Toon posts:

Wifi en Ethernet werkt niet op snelheid waar we voor betalen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AmgadM
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-03-2022
Hallo mede-Tweakers,

Ik heb bij KPN, Hussel internet 200mbit/s met 2 superwifi punten en een experia box v10.

Boven en Beneden krijg ik maar maximaal 55mbit/s (op een goede dag) en boven krijg ik 10mbit/s. We hebben niets aangepast aan de instellingen.

op Ethernet heb ik hetzelfde probleem als ik met de ruiter verbind maar als ik een powerline adapter gebruik (dvs650) werkt ethernet al helemaal niet (tv en pc).

Weet iemand wat mijn probleem kan zijn

Alle reacties

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-05 15:01
Is dit ADSL of Glasvezel?

En heb je een 3 fasen aansluiting in de meterkast?

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:55
Wat krijg je als je direct een laptop via een utp kabel in de modem prikt
Wat geeft speedtest.net je dan voor snelheden en info.

Ik verwacht dat de oplossing kabels trekken naar access points is, en die troep powerline adapters te verbranden

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je betaalt voor de internetverbinding. Die is alvast goed als je beneden haalt wat je verwacht. Het is je binnenhuisinstallatie dat blijkbaar tekort schiet. Mogelijk heeft dat te maken met producten die je provider levert, maar het staat los van de 200Mbps waar je voor betaalt en die je krijgt.

Enfin, als je hulp wilt, geef eens wat info:
- waar meet je je snelheid mee? (welk apparaat? en welke software/tool?)
- hoe is dat verbonden met de "superwifi punten"? Bedraad of draadloos?
- hoe zijn die "superwifi punten" exact aangesloten op de Experiabox? Bedraad of draadloos?

Allicht handig om een tekening van je huis te maken met locaties van de verschillende apparaten.

Waarschijnlijk klopt @jack zomer 's verwachting, maar voordat we dat zeker kunnen zeggen hebben we meer info nodig.

Soittakaa Paranoid!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:18
Als het om ADSL / VDSL gaat dan biedt KPN je een snelheid tot een bepaald maximum.
De maximaal haalbare snelheid wordt bij deze techniek bepaald door de afstand tot de centrale waar je op aangesloten bent. Hoe groter de afstand, des te lager de maximale snelheid. Als je binnen de eerste 1000 meter zit, gaat het meestal goed. Vanaf 1000 meter gaat het snel omlaag.

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:58
ik denk dat je meer dan 1 probleem hebt... maar met denken bak je geen brood

dus eerst : test eens bekabeld rechtstreeks op de experiabox , wat is de snelheid dat je binnenkrijgt van KPN ?

- als het op de telefoonlijn werkt, wat zijn je DSL waardes ? (daarvoor moet je inloggen in het modem)
- download ook eens het programmatje van Devolo, die kunnen je een indicatie geven van de snelheid onderling (en deel dat minima door 2 , en je hebt ongeveer een idee wat de echte waardes zijn)

• AmgadM
dion_b schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:08:
Je betaalt voor de internetverbinding. Die is alvast goed als je beneden haalt wat je verwacht. Het is je binnenhuisinstallatie dat blijkbaar tekort schiet. Mogelijk heeft dat te maken met producten die je provider levert, maar het staat los van de 200Mbps waar je voor betaalt en die je krijgt.

Enfin, als je hulp wilt, geef eens wat info:
- waar meet je je snelheid mee? (welk apparaat? en welke software/tool?)
- hoe is dat verbonden met de "superwifi punten"? Bedraad of draadloos?
- hoe zijn die "superwifi punten" exact aangesloten op de Experiabox? Bedraad of draadloos?

Allicht handig om een tekening van je huis te maken met locaties van de verschillende apparaten.

Waarschijnlijk klopt @jack zomer 's verwachting, maar voordat we dat zeker kunnen zeggen hebben we meer info nodig.
Internet is gemeten met 3 telefoons 1 laptop en 2 desktops, 1 desktop verbonden aan het modem, andere aan powerline adapter (en wifi), de rest alleen op wifi

(Desktop dat verbonden is aan modem hat wel 140mbps)

Getest met speedtest.net

Het primaire superwifi punt is verbonden aan het modem en de secundaire staat boven

• AmgadM
ijske schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:31:
ik denk dat je meer dan 1 probleem hebt... maar met denken bak je geen brood

dus eerst : test eens bekabeld rechtstreeks op de experiabox , wat is de snelheid dat je binnenkrijgt van KPN ?

- als het op de telefoonlijn werkt, wat zijn je DSL waardes ? (daarvoor moet je inloggen in het modem)
- download ook eens het programmatje van Devolo, die kunnen je een indicatie geven van de snelheid onderling (en deel dat minima door 2 , en je hebt ongeveer een idee wat de echte waardes zijn)
Rechtstreeks op de modem krijg ik wel 140mbps

Welke app van Devolo (ik neem aan net scanner) aan naar wat moet ik precies bekijken

• AmgadM
jack zomer schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:09:
Wat krijg je als je direct een laptop via een utp kabel in de modem prikt
Wat geeft speedtest.net je dan voor snelheden en info.

Ik verwacht dat de oplossing kabels trekken naar access points is, en die troep powerline adapters te verbranden
Op een desktop aangesloten op het modem krijg ik 140mbps. Ik weet alleen niet of ik alsnog problemen krijg als ik een internet kabel maar de 2e verdieping trek (daar staat desktop 2, naast het superwifi punt)

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:58
AmgadM schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:20:
[...]

Welke app van Devolo (ik neem aan net scanner) aan naar wat moet ik precies bekijken

• AmgadM
roches schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:08:
Is dit ADSL of Glasvezel?

En heb je een 3 fasen aansluiting in de meterkast?
Ik weet niet of het adsl is (het is iniedergeval geen glasvezel)

Ik zal morgen kijken hoeveel fasen ik heb

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 16:44

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Als je 140 Mbps haalt, is er niks mis met de internetverbinding. De bandbreedte voor interactieve TV moet volgens mij ook nog van de 200 Mbps af.

Het probleem zit ‘m dus in je eigen spullen/netwerk

• Icephase

Icephase

AmgadM schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:24:
[...]

Ik weet niet of het adsl is (het is iniedergeval geen glasvezel)

Ik zal morgen kijken hoeveel fasen ik heb
Nou het is in elk geval geen ADSL want die haalt geen 140 Mbps. Bij KPN is dat alleen glasvezel, dus dat heb je dan wel.

En wat bedoel je met ‘fasen’?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Icephase schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:26:
1 of 3 fase, voor de stroomvoorziening. Dit kan zeker effect hebben op de werking van een powerline set. Die wil het liefst op dezelfde groep of fase geïnstalleerd worden.

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-05 15:01
[...]
Als je een 3-fasen aansluiting in de meterkast hebt, dan worden de groepen ook verdeeld over de fasen.
Als je dus een devolo op een groep aan sluit die in fase-1 ligt en een andere op een groep op fase-2 of fase-3 dan kunnen die geen verbinding met elkaar maken en dan werkt zo'n devolo-set dus niet.

Hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd.

• Icephase

Icephase

Aha. Maar goed, het is duidelijk dat TS beter gewoon ethernetkabels kan trekken volgens mij. Powerline blijft toch altijd suboptimaal.

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:17
[...]

Nou het is in elk geval geen ADSL want die haalt geen 140 Mbps. Bij KPN is dat alleen glasvezel, dus dat heb je dan wel.

Het kan ook super vectoring zijn. Dat levert theoretisch 200mbit/sec maximaal over 1 aderpaar. Het kan ook pair bonding zijn. Dat levert KPN op dit moment niet maar tot corona wel. Dus is niet uit te sluiten zonder bevestiging van TS.

Kijk eens hier:

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

En vul je postcode en huis nummer in. Daar zie je (ongeveer) de max leverbare snelheid op jouw adres. Als die erg veel afwijkt van die 140mbit/sec kan het altijd nog een probleem buiten zijn.

Het accesspoint en de desktop etc boven bekabeld aansluiten zal al helpen. Sowieso beter dan powerline.

• Icephase

Icephase

Kasper1985 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 23:05:
[...]

Het kan ook super vectoring zijn. Dat levert theoretisch 200mbit/sec maximaal over 1 aderpaar. Het kan ook pair bonding zijn. Dat levert KPN op dit moment niet maar tot corona wel. Dus is niet uit te sluiten zonder bevestiging van TS.

Kijk eens hier:

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

En vul je postcode en huis nummer in. Daar zie je (ongeveer) de max leverbare snelheid op jouw adres. Als die erg veel afwijkt van die 140mbit/sec kan het altijd nog een probleem buiten zijn.

Het accesspoint en de desktop etc boven bekabeld aansluiten zal al helpen. Sowieso beter dan powerline.
Als TS al niet weet of hij adsl of glasvezel heeft, zal hij zeker geen super vectoring of pair bonding hebben, denk je niet? Maar je hebt in theorie zeker een punt.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:55
Icephase schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:30:
[...]

Als TS al niet weet of hij adsl of glasvezel heeft, zal hij zeker geen super vectoring of pair bonding hebben, denk je niet?
Het een sluit het ander niet uit.
In de volksmond is het ADSL.. wat kpn er daarna mee doet en hoe de verbinding is opgebouwd weten en noemen minder mensen.

Met je powerline conclusie kan ik het alleen maar eens zijn...
Die dingen zouden bij wet verboden moeten worden....
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee