Toon posts:

Duplicati werkt niet op Ubuntu Server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jmachiels
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:48
Ik draai Nextcloud via Docker op een virtuele Ubuntu Server op ESXI. Om backups te maken van de Nextcloud-omgeving heb ik in Docker Nextcloud geïnstalleerd via docker-compose

Het stukje code voor Docker:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
  duplicati:
    image: ghcr.io/linuxserver/duplicati
    container_name: duplicati
    environment:
      - PUID=1000
      - PGID=1000
      - TZ=Europe/Amsterdam
      - CLI_ARGS= #optional
    volumes:
      - /home/USER/docker/duplicati/config:/config
      - /home/USERduplicati/backups:/backups
      - /home/USER/docker:/source
    ports:
      - 8200:8200
    restart: unless-stopped

Ik kan Docker via de webinterface openen, maar wat ik ook probeer, ik zie bij het aanmaken van een backup de mappen in /home/USER/... niet.

Kan iemand mij helpen hoe ik dit goed kan instellen?

Alle reacties

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:58
ik zie [...] de mappen in /home/USER/.
Dit komt omdat dit je 'echte' mappen zijn. In docker gebruik je niet die echte mappen maar verwijzingen naar die mappen.
volumes:
Dus als je "/home/USERduplicati/backups" zoekt, dan moet je in je docker kijken onder "/backups".
En deze staan in je root van je docker, dus letterlijk /backups is die map.

Probeer de naam "/backups" maar is te veranderen naar "/jantjeisvandebrandweer". Dan zul je die verwijzing in je root van je docker terug vinden.
En/of maak een map/bestand aan in "/home/USERduplicati/backups" met de naam "Henkisvandepolitie" dan kan je die in je docker weer terug vinden onder "/backups".

Hoop dat dit helpt ;)

• jmachiels
Snap het nog niet helemaal.

In home/USER/docker staat de map duplicati, dat klopt. Daarin staat de map config.

Zou je het pad uit kunnen schrijven als ik alle mappen in de folder /home/USER/docker wil backuppen naar de cloud?

[Voor 3% gewijzigd door jmachiels op 28-02-2021 11:09]

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-11 08:26
jmachiels schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:47:
Ik draai Nextcloud via Docker op een virtuele Ubuntu Server op ESXI. Om backups te maken van de Nextcloud-omgeving heb ik in Docker Nextcloud geïnstalleerd via docker-compose

Het stukje code voor Docker:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
  duplicati:
    image: ghcr.io/linuxserver/duplicati
    container_name: duplicati
    environment:
      - PUID=1000
      - PGID=1000
      - TZ=Europe/Amsterdam
      - CLI_ARGS= #optional
    volumes:
    ports:
      - 8200:8200
    restart: unless-stopped

Ik kan Docker via de webinterface openen, maar wat ik ook probeer, ik zie bij het aanmaken van een backup de mappen in /home/USER/... niet.

Kan iemand mij helpen hoe ik dit goed kan instellen?
Als ik je goed begrijp dan wil je de backups in de map:
- /home/USER/duplicati/backups

en wil je de bestanden backuppen die in je user map staan. Dan is je source regel verkeerd denk ik. Verander:

in
- /home/USER:/source

• jmachiels
Ik wil alle bestanden in de map /home/USER/docker backuppen naar de cloud. Dus de backups moeten niet lokaal blijven staan.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee