Toon posts:

Facebook berichtenverzoek spam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:22
Afgelopen maanden wordt ik helemaal dood gestalkt op facebook door van die dames die normaal op de wallen lopen.. (kennelijk zoeken ze een nieuwe inkomsten bron...)

Het begon in november met 1 per week inmiddels zit ik 5 - 10 per dag en het lijkt alleen maar meer te worden.
Daar ik facebook puur zakelijk gebruik is het even verwijderen en nieuw account aanmaken helaas ook geen optie (bedrijfs pagina's en alles wat gekoppeld is).

De berichten komen via de berichtenverzoek optie van facebook messenger ondanks dat ik zelfs messenger al offline heb gezet lijkt het erop dat ik nergens die stomme berichtverzoeken kan blokkeren. Alleen per stuk maar facebook weet zelf vaak al dat het nep spam accounts zijn dus tegen de tijd dat ik ze blokkeer zijn ze al verdwenen. Echter blijven de bericht verzoek meldingen staan.

Ook lijkt het wel hoe vaker je dit rapporteert aan facebook hoe erger het probleem wordt.

Is er iemand die weet of dat je dat berichtverzoeken uit kan zetten van messenger? Want dat is een optie die ik sowieso al belachelijk slecht vind. Klanten kunnen mij benaderen via de facebook pagina en niet de bedoeling dat ze uberhaupt messenger daar voor gebruiken.

Alle reacties

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 02:17
Heb hier ook last van, mijn vriendin ook.
Volg even mee.

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:11
Ik heb hier wel eens van gehoord, maar ik heb zelf totaal niet zo'n berichten gelukkig.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 22:49

Remy

Moderator General Chat

I usually get 100% accuracy

Ineens sinds kort (ruim een week) ook last van helaas, totaal al zo'n 14 berichten gehad. Nog niet gevonden waar dit uit te zetten is.

LinkedIn
Twitter

• MP-customized
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-02 20:55
Yup ook enorm last van en vind geen enkele optie op er vanl af te geraken.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006

Tens

My brain hurts

(nog) geen last van.

Maar ja FB is gratis dienst, dus leer er mee leven lijkt het advies.

Messenger deactiveren lijkt wel mogelijk.
even doorgelezen: bij nader inzien niet zonder FB te deactiveren

[Voor 20% gewijzigd door Tens op 14-03-2021 19:00]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
Leer ermee leven.... niet te hopen dat jouw pm box op tweakers met dit soort berichten volloopt en tweakers hetzelfde zegt...

Ik vind het persoonlijk ql raar dat facebook amper filters gebruikt op dit soort berichten en ook een functie inbouwt die hiervoor misbruikt kan worden.

Daarnaast gratis? Ik adverteer met enige regelmaat op facebook dus paar honderd euro per jaar?

[Voor 14% gewijzigd door mrveenie op 14-03-2021 19:57]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee