Ik zou graag jullie advies willen hebben over de plussen en minnen mbt. de keuze voor een monitor.
Ik wil nog een halfjaartje wachten voor een evt. nieuwe build (tot graka's weer beter te krijgen zijn en goedkopen zijn) Mijn huidige setup doet het prima voor mijn gebruik. Toch is een minpunt: 2 monitoren die aardig wat warmte/watt produceren en ze zijn eigenlijk net iets te klein. Een iets groter (hoofd)scherm (27/32 inch?) zou fijn zijn. Belangrijk is dat mijn huidige build het nog steeds aankan.
En dat kan ik niet juist goed inschatten. Misschien dat jullie mij daarbij kunnen helpen.
Het merk/prijs van de monitor is een 2e stap. Graag zou ik eerst willen weten wat in mijn build mogelijk/haalbaar zou zijn.
Mijn huidige build is:
Wat ik afweeg:
A. ik blijf bij de huidige setup (incl. de 2 monitoren) Vind ik eigenlijk net te klein...
B. ik schaf een 2K monitor aan.
C. een 2K monitor + een van mijn huidige monitoren
D. ik schaf een 4k monitor aan, die ik voorlopig als 2K monitor ga gebruiken.
Gebruik is hoofdzakelijk: muziek (cubase - fijn om een groot scherm te gebruiken voor de kleine fragmenten), Ook verschillende Sims (ook MSFS2020).
Ik wil nog een halfjaartje wachten voor een evt. nieuwe build (tot graka's weer beter te krijgen zijn en goedkopen zijn) Mijn huidige setup doet het prima voor mijn gebruik. Toch is een minpunt: 2 monitoren die aardig wat warmte/watt produceren en ze zijn eigenlijk net iets te klein. Een iets groter (hoofd)scherm (27/32 inch?) zou fijn zijn. Belangrijk is dat mijn huidige build het nog steeds aankan.
En dat kan ik niet juist goed inschatten. Misschien dat jullie mij daarbij kunnen helpen.
Het merk/prijs van de monitor is een 2e stap. Graag zou ik eerst willen weten wat in mijn build mogelijk/haalbaar zou zijn.
Mijn huidige build is:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-4790K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1060 Windforce OC 6G | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio 652S | € 0,- | € 0,- |
2 | Monitoren | Dell UltraSharp 2709W Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 99,35 | € 99,35 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 0,- | € 0,- |
2 | Geheugen intern | G.Skill RipjawsX F3-2400C11D-16GXM | € 99,90 | € 199,80 |
1 | Optische drives | Samsung SH-224DB | € 37,39 | € 37,39 |
1 | Voedingen | Corsair TX550M | € 70,90 | € 70,90 |
1 | Solid state drives | Crucial M550 2,5" 256GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,90 | € 105,90 |
1 | Solid state drives | WD Blue SSD 2,5" (3D v-nand (TLC)) 1TB | € 89,- | € 89,- |
Totaal | € 602,34 |
Wat ik afweeg:
A. ik blijf bij de huidige setup (incl. de 2 monitoren) Vind ik eigenlijk net te klein...
B. ik schaf een 2K monitor aan.
C. een 2K monitor + een van mijn huidige monitoren
D. ik schaf een 4k monitor aan, die ik voorlopig als 2K monitor ga gebruiken.
Gebruik is hoofdzakelijk: muziek (cubase - fijn om een groot scherm te gebruiken voor de kleine fragmenten), Ook verschillende Sims (ook MSFS2020).