Toon posts:

PC upgrade?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MrSaltbag
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 28-02-2021
Goedemiddag,

Sinds kort wil ik mijn pc upgraden maar ben hier niet zo heel bekend mee. De laatste tijd ervaar ik steeds meer problemen tijdens het gamen namelijk dat mijn processor geen AVX instructies support. Nu wil ik dus mijn moederbord , processor en RAM upgraden. Deze PC is gekocht in 2012 , de moederbord , de processor en power supply zijn de enige componenten die nog niet zijn vervangen sinds 2012. Dit zijn mijn specs op dit moment:

Processor : Intel(R) Core(TM) i7 CPU 950 3.07GHz
Moederbord : MSI X58 Pro-e
Grafische kaart : Nvidia GTX 160 Super OC 6G
RAM : 4x 4GB Kingston KHX1600
SSD : Samsung SSD 860 1TB
HDD : ST2000DM008 2TB
Power : 700W silent pro

Mijn budget zal ergens tussen de 750-1000 euro liggen. Ook heb ik een cooler master case waar ik niet precies het type van weet. Mijn vraag is dus eigelijk wat is mijn beste optie om de moederbord , processor en RAM te vervangen en of dit daadwerkelijk het enigste is wat ik moet vervangen en of dit ook in dezelfde case past of dat ik ook een andere case nodig heb.

Beste antwoord (via MrSaltbag op 28-02-2021 12:54)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Hou het betaalbaar en pak een i5-10400 op B460 met 2666C13 ram. Kost je totaal net zoveel als alleen een Ryzen 5 5600X en prestatieverschil is niet merkbaar, zeker niet met een GTX 1660 Super. Je zou een paar weken kunnen wachten op de 11400 en B560 (die zijn er al). Presteert nog net iets beter dan de 10400 echter voor een naar verwachting iets hogere prijs.
Neem ook een andere voeding want je huidige is niet echt betrouwbaar meer. pricewatch: Corsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart

Je behuizing zal ATX zijn want dat is het formaat van je huidige moederbord ook. Een nieuw ATX of mATX bord gaat passen want aan die standaard is niets veranderd. Je zou een foto van je huidige kast (binnen- en buitenkant) kunnen posten zodat gekeken kan worden of die nog enigszins bruikbaar is.

[Voor 23% gewijzigd door Uszka op 27-02-2021 16:41]

Alle reacties

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2021

Ik zou eerst eens een BBG bekijken voor inspiratie en kom dan eens met een voorzetje, daar kunnen wij dan op schieten

Try SCE to Aux

• MrSaltbag
Thanks voor de reactie.

Ik zat even te kijken en de 'MSI B550-A PRO' als moederbord en de 'AMD Ryzen 5 5600X Boxed' als processor zien er qua specificaties goed uit. Maar werkt dit ook met mijn andere componenten? En hoe weet ik of dit ook in mijn case past? En moet ik nog meer aanschaffen zoals de 'be quiet! Dark Rock Pro 4' als processor koeler?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Hou het betaalbaar en pak een i5-10400 op B460 met 2666C13 ram. Kost je totaal net zoveel als alleen een Ryzen 5 5600X en prestatieverschil is niet merkbaar, zeker niet met een GTX 1660 Super. Je zou een paar weken kunnen wachten op de 11400 en B560 (die zijn er al). Presteert nog net iets beter dan de 10400 echter voor een naar verwachting iets hogere prijs.
Neem ook een andere voeding want je huidige is niet echt betrouwbaar meer. pricewatch: Corsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart

Je behuizing zal ATX zijn want dat is het formaat van je huidige moederbord ook. Een nieuw ATX of mATX bord gaat passen want aan die standaard is niets veranderd. Je zou een foto van je huidige kast (binnen- en buitenkant) kunnen posten zodat gekeken kan worden of die nog enigszins bruikbaar is.

[Voor 23% gewijzigd door Uszka op 27-02-2021 16:41]

• MrSaltbag
Dankjewel voor je reactie. Ik ga hier zeker naar kijken !

En wat betreft de voeding , je denkt dat hij niet meer betrouwbbaar is aangezien hij 9 jaar oud is neem ik aan?

• Uszka
  • Nu online
9 jaar is al heel wat voor een voeding met deze kwaliteit. Heel erg best is het namelijk niet. De spanningsregeling is ook niet meer van deze tijd. De huidige hardware stelt eisen aan een voeding waar de Silent Pro M 700w niet aan kan voldoen. Het is naar huidige maatstaven geen 700w maar een 600w voeding want dat is wat er op 12v geleverd kan worden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee