Toon posts:

Workstation, twijfel tussen HP/Lenovo/Dell

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• batata
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-01 12:39
Hallo allemaal,

Zojuist heb ik een laptop teruggestuurd die ik had uitgekozen op basis van een budget (€2000) en wat het snelste was wat ik kon krijgen voor dat bedrag. Deze laptop moest er ook zakelijk uitzien dus vielen alle game laptops af. Ik was toen uitgekomen op deze laptop.
Na een week heb ik besloten deze laptop terug te sturen. Ik kon maar niet wennen aan het geluid dat de fans maakten en ook werd de laptop best wel warm. Naast dit voelde de laptop goedkoop en fragiel aan voor de prijs die ik ervoor betaald had.
Daarom heb ik besloten om een echte mobiele workstation aan te schaffen. Ik ben hierbij uitgekomen op de volgende modellen:Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Werken met programma's zoals Revit, Autocad, Solibri. Ook wel surfen en een beetje CS:GO.
Ik heb al een minimale configuratie in gedachte: i7-10750H, Quadro T1000 en 16 GB RAM. 15,6"

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
ongeveer €2000,- ~ €2500,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Afmeting en gewicht maakt mij niet uit. Ik vind het belangrijker dat de laptop weinig geluid maakt en niet te warm wordt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik heb een voorkeur voor de HP ZBook Fury en dit komt voornamelijk door het mooie uiterlijk. Verder kan ik geen andere reden bedenken waarom ik voor HP zou gaan ipv Lenovo of Dell(of misschien Asus?).
Wat raden jullie mij aan?

Alle reacties

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:30
We hebben hier op het werk zo'n ThinkPad P15's: als je echt verwacht dat je een fluisterstille laptop gaat hebben zal je bedrogen uitkomen, dat gaat gewoon niet met een laptop met voldoende (grafische) kracht.

• Randojongen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:15
Ik zou ook zeker kijken naar een laptop met een Intel 1165G7 cpu. Aangezien de software die je gebruikt voornamelijk single thread is. pricewatch: HP ZBook Firefly 14 G8 (2C9Q1EA)
Scoort sneller in Revit dat een 10750h

Ik werk zelf ook dagelijks met Revit en andere CAD software op een pricewatch: HP Envy x360 15-ed1350nd en ik ben erg tevreden met de prestaties hiervan

• batata
Mee_ schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:16:
We hebben hier op het werk zo'n ThinkPad P15's: als je echt verwacht dat je een fluisterstille laptop gaat hebben zal je bedrogen uitkomen, dat gaat gewoon niet met een laptop met voldoende (grafische) kracht.
Dat is juist het probleem bij dunne laptops. Ik verwacht dat de P15 veel minder geluid maakt dan de P15s(lim)

• batata
Randojongen schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:55:
Ik zou ook zeker kijken naar een laptop met een Intel 1165G7 cpu. Aangezien de software die je gebruikt voornamelijk single thread is. pricewatch: HP ZBook Firefly 14 G8 (2C9Q1EA)
Scoort sneller in Revit dat een 10750h

Ik werk zelf ook dagelijks met Revit en andere CAD software op een pricewatch: HP Envy x360 15-ed1350nd en ik ben erg tevreden met de prestaties hiervan
Oh ja?
https://www.cpubenchmark....ntel-i7-1165G7/3657vs3814

Edit:
Je hebt gelijk, single thread is die wel iets trager, 2745 VS 2896. Maar wat wel weer is, is dat de laptops met die processor geen snelle videokaart hebben...

[Voor 10% gewijzigd door batata op 01-03-2021 18:37]

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-03 21:18
Als ik jouw requirements lees dan zou ik eerder kiezen voor de HP, over het algemeen zijn die wat stiller en ze voelen vaak ook wat steviger aan dan thinkpads (dat wil niet zeggen dat ze ook steviger zijn; aluminium voelt ook steviger aan dan koolstofvezel maar is het niet).

Ook is die behoorlijk stil volgens de volgende review: https://www.notebookcheck...Performance.512628.0.html
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee