Toon posts:

Van 8GB naar 16GB in een 7 jaar oude pc: de moeite nog waard

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Uruk-Hai
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03 10:16
Dit is in een notendop mijn huidige 7 jaar oude pc:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7 3770 Tray€ 185,03€ 185,03
1MoederbordenGigabyte GA-Z68X-UD4-B3€ 0,-€ 0,-
2VideokaartenASUS GTX660 TI-DC2-2GD5€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCooler Master Silencio 652€ 0,-€ 0,-
1WaterkoelingCooler Master Eisberg Prestige Solo€ 0,-€ 0,-
1WaterkoelingXSPC X4 Photon 170 Reservoir/Pump Combo€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 44,64€ 44,64
2Solid state drivesPlextor PX-256M2S 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 229,67

Zoals te zien valt is het werkgeheugen nog steeds te koop.
Mijn mainboard heeft nog twee vrije geheugensloten.

Is het voor videobewerking nog de moeite waard om het werkgeheugen te vergroten van 8 naar 16GB of ga ik wat dat betreft niet veel prestatieverschil merken?

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:49
Als je nu tegen de 8GB geheugengebruik aan zit ga je er wel iets van merken.

Haal het gebruikt. Scheelt je 2 tientjes.

• Great-BoBaFeTT
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-11-2021
Niet echt. Ik zou gewoon sparen voor een betere PC in de tussentijd dat geld beleggen ofzo.

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:00
Ik heb bijna dezelfde config met 32Gb, nog nooit nodig gehad. Meestal 30% gebruik. Dus meten is weten.

diskeltische lurker

• TheAncientDovah
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-03 00:05

TheAncientDovah

Meester in de kunsten van...

Toevallig vorige week gedaan met mijn computer die 6 jaar oud is.
8GB extra RAM tweede hands is niet prijzig, en het maakt je ervaring wel net wat fijner.
Als je geen plannen hebt om binnen 1 jaar een nieuwe computer te kopen zou ik hier gewoon even in investeren.

Meester in de kunsten van...

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee