Toon posts:

Sinds kort begint pc uit te vallen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nick93
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 29-10-2021
Goedenavond,

Sinds december 2019 heb ik deze computer in elkaar gezet, Hier heb ik nooit problemen mee gehad tot deze steeds vaker uit begint te vallen.
Ik krijg een eentonig geluid te horen waarna de computer uit valt. ik heb geen beeld meer toetsenbord en muis gaat ook de verlichting van uit. Maar de fans en dergelijke van de pc draaien wel gewoon door.

Nu heb ik zelf al een stresstest voor de CPU en GPU gedaan en daar komt hij gewoon doorheen.
Zelf heb ik echt geen idee waar ik het probleem moet vinden, Zou een van jullie me daarbij kunnen helpen?

De specs van de pc zijn alsvolgend;

1 Processors AMD Ryzen 5 3600 Boxed
1 Moederborden MSI X570
1 Videokaarten MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X
1 Behuizingen MSI Carbide Spec 06
1 Geheugen intern Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16
1 Voedingen Corsair RM650x (2018) Zwart
1 Solid state drives Kingston A2000 1TB

Volgends mij staat mijn topic hier niet in het goede deel, Zou iemand hem kunnen verplaatsen naar het goede forum deel. Alvast bedankt, Graag hoor ik van jullie!

Groeten Nick

Alle reacties

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Probeer eens een andere voeding

Try SCE to Aux

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:30

MsG

Forumzwerver

Is er een BIOS update beschikbaar voor je moederbord? Dat is met nieuw spul nooit verkeerd om te doen.

Als je hele systeem nou volledig uitviel was de voeding een makkelijke verdenker. Echter gezien de boel half aan lijkt te blijven kan dat genuanceerder liggen.

Zitten de fans op het moederbord aangesloten of rechtstreeks op de voeding?

Je zult toch dingen moeten gaan uitsluiten met extra onderdelen, dus wie weet heeft iemand een leenvoeding voor je, en kan je kijken of het dan nog steeds optreeft.

Hoe vaak komt het überhaupt voor?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Kuusje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-03 15:36
Wat staat er zoal in je event viewer? Windows logs => system => critial events zou helpen.

Team anti-scalp

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-11-2022

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

nick93 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 18:34:
Volgends mij staat mijn topic hier niet in het goede deel, Zou iemand hem kunnen verplaatsen naar het goede forum deel. Alvast bedankt, Graag hoor ik van jullie!
volgens mij moet hij hier: Complete Systemen & Laptops (ik weet het niet helemaal zeker hoor, ik ben ook geen moderator)

Specs

• nick93
Jullie zijn snel met reageren! :)

Voeding zou ik kunnen lenen van iemand, Zal dit binnenkort even omzetten.
Het verschilt heel erg, soms maar 1 keer in de week dat die uitvalt, De andere keer 3 keer op een avond..

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Check eerst de bios update.

Dat Corsair geheugen gaat niet lekker met Ryzen. Hoe zijn de geheugensettings in het bios?

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:34
  • Bios updaten
  • Firmware A2000 flashen naar laatste versie
  • Versienummer op sticker aflezen Corsair Vengeance geheugen. Mag ook via CPU-Z / Thaiphoon Burner

• nick93
Ik heb gisteren avond laat een bios update gedaan, En sinds dien is de pc niet meer uitgevallen!

Kan iemand me uitleggen vanwaar dat geheugen niet geweldig gaat met de Ryzen en eventueel welk geheugen hier beter bij gaat, Aangezien ik deze binnenkort wil gaan upgraden naar 32 GB

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp! :D

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:43

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar PMG.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
nick93 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:41:

Kan iemand me uitleggen vanwaar dat geheugen niet geweldig gaat met de Ryzen en eventueel welk geheugen hier beter bij gaat, Aangezien ik deze binnenkort wil gaan upgraden naar 32 GB
Ligt eraan welke chips gebruikt zijn. Er zijn verschillende versies van dat ram. Welke je hebt staat op de modules.
Micron E-die is goed compatibel. Die zitten vooral in Crucial dimms. pricewatch: Crucial Ballistix BL2K16G32C16U4B bijvoorbeeld.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee