Toon posts:

Geluidsprobleem bij aansluiten mediabox xl, ps4, soundbar.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jvanlaak
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-09-2022
Hallo,

Tot gisteren gaf mijn Sony ht-mt500 soundbar geluid via hdmi arc bij zowel mijn Humax 5300 decoder, LG oled55cx6la TV als mijn PlayStation 4 Pro.

Nu heb ik sinds gisteren een ziggo mediabox XL aangesloten in plaatst van mijn humax 5300.

Op het moment dat de mediabox aanstaat, werkt het geluid van de soundbar goed. Ook het geluid van de ps4 en tv doet het goed. Op het moment dat ik de mediabox uitzet, en ik de playstation aanzet en gebruik, springt het geluid van de tv na enkele minuten op interne speakers in plaats van hdmi arc.

Als ik het geluid weer terugzet naar hdmi arc hoor ik helemaal niets. (dus als de mediabox uit staat werkt het geluid niet via hdmi arc).

De LG tv heeft 4 hdmi poorten, de soundbar 1 hdmi.

Ik heb het als volgt aangesloten:
Hdmi 1: mediabox xl naar LG tv
Hdmi 2(eArc): soundbar Sony ht-mt500 naar tv
Hdmi 3: ps4 naar tv
Hdmi 4: chromecast ultra

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Herstart van alle apparaten.
Verandering van geluidsinstellingen van de soundbar, ps4 en de lg tv (op mediabox lijkt er niet echt iets instelbaar).
Optische kabel van tv naar soundbar lijkt te werken, alleen kan ik het geluid van de soundbar niet met de magic remote veranderen.

Herkent iemand dit probleem en heeft iemand nog een andere tip dat ik kan proberen?

Alle reacties

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:12
Ik heb wel zoiets gehad met een Sonos Amp. Uiteindelijk een CEC blocker tussen de Amp en TV en geen probleem meer gehad.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee