Toon posts:

Rolluikdrukschakelaars met zwave/zigbee geintegreerd?

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 17:25
Ik had gedacht dat je in deze domoticawereld vast wel wat kon kiezen voor een rolluikschakelaar met geintegreerde zwave- of zigbeemodule. Valt dat even vies tegen :/ Je hebt de Fibaro Walli maar die krijgt aardig wat slechte reviews waarin men negatief is over het analoge knoppen deel. Aangezien ze voorlopig alleen analoog worden aangestuurd en ook na koppelen met een domoticasysteempje regelmatig analoog gebruikt zullen worden, moet dit wel fatsoenlijk werken. Dus die valt om die reden af. Op zich jammer want ik vind het erg mooie schakelaars. Dan is er nog de Niko 551-72301. 0 reviews of gebruikerservaringen over te vinden. Ze zouden uit Belgie moeten komen maar daar kan ik mee leven. Maar het belangrijkste, ik kan niet vinden of die met Zigbee of Zwave werkt. Er wordt geadverteerd dat deze werkt met Niko Home Control, maar ik kan niet vinden of dit dan ook met iets anders werkt.

Verder niks :/ Ik was benieuwd of mensen hier nog alternatieven weten en/of mijn vragen over de Niko kunnen beantwoorden. Ik kan natuurlijk losse module kopen bij de schakelaars maar ik moet toch alles nog kopen en heb het liever geintegreerd zodat ik geen gepiel heb met losse kastjes.

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:14
Ik ben ook bezig met het automatiseren, maar wou juist wel voor de walli gaan.
Wel met Gira adapter en schakelaar.

Ik heb eigenlijk nog geen slechte reviews over de knoppen gelezen.
Hmm als dat toch zo is kijk ik ook liever voor een Gira schakelaar met een Fibaro shutter 3 erachter.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 17:25
Crxtreem schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:50:
Ik ben ook bezig met het automatiseren, maar wou juist wel voor de walli gaan.
Wel met Gira adapter en schakelaar.

Ik heb eigenlijk nog geen slechte reviews over de knoppen gelezen.
Hmm als dat toch zo is kijk ik ook liever voor een Gira schakelaar met een Fibaro shutter 3 erachter.
Kijk even naar de reviews op Amazon.

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:14
Het gaat dan eigenlijk over de knop en afdekking van de Walli zelf als ik het zo begrijp.
Scheelt dan dat ik Gira materiaal gebruik.

Liefst gebruik ik normale schakelaars met een losse module er achter.
Voordeel is dan dat je altijd kan wisselen van domotica of bij verhuizing/storing de module verwijderen.

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-05 20:38
Ik gebruik qubino z wave, die zijn volgens mij instelbaar op puls drukker.
1 rolluik heeft bij mij de originele schakelaar aangesloten op de qubino. Een andere zit via een Zigbee pulsdrukker en een script.

[Voor 3% gewijzigd door DjAntoon op 04-03-2021 22:48]

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:51
Moet het zigbee/zwave zijn?

anders is een shelly 2.5 een makkelijke oplossing :)

(voor zonneweering, maar idee is hetzelfde) https://medium.com/@domot...utter-switch-26f5448d7641

android since G1.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee