Toon posts:

Win2K Systeemcache flushen. Hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe laat ik Win2K z'n systeemcache flushen, zodat hij leeg is weer?

Vaak als ik iets download is het corrupt. Downlaod ik het dan nogmaals dan blijft het corrupt. Ik vermoedt dat dit komt omdat het corrupte exemplaar in het systeemcache elke keer naar de hdd wordt geschreven ipv het nieuwe gedownloadde exemplaar.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:56
Dat zit toch niet in je systeemcache ?

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Misschien je tijdelijke internet bestanden wissen? Waar download je mee?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 08:02 schreef Tefflar het volgende:
Misschien je tijdelijke internet bestanden wissen? Waar download je mee?
Ik heb ze al 10 x leeggegooid. En Norton Protected Files. En ook als ik het naar een andere partitie down, of move, en zelfs na reboot : CRC errors.

Ik down met LeechFTP, maar nu met FlashFXP. Maakt allemaal niks uit. En 2 kennissen downen exact het zelfde in 1 keer zonder errors. Dat is altijd hetzelfde verhaal.

En het zijn ook elke keer exact dezelfde paar files.

Als ik er 10 down, en deel 1 is kapot, dan kan ik ze alle tien weer downen, en weer alleen deel 1 is kapot. Maar het staat wel heel op de server, want bij een ander gaat het altijd goed. Vage shit.

Ergens moet het kapot zijn opgeslagen, wat dan weer gebruikt wordt ipv de vers gedownloadde kopie. Maar waar? Temp-internet files is het echt niet.

• gumkop
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08-2025
Kan nog een probleem zijn, als je achter een proxy zit die het bestandje gecashed heeft (kun je aangeven) zul je er nog weinig mee bereiken.

_ =

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 08:09 schreef Eraserhead het volgende:
Kan nog een probleem zijn, als je achter een proxy zit die het bestandje gecashed heeft (kun je aangeven) zul je er nog weinig mee bereiken.

_ =
Weet ik. Ik gebruik helemaal geen proxies. Voor zover ik weet ook geen transparante. Ik log direct in op een andere server. En een kennis hier bij dezelfde ISP, maar een paar kilometer bij mij vandaan, zou dezelfde proxy gebruiken als we er al zouden gebruiken. En hij heeft het probleem niet.

Maar nogmaals: ik gebruik geen proxy.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:43
Ga eens naar Deze Computer, Eigenschappen van C:, Disk Cleanup en dan gewoon alles wegpleuren, dus ook je temporary internet files. Moet het volgens mij wel lukken.

Verwijderd

Eer lijk gezegd vind ik het verhaal wat onwaarschijnlijk. Het is mogelijk middels API calls the cache te beinvloeden, nou nog iemand die daar eens een tooltje van heeft gemaakt

Wim

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 08:13 schreef Phreak het volgende:
Ga eens naar Deze Computer, Eigenschappen van C:, Disk Cleanup en dan gewoon alles wegpleuren, dus ook je temporary internet files. Moet het volgens mij wel lukken.
Dat heb ik dus al meer dan 10 x gedaan. En daarna een reboot. Dat helpt niet.

Ik gebruik ook niet IE voor het downen, maar gewoon een FTP programma.

Trouwens .. het is hier Eigenschappen van D:

Verwijderd

Hmm, dit doet me denken aan een soortgelijk probleem van mij: als ik een film download en halverwege mislukt het, dan heb je dus een half bestand. Speel je dit in de media player dan gaat het dus ook maar goed tot waar het file afgebroken is. Download je vervolgens de film opnieuw, en correct en je speelt hem dan weer af, dan speelt de media player tot de helft! Hij onthoudt blijkbaar file blahblah.mpg was 1 minuut lang, dus is ie dat over een jaar nog steeds.

/me heeft het natuurlijk over legale film trailers enzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 08:15 schreef Plonz het volgende:
Hmm, dit doet me denken aan een soortgelijk probleem van mij: als ik een film download en halverwege mislukt het, dan heb je dus een half bestand. Speel je dit in de media player dan gaat het dus ook maar goed tot waar het file afgebroken is. Download je vervolgens de film opnieuw, en correct en je speelt hem dan weer af, dan speelt de media player tot de helft! Hij onthoudt blijkbaar file blahblah.mpg was 1 minuut lang, dus is ie dat over een jaar nog steeds.
Dat is dus wel je temp-files. Mijn probleem niet. Maar ergens gaat stee-vast iets goed mis. Maar wat in hemelsnaam? Ik kan er echt niet bij met me kop.

• gumkop
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08-2025
Het klinkt raar, maar mij heeft het al een paar maal geholpen: download hetzelfde ook eens met Netscape (of een andere favoriet van je), al is het maar dat hij op een andere plaats de files cashed.

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op woensdag 15 augustus 2001 08:38 schreef Eraserhead het volgende:
Het klinkt raar, maar mij heeft het al een paar maal geholpen: download hetzelfde ook eens met Netscape (of een andere favoriet van je), al is het maar dat hij op een andere plaats de files cashed.
[/quote

Ik down met een FTP-client .. da's 4 x.

En die heb ik al verschillende geprobeerd.

En het is echt zo dat als ik dan eens een file down die niet corrupt was bij mij, dat ie dan de volgende keer dat ik down ook gewoon goed is.

Het lijkt echt net alsof de files corrupt op de server staan, maar dat is niet zo. Bij een ander gaat het echt gewoon goed.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wat is precies je systeemcache, en waarom denk je dat het daar mis gaat?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 09:15 schreef jelmervos het volgende:
Wat is precies je systeemcache, en waarom denk je dat het daar mis gaat?
Omdat dat het enige is dat ik me kan indenken waar het is opgeslagen.

Maar het is ws. toch nog iets anders, als zelfs na reboot het corrupt blijft binnenkomen. Het is me nu uiteindelijk gelukt. Na letterlijk 40 x downloaden. Niet leuk.

Eergens moet het gewoon misgaan. Maar waar?

Gebruikt @home transparante FTP proxies? Dus als je zelf absoluut geen proxy invult.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op woensdag 15 augustus 2001 09:19 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Gebruikt @home transparante FTP proxies? Dus als je zelf absoluut geen proxy invult.
Andere mensen bij @home hadden toch nergens last van?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 23:16
Je kunt je schijfcache flushen met sync.exe, een commandline util van Sysinternals

Direkte link

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 09:29 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Andere mensen bij @home hadden toch nergens last van?
Nee precies. Dus waar ligt het dan wel aan :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 09:39 schreef phaedrus het volgende:
Je kunt je schijfcache flushen met sync.exe, een commandline util van Sysinternals

Direkte link
Dit schrijft alle cache naar schijf. Hoe moet ik hiermee juist die cache flushen?

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 23:16
Sync leegt alle schijfcache (dus die data die windows nog niet naar je schijf heeft weggeschreven, maar dat wel zou gaan doen).

Maar ik denk niet dat je probleem is, als je download met een FTP client heeft ie dat hoogstens in zijn schijfcache staan, maar dat zou niet mogen uitmaken voor corrupte files, hoogstens als een halve download ergens bewaart word in een temp dir.

• Pi-xie
  • Laatst online: 29-04 20:22

Pi-xie

I'm diggin' for fire

command-line:

sfc /purgecache

Dit leegt o.a je dll-cache, is dat wat je zoekt?? Zie: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q222/4/71.ASP

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 10:59 schreef Pi-xie het volgende:
command-line:

sfc /purgecache

Dit leegt o.a je dll-cache, is dat wat je zoekt?? Zie: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q222/4/71.ASP
Dat gaat over iets heel ander. Maar toch bedacnkt.

Ik baal goed ervan. Waar kan het nou aan liggen?

• Pi-xie
  • Laatst online: 29-04 20:22

Pi-xie

I'm diggin' for fire

Op woensdag 15 augustus 2001 12:12 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Dat gaat over iets heel ander. Maar toch bedacnkt.
Dat dacht ik al, maar je vroeg naar de systeemcache, ik denk ook niet dat je probleem met een of ander cache te maken heeft (ftp proggies doen toch niet aan caching?).

Een stomme vraag misschien, maar doe je de ftp-transfer wel in binary mode en niet ASCII, dat laatste kan je files ook corrumperen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 12:50 schreef Pi-xie het volgende:

[..]

Dat dacht ik al, maar je vroeg naar de systeemcache, ik denk ook niet dat je probleem met een of ander cache te maken heeft (ftp proggies doen toch niet aan caching?).

Een stomme vraag misschien, maar doe je de ftp-transfer wel in binary mode en niet ASCII, dat laatste kan je files ook corrumperen.
Uiteraard. Binary uiteraard.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:22

Sabbi

je denkt aan mij.

hoe kan dit nu aan caching liggen? het is niet alsof windows al je ip-pakketjes gaat lopen bewaren just in case dat jij met een ander pakket de zelfde pakketjes gaat krijgen ofzo... Volgens mij is er gewoon iets mis met 1) je harde schijf 2) je unpacker 3) je windows.....
veranders eens een voor een elk van die drie en kijk dan of het werkt...

• Tefflar
  • Laatst online: 09-05-2025
Slechte kwaliteit of te lange kabel naar je internetaansluiting misschien? Zit je PC op een geaard stopcontact? (Was gisteren nog een topic over...)

Verwijderd

Topicstarter
Dat verklaard toch niet dat het elke keer hetzelfde bestand is dat corrupt is. Als ik er 10 down, waarvan 1 corrupt, dan is als ik die alle 10 weer down weer alleen die ene opnieuw corrupt.

Terwijl ze alle 10 correct aankomen bij een kennis.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe is de gesteldheid van je hdd? Niet teveel snippers en foute bundels?

Verwijderd

Probeer es een ander FTP-proggie...

hielp bij mij wel...

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Kan het niet aan je unpacker liggen? Als die bestanden zijn ingepakt met een nieuwer algoritme dan jouw tooltje aankan, heb je grote kans dat slechts 1 file niet uitgepakt kan worden...

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-04 12:47

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Heeft het FTP-programma wat je gebruikt niet z'n eigen cache? Dus dat het FTP-programma zelf de fout maakt?

aAarGhh

Verwijderd

Topicstarter
1 = m'n HDd is 100% in orde. Geen bad sectors en niks.

2 =- ik heb al verschillende FTP-clients gebruikt. En allemaal geven ze hetzelfde resultaat. Ze gebruiken zelf geen cache's.

De unpacker is WinRAR. Dat is het probleem niet. Ik heb ook een SFV-checker en die geeft exact dezelfde files als corrupt aan als m'n unpacker.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

En als je nou eens vraagt aan die kennissen of ze hun goede file sturen naar jou (ipv jouw corrupte file) mits niet te groot, wat gebeurt er dan?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 11:02

Xtremelead