Toon posts:

Flexibele UTP in WCD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• theuntje1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-12-2021
Goedenavond,

Naar mijn zolder is reeds een flexibele UTP Cat6a kabel getrokken. Graag wil ik hiervan een aansluiting in de muur maken (wanddoos reeds geïnstalleerd).

Nu heb ik begrepen dat de flexibele kabel niet of zeer lastig vastgemaakt kan worden aan een SLA. Is er een andere mogelijkheid om dit aan een wand te bevestigen?

Is dit bijvoorbeeld een optie:

https://www.onlinekabelsh...GzqSDewT_NmhoC16AQAvD_BwE

En

https://www.berkerstore.n...IhC6yisSlghRoCAVcQAvD_BwE

Is het mogelijk om de rj45 to rj45 connector in de doos klem te zetten en af te werken met de plaat?

Beste antwoord (via theuntje1 op 01-03-2021 21:13)

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:44
theuntje1 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 00:11:
[...]

Kan ik de flexkabel naar de zolder wel gewoon handhaven? Die zit namelijk redelijk vast in zijn weg naar boven. Voordat de flexkabel de WCD ingaat is er wel plaats om onderstaande keystone te plaatsen. Kan ik hier mijn flexkabel mee omzetten naar een stugge om daarna de WCD in te gaan?

https://www.onlinekabelsh...8fESorfRwdFhoCWD8QAvD_BwE
Volgens de omschrijving kun je die ook op een flexkabel zetten, dat zou perfect zijn.
Dan alleen een keystone WCD regelen en klaar ben je.

Check wel even de specs van je flexkabel, die keystone is geschikt voor AWG23 - AWG26 (diameter van de aders)

[Voor 7% gewijzigd door Dieks77 op 01-03-2021 01:13. Reden: AWG commentaar toegevoegd.]

Alle reacties

• Dieks77
theuntje1 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 23:28:

Is dit bijvoorbeeld een optie:

https://www.onlinekabelsh...GzqSDewT_NmhoC16AQAvD_BwE

En

https://www.berkerstore.n...IhC6yisSlghRoCAVcQAvD_BwE

Is het mogelijk om de rj45 to rj45 connector in de doos klem te zetten en af te werken met de plaat?
Nee die twee kun je niet combineren.
Het eerste blokje is om twee utp kabels aan elkaar te knopen.
Het plaatje is bedoeld voor een WCD met LSA-RJ45 erachter.

Je bedoelt waarschijnlijk keystones, lijkt er een beetje op maar is niet wat jij gevonden hebt.
Echter meestal zijn keystones ook met LSA, hoewel ze ook wel te vinden zijn met een RJ45 achterkant, maar die kan je dan juist weer niet kwijt in een WCD...

[Voor 24% gewijzigd door Dieks77 op 28-02-2021 23:39]

• theuntje1
Dieks77 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 23:35:
[...]

Nee die twee kun je niet combineren.
Het eerste blokje is om twee utp kabels aan elkaar te knopen.
Het plaatje is bedoeld voor een WCD met LSA-RJ45 erachter.

Je bedoelt waarschijnlijk keystones, lijkt er een beetje op maar is niet wat jij gevonden hebt.
Echter meestal zijn keystones ook met LSA, hoewel ze ook wel te vinden zijn met een RJ45 achterkant, maar die kan je dan juist weer niet kwijt in een WCD...
Dus in de WCD zelf is niks mogelijk met mijn flexibele kabel begrijp ik van je.

Is het wel mogelijk om buiten de wdc de flexibele kabel via een tussenstuk te koppelen aan een stugge kabel die ik vervolgens wél met LSA kan vastmaken?

• Dieks77
Nagenoeg alles voor in een WCD, keystone of niet is met LSA.
Ik zeg nagenoeg want er zullen vast wel wat uitzonderingen zijn, ik kan het zo snel niet vinden, maar Tweakers dus er is vast iemand die wel wat weet.

Persoonlijk zou ik de flexkabel vervangen door een vaste kern en netjes in een LSA WCD afmonteren.
Moet relatief weinig moeite zijn, kun je gewoon door trekken met de flexkabel.

• theuntje1
Dieks77 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 00:02:
Nagenoeg alles voor in een WCD, keystone of niet is met LSA.
Ik zeg nagenoeg want er zullen vast wel wat uitzonderingen zijn, ik kan het zo snel niet vinden, maar Tweakers dus er is vast iemand die wel wat weet.

Persoonlijk zou ik de flexkabel vervangen door een vaste kern en netjes in een LSA WCD afmonteren.
Moet relatief weinig moeite zijn, kun je gewoon door trekken met de flexkabel.
Kan ik de flexkabel naar de zolder wel gewoon handhaven? Die zit namelijk redelijk vast in zijn weg naar boven. Voordat de flexkabel de WCD ingaat is er wel plaats om onderstaande keystone te plaatsen. Kan ik hier mijn flexkabel mee omzetten naar een stugge om daarna de WCD in te gaan?

• TurnTheLightsOn
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-05-2021
Je zou,
- een rj45 male kunnen knijpen op je flexibele kabel
- dat verbinden met een keystone
- van je keystone met vaste kern kabel naar je wcd

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Dieks77
theuntje1 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 00:11:
[...]

Volgens de omschrijving kun je die ook op een flexkabel zetten, dat zou perfect zijn.
Dan alleen een keystone WCD regelen en klaar ben je.

Check wel even de specs van je flexkabel, die keystone is geschikt voor AWG23 - AWG26 (diameter van de aders)

[Voor 7% gewijzigd door Dieks77 op 01-03-2021 01:13. Reden: AWG commentaar toegevoegd.]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee