Toon posts:

Meerdere schermen en verschillende refreshrates

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Shadow-Dancer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mijn vraag:
Ik heb 2 schermen met verschillende refreshrates, 60hz & 240hz. Deze schermen gebruik ik naast elkaar(extended) en ik merk dat de browser windows op mijn 240hz scherm op 60hz lijken te worden weergegeven terwijl mijn muiscursor wel in 240hz(extra vloeiend) wordt weergegeven. Het scherm is dus zeker wel ingesteld op 240hz.

Als ik mijn 60hz scherm uitschakel dan worden alle windows wel gerendered in 240hz/fps. Is dit een limitatie in de huidige hardware/windows en moet ik er maar mee leven of is dit toch een bepaalde setting?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10
Intel Core i7-8809G - RX Vega M GH
Dell u3415w - 60hz scherm
Asus ROG XG17AHP - 240hz scherm

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Google/GoT - eindeloze resultaten die niet specifiek hier over gaan

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:28

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Welke browser ? Ik geval van Chrome moet je dan HW acceleratie uitzetten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Shadow-Dancer
  • Niet online
Het gaat eigenlijk om alle windows(explorer/browsers/applicaties etc), niet specifiek alleen de (chrome)browser.

• DukeBox

DukeBox

Ze hangen beiden aan dezelfde GPU ? Niet een aan de iGPU ?

• Shadow-Dancer
  • Niet online
Beetje aparte situatie: Het is een NUC met iGPU and dedicated GPU met daarop heel veel aansluitmogelijkheden (2x mPD, 2x HDMI, 2x mDP op TB3). Weet niet hoe het precies werkt, maar ga er van uit dat alles op de dedicated GPU werkt.

60hz scherm is aangesloten op een mDP aansluiting.
240hz scherm geprobeerd op de 1 van de HDMI aansluitingen en op een TB3 aansluiting. Beide geven hetzelfde resultaat (240hz, muiscursor op 240hz, maar renderen van de windows nog steeds op 60hz)

• DukeBox

DukeBox

Je zal moeten kijken hoe deze technisch zit aangesloten. Ik weet niet hoe dat bij AMD zit maar bij nVidia kan je dat zien onder 'Configureer Surround, PhysX' in het configuratie scherm. Ik heb een zelfde iets mijn mijn iGPU (1) en normale GPU (2) als ik een scherm van 1 naar 2 sleep.

• Shadow-Dancer
  • Niet online
Het lijkt er op dat het lag aan dat het 240hz niet mijn hoofdscherm was.

Als ik het 240hz scherm instel als mijn hoofdscherm, dan is alles op het 240hz scherm wel 240fps(getest met ufotest.com).

Case closed :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee