Toon posts:

Welke pc case aankopen?

Pagina: 1
Acties:

• Anoniem803
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-07-2022
[b]Goededag[b]
Ik zou binnenkort een pc build doen waarmee ik muziek ga produceren en minecraft spelen. Maar ik had nog 1 laatste vraag....
Ik ben aan het twijfelen tussen 3 PC - CASES.

De eerste: Corsair spec delta Rgb;
Heeft 4 ventilatoren maar geen geweldige airflow

[b]De tweede[b]: Aerocool pythoon;
Heeft 20 mm ventilatoren en lijkt me compact.

[b]De derde[b]: Corsair 4000D (niet airflow)
Is een case met goede airflow maar deze heeft maar 2 ventilatoren...

Welke lijkt jullie de beste optie?
Geef maar argumenten :)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:43
Welke behuizing het meest geschikt is hangt oa af van welke onderdelen erin komen. Met een 10900K en RTX 3090 bijvoorbeeld zou ik geen van drieën aanraden. Hoe gaat je setup eruit zien?

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
@Uszka Een RTX 3090 voor Minecraft :)

Voor Ableton Live voldoet een hexcore processor met een 65 Watt TDP wel, zoals de Intel Core i5-10400 - dan heb je zelfs geen videokaart nodig om te Minecraften.

Van deze drie kasten is de Corsair 4000D Tempered Glass Zwart de beste, als de twee meegeleverde ventilatoren je build niet koel genoeg houden is er plek voor nog vier extra ventilatoren. Wel is het een forse kast - is bijvoorbeeld een minder dan half zo grote Cooler Master MasterCase H100 ARGB een optie voor je?

• Uszka
Je zal ze de kost moeten geven. Er lopen meer gekken om het gekkenhuis dan erin zitten hoor! Maar het was enkel een voorbeeld.

• Anoniem803
Ik zou FL studio 20 gebruiken en de geïntegreerde graphics...
Als CPU neem ik de i7 9700k met een z390 moderbord.
Neem ik hierbij dan een aio???

De corsair 4000D lijkt me erg handig voor later als ik zou willen uitbereiden.
Aerocool pythoon lijkt me op zich ook wel goeie case.
Maar spec Delta niet nemen dan?

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem803 op 27-02-2021 19:27. Reden: schrijffouten]

• martyw
  • Nu online
De requirements van FL Studio noemen o.a. een Intel Core i7-10700K, zet deze op een Z490 moederbord - bv. MSI Z490-A PRO. Waarom de keuze voor een vorige generatie, zeker nu de 11e generatie Intel CPU's binnen een maand verwacht wordt?

Een AIO is niet nodig, zeker niet als je niet heftig gaat overklokken - een luchtkoeler als de Enermax ETS-T50 AXE houdt een i7 prima op een gezonde temperatuur.

Welke uitbreidingen heb je op het oog? De kasten die je nu noemt zullen voornamelijk lucht bevatten, voor een ATX moederbord zijn er ook kasten van ruim 20 liter, bv. Jonsbo RM2 Zwart - ook daar past een videokaart in...

• Anoniem803
Ik neem zowieso intel core i7 9700k of 10700 met b460 moderbord, niet anders want dat is te duur en trouwens ik denk dat je steeds beter kunt gaan maar dan stopt het ook nooit, 11e generatie intel gaat waarschijnlijk heel duur zijn.
Ik had een HALO liquid 120 gezien en dat leek me goed.

Qua uitbreidingen zie ik later een videokaart en een geluidskaart, ik vindt grotere kasten beter aangezien deze makkelijker en meer flexiebel zijn.

Maar van alle kasten die ik aangeef welke lijkt jullie daar de best keuze?

• martyw
  • Nu online
Een Intel Core i7-9700K is socket 1151, en gaat dus niet op een socket 1200 moederbord passen - zoals dat met de B460 chipset - daarvoor heb je dan de Intel Core i7-10700K, die heeft wel de juiste socket.

Eigenlijk denk ik dat je beter af bent met een pre-built - het samenstellen van een PC vereist toch wel dat je je inleest in de componenten en hoe ze samenwerken, eerlijk gezegd zie ik niet voldoende dat je dat gedaan hebt tot nu toe...... Koop bijvoorbeeld een Acer Predator Orion 3000

• Anoniem803
Ik heb al eerder vermeld dat ik 9700k een z390 nodig heeft....
En of je nu 1151 of 1200 neemt veranderd dat niet veel want over 3 jaar veranderen ze weer eens.

