Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techking
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-03 19:45
Ik heb een gloednieuwe Xiaomi Mi 10T Lite, maar sinds een paar dagen merk ik dat het lijkt alsof de batterij snel leegloopt.
Dus ik heb een test gedaan: ik heb mijn telefoon tot 100% opgeladen en gebruikt totdat hij uitschakelde vanwege een te lage batterij en van 100% totdat het automatisch uitschakelde duurde 23 uur en 3 minuten.
Maar ik twijfel of dit normaal is en ik maak me er een beetje zorgen over.
Ik heb bluetooth uitgeschakeld en wifi is altijd aan, behalve wanneer ik naar buiten ga en dan mobiele data gebruik.
Ik gebruik mijn telefoon om te surfen, social media te gebruiken, te chatten, gamen, leuke foto's te maken en meer.
Dus is de levensduur van de batterij normaal of is dit een ernstig probleem?

Update: Ik heb de test opnieuw gedaan.
Ik heb mijn telefoon alweer opgeladen tot 100% en het dan gebruikt totdat het 5% was.
Ik heb een actieve tijd (screen-on time) van 5 uur en 28 minuten en een standbytijd van 17 uur en 1 minuut.

[ Voor 14% gewijzigd door Techking op 05-03-2021 18:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 13:20
Wifi en Bluetooth hebben vrij weinig invloed op je batterijgebruik.
De grootste impact komt door de tijd die je het scherm aan hebt staan. Nummer 2 is hoe zwaar de apps zijn die je draait (vooral gamen gaat hard).

Verder is 1 dag geen rare levelsduur voor een acculading.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:11
Meten is weten. Gelukkig zijn er apps voor en zit er ook wel wat ingebouwd. Als je niet de hele dag met je telefoon loopt te spelen lijkt het wel kort voor zo'n grote accu. Maar nogmaals, eerst meten. Misschien loopt er wel een app op de achtergrond voor nop.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35
Of het een 'ernstig probleem' is, is helemaal aan jou om te bepalen. 23 uur doen met een acculading zou voor mij meer dan genoeg zijn, want ik ben zelden tot nooit 23 uur achter elkaar wakker.

Je zegt echter dat het om een gloednieuwe telefoon gaat, maar dat je 'sinds een paar dagen' er wat aan merkt. Heb je er eerder langer mee kunnen doen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Als die nieuw is is android ook nog aan het leren. Na een week of 2 zou het een stukje beter moeten zijn.

Maar je het screen on time en gebruik apps nodig. Als je YouTube al die tijd op scherm kijkt is het de beste batterij ooit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techking
Ik heb de standby tijd en de tijd dat het actief was niet vermeld in de topic, en ik kan die gegevens niet meer terugvinden dus dat bekent dat ik de test opnieuw moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techking
Zie de originele post

[ Voor 92% gewijzigd door Techking op 05-03-2021 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35
Met actieve tijd bedoel je screen on time? Zo ja, dan is 5,5 uur best gemiddeld, niet uitzonderlijk slecht in ieder geval.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Hier komt ie tot 6,5 active en ruim 12 stand by.
www.pocket-lint.com/phone...i-10t-lite-review.amphtml

Lijkt me aardig overeen te komen met jouw bevindingen en is zeker niet slecht.
Pagina: 1