Toon posts:

iTV radio beluisteren zonder beeldscherm,

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• WitBerk
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-02-2021
Situatie is: Internet modem KPN gekoppeld via ethernet aan een iTV modem van KPN (Arris).
Mijn iTV ontvanger van KPN heb ik gekoppeld via HDMI aan mijn Samsung TV.
De TV is met een HDMI kabel gekoppeld aan de HDMI OUT - Monitor poort van Denon- AVR-X1600H .
Verder is de TV met een optische kabel verbonden met de OPT1 poort van de AVR.
Prima geluid prima beeld. Ik wil echter het TV scherm uit hebben als ik via de iTV ontvanger radio beluister.
Het moet ook te doen zijn met HDMI iTV naar een HDMI poort AVR en dan de MHDMI out Monitor verbinden met een van de 4 HDMI poorten van de TV.
Het lukt me niet.
Vraag: Moet ik instellingen in de AVR voor audio, TV en misschien meer aanpassen?

...

Relevante software en hardware die ik gebruik nog niet van toepassing
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb is bovenstaande maar het werkt niet.
:-( :-(
...

Alle reacties

• WitBerk
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-02-2021
iTV is een TV ontvanger, sorry

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 26-03 14:33
ik had die kleine Arris van KPN en later ook nog eens van XS4ALL, maar ook de pC website om radio op de AVreceiver te streamen, dat is toch veel makkelijker als je al in het thuisnetwerk aan de slag bent.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:00
WitBerk schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 14:52:
Situatie is: Internet modem KPN gekoppeld via ethernet aan een iTV modem van KPN (Arris).
Mijn iTV ontvanger van KPN heb ik gekoppeld via HDMI aan mijn Samsung TV.
De TV is met een HDMI kabel gekoppeld aan de HDMI OUT - Monitor poort van Denon- AVR-X1600H .
Verder is de TV met een optische kabel verbonden met de OPT1 poort van de AVR.
Prima geluid prima beeld. Ik wil echter het TV scherm uit hebben als ik via de iTV ontvanger radio beluister.
Het moet ook te doen zijn met HDMI iTV naar een HDMI poort AVR en dan de MHDMI out Monitor verbinden met een van de 4 HDMI poorten van de TV.
Het lukt me niet.
Vraag: Moet ik instellingen in de AVR voor audio, TV en misschien meer aanpassen?

...

Relevante software en hardware die ik gebruik nog niet van toepassing
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb is bovenstaande maar het werkt niet.
:-( :-(
...
Wat "lukt er niet"? Waar gaat het mis? Als je TV ontvanger op de receiver aansluit en TV op de HDMI uit van de receiver, krijg je dan geluid (en beeld)? Wat gebeurt er dan wanneer je de TV fysiek uitzet? Gaat het geluid dan ook uit? Dan heeft het wellicht met HDMI-CEC te maken? Die zou je dan in de TV uit moeten zetten.

• paul57
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-03 13:34
Ik heb een AVRX-1200 en heb de KPN box aangesloten met HDMI op de Denon HDMI-1 (cbl/sat). Als ik op de KPN box de radio gebruik, heb ik gewoon geluid. Tv hoeft niet aan. Ik zie dat de 1600 eenzelfde poort heeft, dus dat zou ook moeten werken.

Suc6, Paul

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee