Toon posts:

Krijg TV niet van muurbeugel af

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:31
Ik heb een tijdje geleden mijn LG 49SJ810V TV opgehangen aan een meurbeugel van Vogel's, de "BASE 05 M".
Helaas kunnen we met geen mogelijkheid meer bij die trekkoordjes komen om de beugel los te trekken. De koortjes hangen te dicht op de TV om er goed bij te kunnen.
Heeft iemand nog tips?
Heb al geprobeerd om met een lang voorwerp beweging in de koortjes te krijgen, zonder succes.
Op onderstaande foto zie je nog net het koortje zitten.

[Voor 35% gewijzigd door Gumball op 28-02-2021 11:49]

Beste antwoord (via Gumball op 28-02-2021 20:08)

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:07
Vergeet het bovenstaande maar, lipje lijkt behoorlijk stevig.

Je kan met een lange schroevendraaier of iets dergelijks vanaf de bovenkant in de beugel komen en dan langs de zijkant de klem naar beneden duwen, dan de tv iets naar voren trekken anders schiet hij weer vast, lijkt me een klusje voor twee man.

TV staat op zijn kant maar zo is het wel duidelijk lijkt mij.

Collectie

Alle reacties

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:52
Net iets te kort afgeknipt zo te zien.
Wat je zou kunnen proberen is met een stuk ijzerdraad waar je een haakje aan gebogen hebt die er vanaf de zijkant omheen prikken. Dan heb je de haakjes verlengd en kan je hopelijk wel trekken.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01:03
Ik zit te denken aan een vishaak tang.
Wel een langere dan normaal..

Misschien kan je die aan het trekding krijgen en door er een touwtje aan te maken aan te trekken...

Of anders kijken of je er met een paar stokjes een lassotje om heen kan werken, en wanneer die strak getrokken word zich vast zet om het tabje?

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:44
Wellicht kun je de tv van de beugel af schuiven? (naar links of rechts dus)

Ik weet dat schuiven mogelijk is, weet alleen niet of er nog een ‘stop’ zit aan het eind of niet?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die koordjes zitten aan het me hanisme en daar wil je bij. Ik zou iets van stevig maardun metaal pakken met een haakje er in. Denk aan een spaak van een fietswiel of een metalen kledinghanger. En dan langs het koordje af, in het mechanisme haken en trekken.

Overigens is een koordje een stuk touw, en een koortje kan zingen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:03

Illusion

(the art of)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Gumball
Heb de tips met de haakjes geprobeerd, helaas is het daarmee niet gelukt, ik kan niet voldoende kracht zetten om daadwerkelijk het "koordje" naar beneden te trekken. Zo'n grijpertje is denk ik een beter idee. Zal eens kijken of ik die kan aanschaffen!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
wielspaak

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Fietsspaak ;)

@Gumball Hakensteker

[Voor 24% gewijzigd door Hackus op 28-02-2021 14:39]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-03 20:13
Een lassootje er omheen krijgen is denk ik de beste oplossing. Ook wel meteen een uitdaging...
Alternatief is een stip metaal met een haakje maken.

Succes in ieder geval. En laat het weten als het wel gelukt is. wie weet heeft iemand ooit nog wat aan de oplossing dan.

Addicted to silent computing

• Servpage
Foto is van de zijkant genomen zie ik, als je kans ziet om met een tang die twee opstaande lippen plat te buigen zou je met twee man voorzichtig kunnen proberen om hem er af te schuiven, mits je niet tegen een muur of iet dergelijks aanloopt.
Heb zo een zelfde beugel en heb hem hier goed in het midden gehangen door te schuiven :-)

Collectie

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Servpage

Je kan met een lange schroevendraaier of iets dergelijks vanaf de bovenkant in de beugel komen en dan langs de zijkant de klem naar beneden duwen, dan de tv iets naar voren trekken anders schiet hij weer vast, lijkt me een klusje voor twee man.

Collectie

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Valar dohaeris

Wat ik niet begrijp is wat dat koordje zo hoog doet? Ding hangt normaal onder de stangen die aan de tv zitten. Als ik op je foto kijk zit het koordje bijna bij de dwarsbalk.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Servpage
Denk dat hij dit zelf inmiddels ook wel weet, en is met deze opmerking ook niet echt geholpen.

Collectie

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Valar dohaeris

Servpage schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:45:
Denk dat hij dit zelf inmiddels ook wel weet, en is met deze opmerking ook niet echt geholpen.
Waarom? Hij geeft toch niet aan dat hij het zelf verkeerd heeft gedaan? Misschien zijn die dingen wel te kort geweest van fabriek uit. Dat maakt nogal een verschil. Zou namelijk niet de eerste Vogel's beugel zijn waar wat aan schort :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Gumball
Servpage schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:21:

[Afbeelding]
YES dit was de oplossing. Van bovenaf met een ijzeren klerenhanger net zolang zitten pielen totdat ik ineens voelde dat ie loskwam. Heeft me zeker 2 uur gekost maar uiteindelijk is de TV van de muur! Thanks iedereen!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee