Toon posts:

Glasvezel of Ziggo Zakelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Yeronimu
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-05-2021
Hallo,

Ongeveer 1.5 jaar geleden kregen wij een foldertje in de brievenbus met de vraag of we interesse hadden in glasvezel. Als er genoeg animo zou zijn zouden ze het "gratis" in de straat gaan aanleggen.

Wij hebben ons toen ook aangemeld en zouden glasvezel krijgen via "Online".
Nu zijn we inmiddels 1.5 jaar verder en hebben we nog steeds geen glasvezel. (We weten dat het allemaal wat vertraagd is door de corona)

Heb inmiddels wat reviews van "Online" gezien en heeft een gemiddeld cijfer van 5.7, vaak veel berichten over storingen en zwart beeld.

Nu beginnen we toch te twijfelen of we de overstap wel moeten maken (hoelang het ook nog kan duren)
of dat we bij ziggo moeten blijven en misschien voor "Ziggo Zakelijk" moeten gaan, dan krijgen we net wat meer download en upload (25 naar 40) en ook de nieuwe TV ontvangers ipv de oude die we nu hebben en inmiddels ook af en toe kuren vertonen.

Het internet wordt gebruikt voor normaal dagelijks gebruik en wat gamen.
Heb gehoord dat met glasvezel je ping wat omlaag zou moeten gaan, maar vraag me af of dit echt de moeite waard is.

Nu mijn 2 vragen,

1: Aangezien Online nog geen kabels of dergelijke gelegd/geinstalleerd heeft, zouden we dit abonnement nog kunnen annuleren?

2: Kan je Ziggo Zakelijk ook als particulair nemen? Ik las op tweakers al een beetje dat dit gewoon zou moeten kunnen (was wel topic van 2016) alleen dat het iets met de BTW was en dat het contract steeds met een jaar verlengd wordt ipv. maandelijks opzegbaar na het eerste jaar. Ook nog andere verschillen?

bvd. :)

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:22
Waarom zakelijk? Heb je echt die extra down / up nodig? Daarnaast helpt even bellen met de retentie afdelng van ziggo om en korting te krijgen en om zonder extra kosten de next box te krijgen.

Gewoon zeggen dat je huidige ontvanger waardeloos is en of dat je elders betere aanbieding kan krijgen met 4k ontvanger

• Yeronimu
zakelijk is meer down/up internet, Ziggo Next kastje en ook goedkoper.

Ik heb al eerder een keer contact opgenomen met Ziggo en dan konden we de Next alleen krijgen als we een duurder abonnement zouden nemen en dan was heb maximaal 1 kastje. Nu bij zakelijk zie ik staan dat je er 1 kan nemen en ook nog een 2de voor €4,13 in de maand.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:57
Yeronimu schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:53:
zakelijk is meer down/up internet, Ziggo Next kastje en ook goedkoper.

Ik heb al eerder een keer contact opgenomen met Ziggo en dan konden we de Next alleen krijgen als we een duurder abonnement zouden nemen en dan was heb maximaal 1 kastje. Nu bij zakelijk zie ik staan dat je er 1 kan nemen en ook nog een 2de voor €4,13 in de maand.
Incl of excl BTW?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Inderdaad, de prijzen op de zakelijk site zijn excl btw.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:48

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

hjs schreef op maandag 1 maart 2021 @ 07:47:
[...]

Inderdaad, de prijzen op de zakelijk site zijn excl btw.
Dan nog maakt het weinig uit. Globaal voor de extra internet snelheid betaal je inclusief btw 4 euro meer voor hetzelfde pakket (geen bellen, tv start, 300/40 of 250/25).

Wij hebben vanwege de upload hier thuis ook zakelijk. Je moet volgens mij alleen een kvk nummer hebben, maar dat weet ik helemaal precies meer.

Bevalt overigens prima, maar voor ons is de upload nog steeds veel te weinig (backups naar de cloud duren bijvoorbeeld extreem lang en wil je ruimte overhouden voor andere zaken, is er geen einde aan). Wij zouden snel overgaan op glasvezel, maar meer dan ziggo ligt hier niet.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:59
Wie is de aanbieder die glas aan komt leggen ? Kan je alleen kiezen uit online.nl of zijn er meer partijen?

