Toon posts:

fotoalbum, thumbnails, plaatjes verbetervoorstel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mrmrmr
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
De plaatjesvoorziening van Tweakers is handig, maar het werkt niet fijn. Het snijdt plaatjes links en rechts bij als je een thumbnail wil gebruiken, en het formaat van de plaatjes is veel kleiner dan de breedte van een forumreactie. Het past niet bij een HD scherm, die geeft zo'n plaatje erg klein weer.

Door deze nadelen gebruik ik bijna nooit thumbnails. Ik voel er weinig voor om zelf thumbnails te maken en te uploaden. 1 keer uploaden van een plaatje zou voldoende moeten zijn.

Er zijn een paar oplossingen:
1. Echte thumbnail voor een verkleining van het plaatje zonder bijsnijden. Klik voor grote weergave.
2. Maak een plaatjesweergave die plaatjes rescaled met variabele reductie van omvang (met een tag). In ieder geval een optie voor een plaatje op kolombreedte.
3. Plaatjes met veel pixels hoeven niet groot te zijn, bijna niemand gebruikt nog bitmaps. PNG bijvoorbeeld heeft vaak een fractie van de omvang van jpg, vooral bij weinig kleuren. Gebruik het aantal kilobytes in plaats van het aantal pixels als je gebruikers wilt waarschuwen over de omvang.

Ik denk dat deze 3 oplossingen samen kunnen worden gebruikt. Voor backwards compatibiliteit kan de huidige methode blijven werken.

Voor smartphones kan hier van afgeweken worden.

Kan dit voorstel worden uitgevoerd?

palimpsest

Alle reacties

• mrmrmr
  • Niet online
Kan er iemand van Tweakers reageren?

Ik heb net weer twee png bestanden van 134 kB geupload van meer dan 1500 pixels.

Kleine thumbnail:
https://tweakers.net/i/LnY3Fy0jkRD_Sjgw31abchhmTHo=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/AJwivgaMirhZ0KY2hPy3U793.png?f=fotoalbum_small
Onleesbaar op standaard HD monitor

Grote thumbnail:

Onleesbaar op standaard HD monitor

Wel leesbaar, maar voorzien van rode allergische reactie tegen pixels.

palimpsest

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Vanuit de imagepicker boven het reactieveld kan je ook een 800 pixel brede versie laten genereren. Die moeten we nog toevoegen aan de fotoalbumdetailpagina, maar daar is al wel een ticket voor.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
crisp schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:59:
Vanuit de imagepicker boven het reactieveld kan je ook een 800 pixel brede versie laten genereren. Die moeten we nog toevoegen aan de fotoalbumdetailpagina, maar daar is al wel een ticket voor.
@crisp, bedankt voor dit antwoord! Dat gaat automatisch naar 800 via de imagepicker zo te zien, en je kunt het verder aanpassen door zelf de grootte op te geven (voorbeeld: [IMG=500,]). Ik zie dat het klikbaar is voor een groter plaatje.

Ik gebruikte de code uit het album. Ik denk dat de verouderde FAQ een update kan gebruiken.

Punten 1 en 2 zijn hiermee afgedaan, dat is prima, bedankt.

Ik denk nog wel dat het rode tekstvak kan verdwijnen of dat er in ieder geval gelet wordt op omvang in plaats van pixels. De waarschuwing gaat uit van de verkeerde aanname dat het aantal pixels de bestandsomvang aangeeft. PNG en SVG zijn efficiënte bestandformaten die heel klein kunnen zijn in omvang en groot in aantal pixels.

palimpsest

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee