Toon posts:

Vergelijking kant en klare budget gaming systemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:44
Voor mijn zoon wil ik een gaming systeem kopen omdat hij graag van PS4 naar PC wil overstappen. We hebben eerst gekeken naar zelfbouw maar dat lijkt (inclusief windows licentie) niet echt goedkoper te zijn en je zit dan schijnbaar met incompatibiliteit issues waar ik niet echt veel zin in heb om ze uit te vogelen, hoewel ik (opa verteld) in de jaren 90/00 wel zelf mijn pc's samenstelde.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p of indien mogelijk 1440p. Huidige favoriete games zijn Fortnite, Valorant, GTA5 en Warzone.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro max.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
toetsenbord/muis/monitor

Wat verwacht je van ons?
Input over de volgende 2 systemen (uit deze lijst die ik via een andere BBG heb gevonden gekozen) op basis van hoe goed ze voldoen aan bovenstaande wens en ook of ze goed later nog een upgrade kunnen krijgen qua cpu, gpu of andere delen.

Mijn kandidaten:

Beste antwoord (via datadevil op 28-02-2021 13:14)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:18
martyw schreef op zondag 28 februari 2021 @ 08:44:
De meeste pre-builts bezuinigen op voeding en moederbord, wat later upgraden lastig maakt. In de specs van de Acer wordt bijvoorbeeld de H470 chipset genoemd, meer dan de nu al geplaatste i5 wil je daar niet opzetten.
Een H470 bord is prima voor een i5.

Z490 > H470 > B460 > H410

H470 gaat ook de Intel gen11 ondersteunen en B460 niet.

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:33
De meeste pre-builts bezuinigen op voeding en moederbord, wat later upgraden lastig maakt. In de specs van de Acer wordt bijvoorbeeld de H470 chipset genoemd, meer dan de nu al geplaatste i5 wil je daar niet opzetten. Op de website van Acer wordt een 500Watt voeding genoemd, dat beperkt eventuele videokaart upgrades.

• datadevil
De meeste pre-builts bezuinigen op voeding en moederbord, wat later upgraden lastig maakt. In de specs van de Acer wordt bijvoorbeeld de H470 chipset genoemd, meer dan de nu al geplaatste i5 wil je daar niet opzetten. Op de website van Acer wordt een 500Watt voeding genoemd, dat beperkt eventuele videokaart upgrades.
wel een 1660 erin, en in ergste geval mobo+voeding vervangen later...?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:18
De meeste pre-builts bezuinigen op voeding en moederbord, wat later upgraden lastig maakt. In de specs van de Acer wordt bijvoorbeeld de H470 chipset genoemd, meer dan de nu al geplaatste i5 wil je daar niet opzetten.
Een H470 bord is prima voor een i5.

Z490 > H470 > B460 > H410

H470 gaat ook de Intel gen11 ondersteunen en B460 niet.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:05
prebuild is naar mijn mening atm een prima idee, vooral ook omdat de onderdelen haast niet te vinden zijn.

• datadevil
dank allemaal!

• Foonzy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-05-2021
Sorry OP als ik je topic kaap >:)
99ruud99 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:07:
prebuild is naar mijn mening atm een prima idee, vooral ook omdat de onderdelen haast niet te vinden zijn.
Dit is de reden dat ik nu ook naar een prebuild aan het kijken ben. Heb nu echt een nieuw systeem nodig. Mijn in 2011 gebouwde pc'tje trek het nu echt niet meer.

Weet jij (of iemand anders) toevallig of de door de OP aangedragen systemen een goede keus zijn in deze prijsklasse? Zoek zelf ook rond de 1000€ max.

En wat is het verschil tussen deze 2 ? Tweakers geeft aan dat in de '10' variant een GeForce GTX 1660 zit en in de '03G' een GeForce GTX 1660 super variant.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1591720;1624616/

Maar de Mediamarkt adverteert de '10' ook met de GeForce GTX 1660 super.
https://www.mediamarkt.nl...-620-i510-10-1667669.html

Bedankt alvast!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee