Toon posts:

Philips-55PFL8008K vervangende SCART-adapter aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Xerzan
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-03-2021
Beste tweakers,

Ik heb een aantal jaar geleden een Philips-55PFL8008K/12 overgenomen. Nu las ik recent pas in de handleiding dat er een SCART aansluiting op de TV zit. Nu wilde ik daar graag gebruik van maken om een ouderwetse supernintendo en PS2 op aan te sluiten. Helaas zit de kabel er niet bij en kon de vorige gebruiker de kabel ook niet meer vinden.

Ik had Philips al gevraagd waar ik een vervangend exemplaar zou kunnen bemachtigen, maar die kwamen niet verder dan dat de garantie verlopen is en het al om een wat ouder model gaat. Ik zou zelf moeten gaan kijken naar een alternatief.

Nu heb ik al wel hier en daar op internet een SCART-adapter kabel gevonden, maar vaak staat er een merk specifieke naam bij (voornamelijk Samsung).

Nu ben ik een ontzettende leek als het gaat om technologie en ben erg bang dat er van alles kapot gaat als ik niet het juiste onderdeel heb.

Dus uiteindelijk is de vraag of iemand zou kunnen weten/inschatten of ik zo'n Samsung Scart-adapter kabel zou kunnen gebruiken op een Philips TV. Als iemand een compleet ander alternatief weet om consoles met SCART aan te sluiten op een Philips-55PFL8008K/12 dan is dat natuurlijk ook welkom.

Alvast bedankt voor het lezen en meedenken!

Groetjes,

Thijs

Alle reacties

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:21
Je hebt ook niks met Phillips te maken. Je hebt gewoon de scart kabel van de PS2/supernintendo nodig.

Uit mijn hoofd zijn die Tulp. Dus je hebt gewoon een simpele tulp naar scart adapter nodig.

Zie onderstaand voorbeeld.
https://www.amazon.nl/Ada...id=pla-562006234249&psc=1

Kan je in vrijwel elke willekeurige winkel vinden.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik kijk dan zou dat ding daadwerkelijk een fysieke SCART aansluiting moeten hebben, klopt dat? Zo ja, dan kun je de reguliere verloopjes wel gebruiken.
SNES is een svhs aansluiting volgens mij? Of is dat een rood/wit/gele tulp? Idem voor PS2

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:44
The Eagle schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:32:
Als ik kijk dan zou dat ding daadwerkelijk een fysieke SCART aansluiting moeten hebben, klopt dat?
Volgens de handleiding (pagina 10), heb je dat een verloopje voor nodig, dat is wat TS zoekt. Verder wil je natuurlijk niet via tulp (CVBS) maar RGB. Eventueel zou het ook via YPbPr kunnen, maar dat heb je ook een verloopje voor nodig, die zal TS ook wel niet hebben.

[Voor 18% gewijzigd door hcQd op 28-02-2021 21:30]

• Xerzan
Bedankt voor jullie snelle reacties en sorry voor mijn langzame.

Kennelijk was mijn bericht niet duidelijk genoeg. Ik heb de kabels van de PS2 en supernintendo. Het gaat er om dat de normale SCART aansluiting niet direct past op de Philips TV die ik heb en er oorspronkelijk een SCART-adapter kabel (inderdaad pagina 10 van de handleiding hcQd) bij de TV zat om dit op te lossen. Die is kwijt en bij een vervangend product, zoals deze:

https://www.allekabels.nl...bF4XnFdRCYT4aAl97EALw_wcB

staat dat deze voor een Samsung TV is. Maakt dit uit of kan ik deze kabel gewoon als vervangende kabel gebruiken?

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Volgens mij bestaat er maar 1 SCART aansluiting, of bedoel je male-female?

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Valar dohaeris

DIt toestel is er in 2 varianten. 1 met scart aansluiting en 1 met een adapterkabel. Verschil is geloof ik US en Europa model.

Zover ik weet is de Scart verloop niet meer leverbaar (gecheckt bij onze leverancier). Sommige Samsungs werken maar ja, welke.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Xerzan
Bedankt voor alle reacties! Ergens fijn om te weten dat het iig niet een simpel op te lossen probleem betreft. Ik ga op goed geluk een vervangende adapter kabel kopen en hopen dat het werkt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zou natuurlijk ook gewoon een SCART naar Hdmi converter kunnen kopen, dan ben je er ook :)
Als je mazzel hebt kun je op MP een ding kopen dat dat in hoge kwaliteit kan upscalen. Laatstnog twee pioneer dingen boorbij zien komen voor weinig, was zelf net te laat (is handig om een MSX op een HD scherm aan te sluiten).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-03 21:41
Zoiets? https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet

Even aan de verkoper vragen bij welke tv deze hoorde.

[Voor 16% gewijzigd door guido66 op 06-03-2021 14:12]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee