Toon posts:

Beste Tower case mbt koeling en geluid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-01 18:26
Goedemiddag Tweakers.

Er zijn héul veel cases op de markt en ben daarom een beetje het overzicht kwijt.

Ik ben op zoek naar een full size tower case waar koelprestaties op 1 staat. Momenteel gebruik ik een NZXT H700 en ik weet dat er cases zijn op de markt die betere koelprestaties leveren. Ik wil binnenkort gaan upgraden en ben daarom aan het oriënteren op cases zodat ik die in een sale kan snaaien :P

Ik heb vrijwel alle casefans vervangen met Noctua NF-A12x25. Die wil ik meenemen naar de nieuwe cast. Het gaat dus om de beste barebones koelprestaties. Ik vervang toch de casefans.

Overige wensen is dat de kast zwart moet zijn met voorkeur voor geen glas. Dat wordt toch smerig. Ik wil graag een grote, stille en koele kast hebben staan waar mijn hardware in schuilt O+

Jullie advies wordt op prijs gesteld!

Alle reacties

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:53
Er mist nogal wat aan je TS.. Vallen kasten van €1.000 binnen je budget bijvoorbeeld? Hoeveel casefans heb je nodig denk je? Wat zit er in die kast aan vermogen dat je wilt koelen? Wat is goed qua geluid? Is dat brommen, zoemen, fluisteren of helemaal niks, ook geen coilwhine?

Je vraagt ons nu een blinde gok te doen welke kast voor jou het beste past. Iets meer input is wel op z'n plaats lijkt me.

Addicted to silent computing

• ZelianGuy
Crahsystor schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:17:
Er mist nogal wat aan je TS.. Vallen kasten van €1.000 binnen je budget bijvoorbeeld? Hoeveel casefans heb je nodig denk je? Wat zit er in die kast aan vermogen dat je wilt koelen? Wat is goed qua geluid? Is dat brommen, zoemen, fluisteren of helemaal niks, ook geen coilwhine?

Je vraagt ons nu een blinde gok te doen welke kast voor jou het beste past. Iets meer input is wel op z'n plaats lijkt me.
Ik ben bereid ongeveer €200 uit te geven, maar mocht er iets boven dat budget zitten wat beter is dan vind ik dat ook prima.

Zoals al eerder vernoemd, casefans heb ik niet nodig. Daarvoor heb ik de noctuas al. Op het moment heb ik een RTX 3080 met OC (430W) met een 9700K (OC) in mijn kast hangen. In de toekomst zal dit een andere CPU worden maar die zal zeker ook overgeklokt worden.

Geluid is iets wat ik er last minute heb bijgezet omdat dat vaak iets wat ik vaak langs zie komen bij case reviews. Maar aangezien ik toch de fans ga vervangen vraag ik me af hoe nuttig dat is.

En qua geluid hoe lagere db hoe beter met voorkeur voor een lage bromtoom zodat het relatief mooi wegvalt in het achtergrond geluid.

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-05 16:20
pricewatch: Fractal Design Meshify 2 Compact Black Solid is recent uitgekomen en komt goed uit de tests. Als je ruimte voor harde schijven wilt kan je naar de iets grotere versie kijken pricewatch: Fractal Design Meshify 2.

Als je echt optimaal wilt koelen met zo min mogelijk geluid dan moeten er ook wat 140mm fans in ipv 120mm.

• ZelianGuy
rickbovenkamp schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:58:
pricewatch: Fractal Design Meshify 2 Compact Black Solid is recent uitgekomen en komt goed uit de tests. Als je ruimte voor harde schijven wilt kan je naar de iets grotere versie kijken pricewatch: Fractal Design Meshify 2.

Als je echt optimaal wilt koelen met zo min mogelijk geluid dan moeten er ook wat 140mm fans in ipv 120mm.
Bedankt voor de suggesties. Komt zeker goed uit de reviews bij GamersNexus. Had ook de Phanteks Eclipse P500A en Lian Li PC-O11D XL ROG gespot, maar die hebben weer glas. Deze voldoet tot nu toe het beste aan mijn wens qua looks.

Zal deze zeker in de gaten houden.

• Bram22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-06 19:29
Waar komt de case te staan?
Want als hij bijvoorbeeld onder je bureau staat, kan je meer geluidsproductie hebben zonder dat je er last van hebt.
Wanneer hij naast je staat, zal je misschien een kast willen die wat stiller is.

• ZelianGuy
Bram22 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:43:
Waar komt de case te staan?
Want als hij bijvoorbeeld onder je bureau staat, kan je meer geluidsproductie hebben zonder dat je er last van hebt.
Wanneer hij naast je staat, zal je misschien een kast willen die wat stiller is.
Linksonder mijn bureau op de grond.

• Bram22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-06 19:29
Oké en wat vind je van het huidige geluid? De Meshify is wat opener, dus zal het iets meer geluid geven.
Je zou eens een dag kunnen draaien zonder zijpaneel om te kijken hoe het is zonder demping.

• ZelianGuy
Bram22 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:00:
Oké en wat vind je van het huidige geluid? De Meshify is wat opener, dus zal het iets meer geluid geven.
Je zou eens een dag kunnen draaien zonder zijpaneel om te kijken hoe het is zonder demping.
Ik heb mijn fans zo ingesteld dat niets draait op idle en alleen onder load. Dus daar kan ik niet zoveel testen. Zal het wel een keertje doen met mijn GPU trouwens.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:04
Welke videokaart heb je / ben je van plan?

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-04 11:59

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

ZelianGuy schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:25:
Zoals al eerder vernoemd, casefans heb ik niet nodig. Daarvoor heb ik de noctuas al. Op het moment heb ik een RTX 3080 met OC (430W) met een 9700K (OC) in mijn kast hangen. In de toekomst zal dit een andere CPU worden maar die zal zeker ook overgeklokt worden.
@99ruud99 Hij heeft een 3080. Ik neem aan dat hij die voorlopig niet gaat upgraden.

Specs

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee