Toon posts:

Gaming PC / Streaming - 4K build - Aanbevelingen Intel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pixel_maniac
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 03-04-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
4K Gaming en Streaming Complete new build.
Daarnaast zal ik wat simpele video bewerking gaan doen.
Beetje de 4k BBG bekeken en getweaked naar budget en overklokken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
2000 - 2500 euro

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, wel voor de ASUS TUF gekozen die heeft micro usb op front panel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De Graphicskaart RTX3080 staat centraal bij mij.
Verschil tussen RTX3080 en RTX 3090 is te prijzig.

Ga je overklokken?
Ja, voor het eerst wil ik wel proberen te overklokken.
Vandaar de CPU waterkoeling en Vengance Memory.

Wat verwacht je van ons?
  • Is het de moeite waard om te wachten tot eind van de maand tot intel zijn nieuw generatie laat zien? Op tomshardware komt de 5600X overclocked beter uit de test dan de intels. Veel gelezen de afgelopen weken over 14 vs 7 nm chip verschil.
  • Voor de Ryzen5 serie kan ik later upgrade naar betere versie als er 1 met meer cores en threads uit komt op de markt met hetzelfde moederbord?
  • Is er iemand die ook streamed met een 5600X en daarnaast gewoon kan gamen op een console? Ik game op PC en PS5. Ben benieuwd naar de ervaringen van mensen.
  • Aanbevelingen voor overklokken zeer welkom
Mijn enige twijfel zit in de processor. Zelf wil ik wel voor de AMD gaan, maar Intel komt met nieuw gen uit eind van de maand. Maar lees al veel dat het misschien wat gaat uitmaken. Intel gaat terug in cores en blijft op 14nm. Ben benieuwd naar de benchmarks. Maar als er iemand is die toch al weet dat ik beter voor de AMD 5600X kan gaan, dan ben ik benieuwd naar je mening.

Bedankt voor jullie hulp alvast!!! :)

BASIS OPSTELLING
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCorsair iCUE 5000X RGB Tempered Glass Zwart€ 179,-€ 179,-
1WaterkoelingCorsair iCUE H150i Elite Capellix Liquid CPU Cooler, 360 mm€ 183,-€ 183,-
1VentilatorenCorsair iCUE QL120 RGB PWM Triple Fan Zwart with Lighting Node CORE, 120mm€ 99,90€ 99,90
1VentilatorenCorsair iCUE SP120 RGB PRO Performance (Single Pack), 120mm€ 16,65€ 16,65
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2Z3600C18€ 176,90€ 176,90
1VoedingenCorsair HX850 V2€ 179,69€ 179,69
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 111,95€ 111,95
Totaal€ 2037,09

AMD BUILD

1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 350,30€ 350,30
1MoederbordenASUS TUF Gaming X570-PLUS (WIFI)€ 200,95€ 200,95
Totaal€ 551,25

INTEL BUILD

1ProcessorsIntel Core i9-10850K Avengers Edition Boxed€ 379,-€ 379,-
1MoederbordenASUS TUF Gaming Z590-PLUS WIFI€ 239,89€ 239,89
Totaal€ 618,89

[Voor 79% gewijzigd door pixel_maniac op 06-03-2021 21:55. Reden: Overklok build van gemaakt.]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee