Heb je het nette netwerktopic wel eens bekeken? Bijna alle modems daar wonen in de meterkast. Alleen de meesten maken een compleet vast netwerk en utp en ac points overal.

Waar had je je modem dan willen hebben?

• ChronusH
jack zomer schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:25:
[...]

Pardon? Waarom is een modem in de meterkast debiel?
Heb je het nette netwerktopic wel eens bekeken? Bijna alle modems daar wonen in de meterkast. Alleen de meesten maken een compleet vast netwerk en utp en ac points overal.

Waar had je je modem dan willen hebben?
Had het iets anders moeten verwoorden. Wat ik veel hoor is dat vanwege dikkere muren en leidingen het signaal niet optimaal is. Of is dit een fabel? Ik had hem zelf liever in de woonkamer gehad.

• jack zomer
ChronusH schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:36:
[...]

Had het iets anders moeten verwoorden. Wat ik veel hoor is dat vanwege dikkere muren en leidingen het signaal niet optimaal is. Of is dit een fabel? Ik had hem zelf liever in de woonkamer gehad.
Nee dat klopt. Kwa wifi is een meterkast meestal niet de plek.
Maar dat is op te lossen met vaste utp kabels naar ac points.
En dan gewoon de wifi op de modem uit zetten...

Ik zou hem nooit in de woonkamer willen, dan heb ik in de toekomst 28 kabels lopen in de woon kamer. Of weer een kabel van de modem naar de switch in de meterkast.... Nee lekker alle netwerkteoep bij elkaar in de meter kast, daar komen alle kabels toch uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-03 12:32
ChronusH schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:08:
[...]

Het ging zich er over dat er geen kabel zichtbaar mocht zijn door de woonkamer heen. Via de meterkast naar boven was geen optie. (Ik ben er van op de hoogte dat een modem in de meterkast niet de beste plek is)

Ik heb nader inzien nog ergens een gasleiding naar mijn slaapkamer waar als het goed is een doorgang zit via de kruipruimte naar boven. Ik ga dit eens overleggen thuis. _/-\o_
Toen ik thuis woonde was er gewoon in de hoek van de woonkamer een gat in het plafond geboord. Gootje erom, gordijn ervoor en klaar ;) Succes!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee