• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 17:45
Sinds gisterenavond heb ik internetproblemen die volgens mijn eerste bevinden te wijten zijn aan mijn Asus RT-AX55 router.

Mijn setup: Coax (Telenet) --> CBN CV8560E (in Bridge modus) --> Asus RT-AX55 (in Router modus) --> TP-Link TL-SG1008D switch waar onder andere de privé desktop, 2 laptops van het werk, ... zijn aangesloten.

Het systeemlogboek toont elke seconde de boodschap: "dnsmasq[17175]: failed to send packet: Resource temporarily unavailable" op het moment dat de internetverbinding weg valt.

Als ik manueel de Cloudfare DNS servers toewijs aan mijn toestellen, dan kan ik gewoon terug op internet. Dus een probleem bij mijn provider sluit ik dan ook uit.

Ik heb de router een maand geleden gekocht en deze heeft een hele maand zonder problemen gewerkt. Sinds gisterenavond plots deze problemen. Aan de instellingen van de router heb ik niets gewijzigd sinds dag 1. Google bood mij geen antwoord. Iemand een idee waar ik hier moet gaan zoeken?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

RumaNoV schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:09:
...
Het systeemlogboek toont elke seconde ...
Welk systeemlogboek? Dat van je desktop? Dat van je werk laptops? Dat van je Asus router? Of dat van je kabelmodem?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• RumaNoV
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:54:
[...]

Welk systeemlogboek? Dat van je desktop? Dat van je werk laptops? Dat van je Asus router? Of dat van je kabelmodem?
Dat van de Asus router.

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:21
Heb je de router al een keer uit en aan gezet?

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wat staat er ingesteld op de Asus router als DNS server?
En wat gebeurt er als je die instelling aanpast naar cloudfare (1.1.1.1) of google (8.8.8.8)?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• RumaNoV
canonball schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 15:42:
Heb je de router al een keer uit en aan gezet?
Ja,een aantal keer. Dan blijft het even goed, maar na een tijdje begint het weer. Ik heb eveneens een Factory Reset doorgevoerd, hetgeen ook geen resultaat opleverde.

• RumaNoV
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:15:
[...]

Wat staat er ingesteld op de Asus router als DNS server?
En wat gebeurt er als je die instelling aanpast naar cloudfare (1.1.1.1) of google (8.8.8.8)?
Standaard gebruik ik de Cloudfare DNS 1.1.1.1 & 1.0.0.1. Ik krijg hetzelfde resultaat als ik bvb de OpenDNS of Telenet DNS servers gebruik.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

RumaNoV schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 18:06:
[...]

Standaard gebruik ik de Cloudfare DNS 1.1.1.1 & 1.0.0.1. Ik krijg hetzelfde resultaat als ik bvb de OpenDNS of Telenet DNS servers gebruik.
Laatste firmware update geïnstalleerd?
Please be noted this is a quick fix beta version for DNSmasq vulnerabilities.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• RumaNoV
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:37:
[...]

Laatste firmware update geïnstalleerd?
Please be noted this is a quick fix beta version for DNSmasq vulnerabilities.
Jep die staat er ondertussen op. Nadat ik deze firmware update geïnstalleerd had, heb ik nog even het probleem geconstateerd. Sinds gisterennamiddag heb ik geen problemen meer gehad, het probleem lijkt dus van de baan :) Ik ga het nog even opvolgen, maar ik verwacht dat de firmware update wel de oplossing zal geweest zijn. Bedankt voor je hulp!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee