Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Logo8 rechtstreeks met laptop WiFi zonder router?

Pagina: 1
Acties:

• sph1980
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 01-03 20:51
Hi allen.

Heb in de tuin een Logo8 en zit ver van de router af, dus geen bereik aldaar.

Nu zou ik ipv met het netwerkkabeltje gewoon rechtstreeks via de PC WiFi contact hebben om te programmeren. Is dit een optie, of moet dit echt met een router ertussen?

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:12

Damic

Afwezig soms

Ad-Hoc verbinding tussen pc en logo, weet ik niet of dat dat gaat.

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• QUIIPO
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 22-06 21:58
De logo beschikt zelf niet over een ingebouwde wifi verbinding. Als je zorgt dat de bedrade verbinding van de logo omgezet wordt naar een wifi verbinding dan kan je rechtstreeks via logosoft het ip adres van de logo benaderen zonder internet/router verbinding.

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:12

Damic

Afwezig soms

QUIIPO schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:19:
De logo beschikt zelf niet over een ingebouwde wifi verbinding. Als je zorgt dat de bedrade verbinding van de logo omgezet wordt naar een wifi verbinding dan kan je rechtstreeks via logosoft het ip adres van de logo benaderen zonder internet/router verbinding.
Bestaat er wel een wifi module voor logo, ik zien LTE of GPRS maar geen wifi?

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Sine
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01:18
Inderdaad, gewoon een accesspoint die ad-hoc mode ondersteund.

Of creatief met een wifi router, dat is waarschijnlijk goedkoper en makkelijker.

Repareren doe je zo.

• ydderf
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 21:52
Damic schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:41:
[...]

Bestaat er wel een wifi module voor logo, ik zien LTE of GPRS maar geen wifi?
Siemens heeft wel diverse communicatie kaarten voor de Logo, maar inderdaad geen WiFi modules.
De beschikbare kaarten zijn meer bedoeld voor communicatie via het mobile netwerk.

Voor de WiFi verbinding kom je toch op externe apparatuur uit. Dit kan natuurlijk met Siemens producten, maar ik denk dat er voor een thuis situatie andere goedkopere oplossingen zijn.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

• bouwfraude
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Damic schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:18:
Ad-Hoc verbinding tussen pc en logo, weet ik niet of dat dat gaat.
Ja, dat gaat. PC/laptop in de zelfde IP range instellen en bij een laptop is het soms handig om de wifi uit te zetten zodat het verkeer over het kabeltje gaat.

Als het draadloos moet Asus heeft een wifi-router voor 30 euro
pricewatch: ASUS RT-N12E
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True