2250 WP Zuid PVoutput

• Yeronimu
MdO82 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:15:
Wie is de aanbieder die glas aan komt leggen ? Kan je alleen kiezen uit online.nl of zijn er meer partijen?
Glasvezel Buitenaf (volgens mij van deltafibernetwerk)

We konden kiezen uit:
Caiway
Delta
HeldenVan.Nu
Online.nl

• MdO82
Yeronimu schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:06:
[...]

Glasvezel Buitenaf (volgens mij van deltafibernetwerk)

We konden kiezen uit:
Caiway
Delta
HeldenVan.Nu
Online.nl
Mocht de upload inderdaad belangrijk zijn, dan kan je ook overwegen om internet en tv los van elkaar te trekken.

Hier had ik Ziggo alles in 1 tv max en internet start (50/5)

Heb nu delta genomen zonder tv want ik heb 3 smartcards die ik wil houden dus heb nu mijn tv bij Ziggo en internet van Delta met 150/150.

Heb het hier vooral gedaan voor de animo.

Nu kan ik als ik wil kiezen voor Ziggo/vdsl of glas.

Maar het is net waar jouw voorkeur bij ligt.
Is 40mb upload genoeg kan je naar Ziggo zakelijk gaan wil je meer upload dan komt glas om de hoek kijken.

Straks als het analoge signaal weg is zal de situatie wellicht weer anders zijn bij Ziggo

2250 WP Zuid PVoutput

• Yeronimu
MdO82 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:27:
[...]

Mocht de upload inderdaad belangrijk zijn, dan kan je ook overwegen om internet en tv los van elkaar te trekken.

Hier had ik Ziggo alles in 1 tv max en internet start (50/5)

Heb nu delta genomen zonder tv want ik heb 3 smartcards die ik wil houden dus heb nu mijn tv bij Ziggo en internet van Delta met 150/150.

Heb het hier vooral gedaan voor de animo.

Nu kan ik als ik wil kiezen voor Ziggo/vdsl of glas.

Maar het is net waar jouw voorkeur bij ligt.
Is 40mb upload genoeg kan je naar Ziggo zakelijk gaan wil je meer upload dan komt glas om de hoek kijken.

Straks als het analoge signaal weg is zal de situatie wellicht weer anders zijn bij Ziggo
Kan je dan ook alleen TV van ziggo? Die kan ik nu nergens meer vinden..

Het is me vooral te doen om het Next kastje, makkelijk pauzeren/vooruitspoelen/terugkijken en zit ook videoland/netflix etc. op.

Had ook eerst gekeken naar alleen internet en dan tv van nlziet voor €7,95 in de maand,
maar alleen internet kan ik niet echt ergens goedkoop vinden, in ieder geval niet goedkoper dan een alles in 1 pakket.

• MdO82
Yeronimu schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:42:
[...]

Kan je dan ook alleen TV van ziggo? Die kan ik nu nergens meer vinden..

Het is me vooral te doen om het Next kastje, makkelijk pauzeren/vooruitspoelen/terugkijken en zit ook videoland/netflix etc. op.

Had ook eerst gekeken naar alleen internet en dan tv van nlziet voor €7,95 in de maand,
maar alleen internet kan ik niet echt ergens goedkoop vinden, in ieder geval niet goedkoper dan een alles in 1 pakket.
Ik heb nu TV start dus alleen de tv via smartcard.

Daarbij wel zeggen dat ik een oud ziggo gebied zit en niet in het UPC gebied waardoor ik via een eventueel via een decoder kan kijken dat kan volgens mij in oud UPC gebied niet.

Netflix of Videoland kan ik ook via mijn tv doen of via de chomecast
Om terug te kijken hebben wij NLZIET erbij

[Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 01-03-2021 17:52]

2250 WP Zuid PVoutput

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee