Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bootschijf vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NLBUURMAN
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 18-06 11:53

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
Mijn vraag
Ik zoek de beste manier om mijn huidige windows partitie op een 128GB NVMe SSD op m'n nieuwe 512GB 970 Evo te zetten

Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 330-15ICH (81FK0050MH)
-een 970 EVO dus
-1TB HDD (data-drive)
-kbg30zmt128g toshiba bootdrive

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
er zit een 42mm SSD in, volgens mij moet deze prima te vervangen zijn voor een 80mm variant.
Het gaat mij echter meer om het overzetten van de software, aangezien er maar 1 m.2 slot is.

Mijn idee was om een clone van de NVMe drive (128GB) te maken op de HDD, vanaf de HDD te booten; en deze vervolgens over te zetten naar de Samsung drive en vanuit daar verder uit te bouwen. Vraag is of dit zomaar mogelijk is met behoud van data, zo ja --> welke software is dan het beste geschikt?

i5-6600/MSI H270 Carbon/16GB Ram/ Phanteks TC14PE/ Gainward GTX1060

Alle reacties

• Kaalus
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Image van je huidige SSD op je HDD zetten, SSD's wisselen, image terugzetten vanaf HDD, reboot naar nieuwe SSD en klaar!

Kan bijvoorbeeld met software als Macrium Reflect (https://www.macrium.com/reflectfree), werkt naar mijn ervaring perfect hiervoor.

• Renault
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23-06 19:00
... of de software die de SSD-fabrikant hiervoor beschikbaar stelt op zijn website.
Als die software een online SSD van dat merk detecteert, werkt die software gratis en goed.

• Ray187
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-06 14:07
Weet je zeker dat die 80kmm past? Ik heb veel laptops open gehad, waar alleen ruimt is voor een kortere.

Via windows 10 kan je ook een image maken en deze bewaren op externe opslag, daarna kan je deze weer terug zetten.

• NLBUURMAN
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 18-06 11:53

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
Ray187 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:45:
Weet je zeker dat die 80kmm past? Ik heb veel laptops open gehad, waar alleen ruimt is voor een kortere.

Via windows 10 kan je ook een image maken en deze bewaren op externe opslag, daarna kan je deze weer terug zetten.
de 80mm wil ik inderdaad checken, maar mocht het kunnen wil ik in 1x door kunnen. de image terugzetten wordt lastig als je niet kunt booten volgens mij?

i5-6600/MSI H270 Carbon/16GB Ram/ Phanteks TC14PE/ Gainward GTX1060

• Ray187
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-06 14:07
Je moet idd via Windows de image op de nieuwe SSd zetten.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True