Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een tijdje geleden mijn LG 49SJ810V TV opgehangen aan een meurbeugel van Vogel's, de "BASE 05 M". Afbeeldingslocatie: https://www.expert.nl/media/frontend/catalog/products/372072463/630x630/372072463-335609.jpg
Helaas kunnen we met geen mogelijkheid meer bij die trekkoordjes komen om de beugel los te trekken. De koortjes hangen te dicht op de TV om er goed bij te kunnen.
Heeft iemand nog tips?
Heb al geprobeerd om met een lang voorwerp beweging in de koortjes te krijgen, zonder succes.
Op onderstaande foto zie je nog net het koortje zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4EkMNoENs1tjFhdBGtj4a9hA0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6M9a0tMCfVkHXcOoWC03SsMj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Gumball op 28-02-2021 11:49 ]

Beste antwoord (via Gumball op 28-02-2021 20:08)

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Vergeet het bovenstaande maar, lipje lijkt behoorlijk stevig.

Je kan met een lange schroevendraaier of iets dergelijks vanaf de bovenkant in de beugel komen en dan langs de zijkant de klem naar beneden duwen, dan de tv iets naar voren trekken anders schiet hij weer vast, lijkt me een klusje voor twee man.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GT-o33-axoujBscDXLAKsJGIptc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SSxrISjnVeDgjnuhe8OQLz7v.jpg?f=fotoalbum_large
TV staat op zijn kant maar zo is het wel duidelijk lijkt mij.

Collectie

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:29
Net iets te kort afgeknipt zo te zien.
Wat je zou kunnen proberen is met een stuk ijzerdraad waar je een haakje aan gebogen hebt die er vanaf de zijkant omheen prikken. Dan heb je de haakjes verlengd en kan je hopelijk wel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik zit te denken aan een vishaak tang.
Wel een langere dan normaal..

Misschien kan je die aan het trekding krijgen en door er een touwtje aan te maken aan te trekken...

Of anders kijken of je er met een paar stokjes een lassotje om heen kan werken, en wanneer die strak getrokken word zich vast zet om het tabje?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:29
Wellicht kun je de tv van de beugel af schuiven? (naar links of rechts dus)

Ik weet dat schuiven mogelijk is, weet alleen niet of er nog een ‘stop’ zit aan het eind of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die koordjes zitten aan het me hanisme en daar wil je bij. Ik zou iets van stevig maardun metaal pakken met een haakje er in. Denk aan een spaak van een fietswiel of een metalen kledinghanger. En dan langs het koordje af, in het mechanisme haken en trekken.

Overigens is een koordje een stuk touw, en een koortje kan zingen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:26

Illusion

(the art of)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Heb de tips met de haakjes geprobeerd, helaas is het daarmee niet gelukt, ik kan niet voldoende kracht zetten om daadwerkelijk het "koordje" naar beneden te trekken. Zo'n grijpertje is denk ik een beter idee. Zal eens kijken of ik die kan aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
wielspaak

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Fietsspaak ;)

@Gumball Hakensteker

[ Voor 24% gewijzigd door Hackus op 28-02-2021 14:39 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-05 17:27
Een lassootje er omheen krijgen is denk ik de beste oplossing. Ook wel meteen een uitdaging...
Alternatief is een stip metaal met een haakje maken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3Cnmrf-iWIrS1bkQBoXL0Ft3iA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fBwPgZ9VBDcQMntXZVcljqpL.png?f=user_large

Succes in ieder geval. En laat het weten als het wel gelukt is. wie weet heeft iemand ooit nog wat aan de oplossing dan.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Nu online
Foto is van de zijkant genomen zie ik, als je kans ziet om met een tang die twee opstaande lippen plat te buigen zou je met twee man voorzichtig kunnen proberen om hem er af te schuiven, mits je niet tegen een muur of iet dergelijks aanloopt.
Heb zo een zelfde beugel en heb hem hier goed in het midden gehangen door te schuiven :-)

Collectie

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Nu online

Je kan met een lange schroevendraaier of iets dergelijks vanaf de bovenkant in de beugel komen en dan langs de zijkant de klem naar beneden duwen, dan de tv iets naar voren trekken anders schiet hij weer vast, lijkt me een klusje voor twee man.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GT-o33-axoujBscDXLAKsJGIptc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SSxrISjnVeDgjnuhe8OQLz7v.jpg?f=fotoalbum_large

Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:45

OMD

Wat ik niet begrijp is wat dat koordje zo hoog doet? Ding hangt normaal onder de stangen die aan de tv zitten. Als ik op je foto kijk zit het koordje bijna bij de dwarsbalk.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Nu online
Denk dat hij dit zelf inmiddels ook wel weet, en is met deze opmerking ook niet echt geholpen.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:45

OMD

Servpage schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:45:
Denk dat hij dit zelf inmiddels ook wel weet, en is met deze opmerking ook niet echt geholpen.
Waarom? Hij geeft toch niet aan dat hij het zelf verkeerd heeft gedaan? Misschien zijn die dingen wel te kort geweest van fabriek uit. Dat maakt nogal een verschil. Zou namelijk niet de eerste Vogel's beugel zijn waar wat aan schort :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Servpage schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:21:

[Afbeelding]
YES dit was de oplossing. Van bovenaf met een ijzeren klerenhanger net zolang zitten pielen totdat ik ineens voelde dat ie loskwam. Heeft me zeker 2 uur gekost maar uiteindelijk is de TV van de muur! Thanks iedereen!
Pagina: 1