Kan iemand me gewoon helpen met welke case ik moet nemen???

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Als je geen gpu koopt maakt het niet zoveel uit
Wat is je doel?

Stilte: be quiet pure base 500

• Anoniem803
Ik wil een case die goed oogt, maar dat ook erg lang meegaat...
Stilte vindt ik ook belangrijk.

• Anoniem803
be quiet! PURE BASE 500 Window, is dit een goede optie?

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Anoniem803 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:07:
Ik wil een case die goed oogt, maar dat ook erg lang meegaat...
Stilte vindt ik ook belangrijk.
Je case is het minst aan slijtage onderhevige onderdeel van je pc. Hier inmiddels de derde setup in 1 en dezelfde oude case. Kies dus gewoon wat je mooi vindt, en zoek dan wat reviews. Focus op airflow, niet per se stilte. Vaak zijn de meegeleverde fans sowieso niet de stilste, maar die kun je gewoon vervangen. Zolang de boel maar niet rammelt.

[Voor 3% gewijzigd door JME op 28-02-2021 20:52]

• Anoniem803
Bedankt!
Ik denk dat ik voor Corsair Spec Delta RGB ga gaan...
Deze is niet slecht hoor qua looks, en airflow heb ik niet nodig als ik aio neem.

• Uszka
Anoniem803 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:03:
en airflow heb ik niet nodig als ik aio neem.
Waarom niet?

• Anoniem803
Ik ga het houden bij een e-gpu en ik heb me laten vertellen dat je met een radiator niet erg goede airflow nodig hebt aangezien deze bijna buiten de case hangen...
klopt dit??

• Uszka
Er moet toch goed lucht in en uit de behuizing kunnen.

En een e-gpu met een desktop? Dat is de slechtste oplossing die je kunt verzinnen.

• martyw
  • Nu online
Anoniem803 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:13:
Ik ga het houden bij een e-gpu en ik heb me laten vertellen dat je met een radiator niet erg goede airflow nodig hebt aangezien deze bijna buiten de case hangen...
klopt dit??
Nee

• Anoniem803
Met een e-gpu bedoel ik geïntegreerde graphics. (sorry voor foute benaming)
DUS ik installeer goede airflow maar dan gebruik ik gewoon lucht cpu-koeler. (dit komt goedkoper uit).
Als case gebruik ik best een met goede airflow ...

Ik ga misschien best de corsair 4000D aiflow-versie gerbuiken met wat extra case fans...
Of ik gerbruik de be quit pure base 500...

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:06
pricewatch: Corsair iCUE 220T RGB Tempered Glass Mid-Tower Smart Case Zwart

Is dit niet een veel mooiere case met flink wat RGB?

• Anoniem803
Heeft deze goede airflow??
deze heeft ook kleine intakes..

Dan neem ik beter Sharkoon TG6 RGB

• timetje100
Anoniem803 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:14:

Ik gebruik deze zelf in samenwerking met pricewatch: Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Heeft een uitstekende airflow, temperaturen liggen rond de 50 graden.

• timetje100
Anoniem803 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:14:

Ziet er ook goed uit!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
@Anoniem803 bedoel je nu iGPU = geen videokaart, maar een intel processor? (= elke pc boven 60 euro voldoet wel)
of bedoel je gewoon dedicated GPU , dus een videokaart? (dan zou ik voor die m2c gaan :D )

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:50
@99ruud99 Er wordt al een aantal keren aangegeven door TS dat hij geen dedicated GPU gaat gebruiken.
Wellicht wat onhandig verwoord, maar dat was wat mij betreft wel duidelijk.

Qua kast boeit het allemaal niet zo superveel als je er geen GPU in hangt, dus kies er allereest die je mooi vindt en kijk vervolgens even of er negatieve punten in de reviews staan die je niet bevallen.

geeft geen inhoudelijke reacties meer⛔ Check het standpunt van Tweakers over JOUW privacy in de link.

• Anoniem803
Bedankt!
Ik ga denk ik sharkoon tg6 nemen
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee