Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• xByRuben
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 06-05 07:56
Hoi Tweakers!

Ik heb eergisteren mijn computer van binnen gereinigd. Alleen mijn GTX 1060, CPU cooler en USB 3.0 connector zijn er daadwerkelijk uit geweest. Gisterochtend werkte alles prima, maar rond een uur of 12 begon mijn USB toetsenbord (Trust GXT 838 Azor) zo te typen: "Dd ddddittttt iiii iiiis h oooeeeee ii ik ty ppptee eeee". Best irritant, want ik kon ook niet opnieuw hetzelfde typen door alles weg te halen met backspace, want die deed hetzelfde. Dit was overigens niet alleen in typevelden, ook in Minecraft kon ik niet fatsoenlijk lopen.

Ik ging ervanuit dat mijn toetsenbord onder het stof zat van het reinigen van mijn computer (ik blies alles weg met een compressor), maar ik kwam er vrij snel achter dat dit niet het geval was omdat ook een Acer USB toetsenbord en een merkloos PS/2 toetsenbord raar deden.

Ik ben daarom verschillende tutorials op het internet gaan volgen, zoals het aanpassen van de repeat delay en rates, maar niets werkte. Erger nog, mijn 3 toetsenborden werkten allemaal niet meer! Ze deden het overigens wel op de vaste PC van mijn moeder, en op mijn schoollaptop.

Ik heb Windows 10 gereinstalled, en mijn BIOS gereset, maar ook dat werkte niet.

Ik heb mijn PC gebruikt om via remote desktop connection in mijn schoollaptop te gaan om te kijken of ik daarin kon typen, maar nee, dat kon niet. Het is ook geen driver error, want die zijn allemaal automatisch geupdate bij het reinstallen van Windows.

Kent iemand dit probleem, of weet iemand een oplossing? Laat het me weten, ik ben hopeloos! :(

Greetz,
Ruben

Alle reacties

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat voor 'een compressor' heb je het over? Een 'spuitbusje lucht' of daadwerkelijk een compressor?
Als de drie toetsenborden op jouw PC het niet meer doen, maar op een andere PC's wel, dan zit het probleem dus in de PC, dat is dus al een beste geruststelling.

Je kan even testen bijvoorbeeld met een bootable USB stick, of het probleem hardware- of softwarematig is. Boot je vanaf die USB stick en heb je het probleem ook, moet je het probleem hardwaretechnisch oplossen, heb je het probleem dan niet, dan zit er iets in jouw Windows 10 in zit. Al heb je die ook opnieuw geinstalleerd en is het probleem er nog, de kans is dus groot dat het aan jouw moederbord ligt (en je het dus met een ander OS er ook last van moet hebben). Dan heb je met het schoonmaken de verkeerde compressor gebruikt, waardoor kleine vochtdeeltjes zijn ontstaan die nu roet in het eten gooien. :)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• xByRuben
Ik had de keuze tussen een Action pomp of een industriële compressor, dus ik ben voor de pomp van de Action gegaan. Verkeerde keus dan, misschien?

Anyways, ik ga nu via mijn schoollaptop een bootable USB stick met elementary OS (https://elementary.io/) maken om de live versie te proberen, als dat werkt test ik ook even een geïnstalleerde versie. Ik deel daarna meteen de resultaten :)

Nog wel een vraagje, wat zou er beschadigd kunnen zijn op het moederbord (wat trouwens de ASUS TUF B360-Pro Gaming Wi-Fi is)? De USB 3.0 connector is het niet, want ook in de USB poorten aan de achterkant van mijn computer werkt het niet.

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 03:05

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Probeer een andere USB poort :? Desnoods aan de andere kant (voorkant/achterkant) van je PC dan je nu gebruikt.

Edit: oh laatste zin gemist. Nevermind.

[Voor 72% gewijzigd door RobIII op 27-02-2021 13:41]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• xByRuben
Op elementary OS werkte het wel, ik ben dus gaan kijken naar (standaard) Windows instellingen, en zag samen met @ThatGeekDev dat er een instelling genaamd "Function Key Delay". Ik ben die nergens tegengekomen in de 10-15 tutorials die ik gisteravond gezien heb, maar het werkte om dat aan te passen.

Bedankt naar @CH4OS en @RobIII om me proberen te helpen. Toppers! :D

Edit (na 0 minuten): Als geen van deze antwoorden daadwerkelijk het antwoord was, moet ik dan nogsteeds het beste antwoord aangeven? Ik ben pas een baby-Tweaker ;)

[Voor 18% gewijzigd door xByRuben op 27-02-2021 15:14]

• ThatGeekDev
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 27-02 15:18

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

xByRuben schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 15:13:
Op elementary OS werkte het wel, ik ben dus gaan kijken naar (standaard) Windows instellingen, en zag samen met @ThatGeekDev dat er een instelling genaamd "Function Key Delay".
Je zou zeggen dat een dergelijke instelling 'gereset' is na een herinstallatie van Windows, waarvan je ook aangaf die te hebben gedaan. Wat voor herinstallatie had je exact gedaan dan, als ik vragen mag? :) Die vanuit Windows zelf? Wel mooi dat het is opgelost en top dat je dat hebt laten weten! :)

[Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 27-02-2021 16:38]

• xByRuben
@CH4OS, ik heb geherinstalleerd (of zoals Windows het noemt, gereset) via de Windows instellingen zelf. Ik heb dat gedaan met de functie dat hij mijn drives zou formatteren, hij heeft daarom mijn 500GB SSD en 1TB HDD geformatteerd, maar dus niet mijn 64GB USB. Ik was er vanuit gegaan dat dat hetzelfde deed als wanneer ik een bootable USB stick met de Windows Installation Media zou maken. Is dat niet zo dan?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@xByRuben Geen idee om eerlijk te zijn, maar als het vanuit Windows zelf gedaan wordt, lijkt het mij dat het iets moet hebben om van af op te starten. Formateren kan dan dus niet direct natuurlijk, want dan zou je alles kwijt zijn. Wellicht dat een reset vanuit Windows zelf dus inderdaad niet alles verwijderd of iets dergelijks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rocccooo
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 08-05 20:32
@CH4OS

YO Man ik heb hetzelfde probleem als ruben ik heb het action pompje ook gebruikt als dit schade heeft gemaakt hoe kan ik dit fixen en welk probleem is er aanwezig?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True