Ik zoek een?
Ik zoek eigenlijk naar de juiste 'setup-airflow' voor mijn recente build;
- NZXT H510 Black
- Kingston DDR4 HyperX Fury black 2x 16GB 3200
- AMD Radeon 6900XT
- EVGA 850 GQ, 80+ GOLD 850W PSU / PC voeding
- AMD Ryzen 7 3800X + RGB AMD wraith cooler. (kwam erbij geleverd)
- Asrock B450M steel legend
- 120MM RGB case fans Gelid Solutions Stella (4 stuks). Aan de voorzijde nemen ze lucht in, aan de achterzijde en bovenzijde gaat lucht eruit.
Wat zijn de huidige temperaturen?
Als ik de stress-test van Powermax uitvoer komt mijn CPU op 90 graden. De GPU haalt ongeveer 75 graden. Ik schrik nog al van deze temperaturen. Als in in een game zit, zoals warzone, is mijn CPU gemiddeld 65-70 graden en mijn GPU 70-75 graden.
Wat wil ik weten?
Als eerst zou ik willen weten of deze temperaturen 'normaal zijn'. Mijn gevoel zegt van niet, waardoor ik nu ben gaan kijken naar koel-oplossingen. Ik ben eventueel bereid om nieuwe componenten aan te schaffen, zoals een nieuwe case en/of waterkoeling.
Graag hoor ik jullie mening en eventueel indien nodig de verbeterde componenten. Ik heb foto's hieronder toegevoegd hoe de setup er nu uitziet van buiten.
PowerMAX Settings
CPU op AVX
GPU op 1920 x 1080
Timeout op 1 minuut.
Foto's van HWmonitor tijdens de stresstest.
:fill(white):strip_exif()/f/image/GQ8cvVJShjvfbpUO1GlfKZu1.png?f=user_large)
Ik zoek eigenlijk naar de juiste 'setup-airflow' voor mijn recente build;
- NZXT H510 Black
- Kingston DDR4 HyperX Fury black 2x 16GB 3200
- AMD Radeon 6900XT
- EVGA 850 GQ, 80+ GOLD 850W PSU / PC voeding
- AMD Ryzen 7 3800X + RGB AMD wraith cooler. (kwam erbij geleverd)
- Asrock B450M steel legend
- 120MM RGB case fans Gelid Solutions Stella (4 stuks). Aan de voorzijde nemen ze lucht in, aan de achterzijde en bovenzijde gaat lucht eruit.
Wat zijn de huidige temperaturen?
Als ik de stress-test van Powermax uitvoer komt mijn CPU op 90 graden. De GPU haalt ongeveer 75 graden. Ik schrik nog al van deze temperaturen. Als in in een game zit, zoals warzone, is mijn CPU gemiddeld 65-70 graden en mijn GPU 70-75 graden.
Wat wil ik weten?
Als eerst zou ik willen weten of deze temperaturen 'normaal zijn'. Mijn gevoel zegt van niet, waardoor ik nu ben gaan kijken naar koel-oplossingen. Ik ben eventueel bereid om nieuwe componenten aan te schaffen, zoals een nieuwe case en/of waterkoeling.
Graag hoor ik jullie mening en eventueel indien nodig de verbeterde componenten. Ik heb foto's hieronder toegevoegd hoe de setup er nu uitziet van buiten.
PowerMAX Settings
CPU op AVX
GPU op 1920 x 1080
Timeout op 1 minuut.
Foto's van HWmonitor tijdens de stresstest.
:fill(white):strip_exif()/f/image/GQ8cvVJShjvfbpUO1GlfKZu1.png?f=user_large)
/f/image/3VHjJziXSvjU6LiULI2h589o.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door hrvatinl op 17-08-2023 22:16 ]