Toon posts:

Opnemen met Technisat decoder HD S3

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Daftester
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-03-2021
Mijn vraag
... Ik zou graag 1 kanaal opnemen en naar een ander kanaal kijken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Ik heb een schotelantenne met 2 lnb's. Die zijn via 1 coaxkabel verbonden met mijn decoder die 2 tuners heeft en decodeerd via een CI module van Tv Vlaanderen. Als ik op 1 kanaal opneem en naar een ander kanaal overschakel krijg ik volgende melding: Gecodeerd programma / Coderingssysteem:Nagravision(1818),Mediaguard(seca)(100),Viaccess(500).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Ik heb in de instellingen "dubbele decodering" aangezet. Opnemen en kijken naar een ander kanaal lukt wel met gratis "ongecodeerde" zenders.
Iemand enig idee? Mvg.

Beste antwoord (via Daftester op 01-03-2021 10:52)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:40
Dit is inherent aan het gebruik van een CI-module. Een CI-module kan uitsluitend één MPEG-transportstream tegelijk decoderen. Dat betekent dat zodra je kijkt/opneemt van verschillende transponders, de CI-module de zenders niet kan decoderen.

Wat je wilt vereist een ontvanger met kaartlezers waar je je TVV-kaart rechtstreeks in kunt plaatsen zonder CI-module.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• dmantione
Dit is inherent aan het gebruik van een CI-module. Een CI-module kan uitsluitend één MPEG-transportstream tegelijk decoderen. Dat betekent dat zodra je kijkt/opneemt van verschillende transponders, de CI-module de zenders niet kan decoderen.

Wat je wilt vereist een ontvanger met kaartlezers waar je je TVV-kaart rechtstreeks in kunt plaatsen zonder CI-module.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:44

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Daarbij heb je volgens mij maar 1 DVB-S tuner. Het kijken/opnemen van meerdere zenders gelijkertijd is daardoor niet altijd mogelijk maar afhankelijk van de inhoud van de op dat moment in gebruik zijnde transport stream. Denk dat je ontvanger niet geschikt is voor wat jij wilt.

Alles kan stuk.
Goedkoop Shoutcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• remco_k

remco_k

Je zou kunnen kijken naar een van de ontvangers van VU+.

Alles kan stuk.
Goedkoop Shoutcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• Daftester
Top "dmantione" voor de snelle reactie! Ik had zo al een vermoeden. Toch nog een rariteit, het lukt wel met CANVAS en NPO1. Zouden deze dan ongecodeerd zijn?
Mvg

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
@Daftester Tip; type in je bericht @ en usernames verschijnen. Verder heb je de reden voor CANVAS en NPO1 (en 2 en 3) al geraden. Publieke zenders zijn niet gecodeerd. Commerciële wel.
Mogelijk loop ik dus achter met het niet gecodeerd zijn van de publieke omroepen. Dank @remco_k

[Voor 20% gewijzigd door Crahsystor op 01-03-2021 00:55]

Addicted to silent computing

• Daftester
@remco_k Zal ik zeker doen, bedankt!

• Daftester
@Crahsystor Bedankt voor de tip, heb deze onmiddellijk gebruikt. Nochtans lukt het enkel met CANVAS en NPO1. Mvg

• remco_k

remco_k

Crahsystor schreef op maandag 1 maart 2021 @ 00:39:
Publieke zenders zijn niet gecodeerd. Commerciële wel.
Als ik het goed weet zijn ook de NPO kanalen al enige jaren niet meer FTA en dus ook encrypted op satelliet.

[Voor 19% gewijzigd door remco_k op 01-03-2021 00:48]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dmantione
Daftester schreef op maandag 1 maart 2021 @ 00:36:
Top "dmantione" voor de snelle reactie! Ik had zo al een vermoeden. Toch nog een rariteit, het lukt wel met CANVAS en NPO1. Zouden deze dan ongecodeerd zijn?
Mvg
Canvas en NPO1 zitten op dezelfde transponder, Astra 3B transponder 225:

https://nl.kingofsat.net/tp.php?tp=1159

... daarom hoeft er maar 1 transportstream door de CI-module, kan de module beide zenders decoderen, en treedt de beperking niet op.

• MartyNH
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-03 17:32
Ik liep met mijn Technisat ISIO S2 tegen precies hetzelfde probleem. Na de (Duitse) gebruiksaanwijzing te hebben gelezen en niet echt wijzer te zijn geworden nog eens verder gaan Googelen en kwam ik op Sat4all.com een recent draadje met precies dit probleem tegen.
Van het Sat4all.com forum: https://www.sat4all.com/f...ndComment&comment=2614754
[...]
Stap 1

In > Menu > Films-DVR/muziek/foto´s beheren > DVR-instellingen > CI decodering achteraf „AAN“ > automatisch decoderen „bij het uitschakelen“ > bevestigen met groene toets

Stap 2

In Menu > Coderingssysteem > instellingen coderingssysteem > CI dubbele decodering „AAN“ > bevestigen met groene toets

Daarmee staan alle instellingen correct voor twin tuners.
Deze stappen heb ik doorlopen en het lijkt nu dat ik in ieder geval kan kijken op verschillende transponders en tegelijk (gecodeerd) opnemen Nu even afwachten of hij ook zelf (na het uitzetten van de box?) gaat decoderen en het daarna dus te bekijken is. Handmatig decoderen lukt ook, maar gaat wel langzaam (via het DVR menu, achter de opname staat een sleuteltje, met OPT kan je direct decoderen, voor zo ver nodig, want de codeersleutels wisselen wel regelmatig, maar niet heel regelmatig herinner ik mij nog uit het verleden). Kom later nog even terug of het decoderen ook automatisch gaat na uitzetten.

Ik heb trouwens getest met een rode CI module:

[Voor 8% gewijzigd door MartyNH op 09-03-2021 16:26. Reden: Afbeelding CI module toegevoegd]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee