Toon posts:

Italiaanse webshop betaalt geannuleerde order niet terug

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-03 10:54
Ik heb afgelopen november een vloerlamp van een Italiaanse webshop gekocht. Helaas in afwachting van levering tot de conclusie gekomen dat de lamp in kwestie toch te groot voor mijn woonkamer zou zijn, en de shop een mailtje gestuurd met het verzoek de order te annuleren en het aankoopbedrag te restitueren.

Na wat geharrewar ("we kunnen u shoptegoed aanbieden") op 1 februari akkoord gegaan met het voorstel om 90% van het aankoopbedrag teruggestort te krijgen. Het alternatief was de lamp conform het inmiddels ingezette leveringsproces thuis te laten bezorgen en zelf met een koerier terug naar Italië te hebben moeten laten brengen, wat me exact hetzelfde had gekost.

Ondertussen zijn we bijna vier weken verder en reageert de shop niet meer op mijn emails.
Kan ik nu het beste:
  • Aangifte doen?
  • Een advocaat inschakelen?
  • Iets anders, namelijk..?
Bij voorbaat dank voor het meedenken!

Toch?

Beste antwoord (via daniel_ev op 27-02-2021 14:41)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:47
Probleem voorleggen aan

https://www.eccnederland.nl/

Dan kunnen zij ook de andere 10% meenemen.

Loki Gaming Mmo pvp channel

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:02
Hoe heb je deze order betaald?

• daniel_ev
Banktransactie via de ABN.

Toch?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• loki504
Probleem voorleggen aan

• daniel_ev
Goeie suggestie. Heb het ECC aangeschreven — eens kijken wat er nu gebeurt. Dank!

Toch?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

daniel_ev schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:05:
Ik heb afgelopen november een vloerlamp van een Italiaanse webshop gekocht. Helaas in afwachting van levering tot de conclusie gekomen dat de lamp in kwestie toch te groot voor mijn woonkamer zou zijn, en de shop een mailtje gestuurd met het verzoek de order te annuleren en het aankoopbedrag te restitueren.

Na wat geharrewar ("we kunnen u shoptegoed aanbieden") op 1 februari akkoord gegaan met het voorstel om 90% van het aankoopbedrag teruggestort te krijgen. Het alternatief was de lamp conform het inmiddels ingezette leveringsproces thuis te laten bezorgen en zelf met een koerier terug naar Italië te hebben moeten laten brengen, wat me exact hetzelfde had gekost.

Ondertussen zijn we bijna vier weken verder en reageert de shop niet meer op mijn emails.
Kan ik nu het beste:
  • Aangifte doen?
  • Een advocaat inschakelen?
  • Iets anders, namelijk..?
Bij voorbaat dank voor het meedenken!
Order weigeren aan de deur. Kost het je zelf ook geen retourskosten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:48
*knip* Vragen naar/over de naam van de webwinkel zijn niet de bedoeling.

[Voor 79% gewijzigd door Yorinn op 27-02-2021 16:41]

• daniel_ev
Hackus schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 14:48:
Ook een goed punt. Heb nu een klacht ingediend bij de ECC; eens kijken of die kunnen bemiddelen. To be continued.

Toch?

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-03 10:51
Hackus schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 14:48:
[...]

Ligt dat niet aan de voorwaarden van de (buitenlandse) webshop?

(en wat als je niet thuis bent en de buren het aannemen?)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bender schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:11:
[...]

Ligt dat niet aan de voorwaarden van de (buitenlandse) webshop?

(en wat als je niet thuis bent en de buren het aannemen?)
Nee, verkoper richt zich ook op NL markt. Dan gelden de wetten van het land, btw EU-wetgeving.

Geeft dit je buren aan zou ik zeggen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mrretret
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-03-2021
loki504 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:02:
Probleem voorleggen aan

Ik zou niet weten op welke basis er nog iets valt te doen aan die 10%. Beide partijen zijn onomstotelijk akkoord gegaan met een schikking ter waarde van 90%. Daarmee heeft ts zijn verdere rechten opgegeven. hij had natuurlijk recht op 100%.

• Bender
Hackus schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:42:
[...]
Nee, verkoper richt zich ook op NL markt. Dan gelden de wetten van het land
Je kunt gelijk hebben, maar ik lees niet dat ze zich specifiek richten op de Nederlandse markt.
Het is niet zo dat als iemand toevallig uit Nederland besteld, dat dan de Nederlandse wet van toepassing is.

Maar volgens mij is de shop verwijderd, dus mogelijk heb je gelijk.

• loki504
mrretret schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:46:
[...]

Ik zou niet weten op welke basis er nog iets valt te doen aan die 10%. Beide partijen zijn onomstotelijk akkoord gegaan met een schikking ter waarde van 90%. Daarmee heeft ts zijn verdere rechten opgegeven. hij had natuurlijk recht op 100%.
Het eventueel voorliegen van een consument.
Want blijkbaar zat hij nog niet zover in het zendprocces. En eerst 100% tegoedbon aanbieden en daarna 90% omdat je hem niet meer kan tegenhouden. Lijkt mij niet dat een rechter dat leuk vind.

• daniel_ev
Bender schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:57:
Het is niet zo dat als iemand toevallig uit Nederland besteld, dat dan de Nederlandse wet van toepassing is.
Prettig genoeg voor mij als consument wel dus ;)

In retrospectief had ik trouwens zelf best wat beter onderzoek kunnen doen. In het verleden had de shop in kwestie prima recensies, maar ze zijn op Trustpilot hard aan het afglijden.

*knip* Ook een screenshot met daarin overduidelijk de naam van de webwinkel is niet de bedoeling.

De shop is overigens ook niet uit de lucht, maar lijkt operationeel wel een zware tijd te kennen. Zeker de afgelopen maanden zijn het alleen maar één ster-recensies die de klok slaan, wat ook geldt ook voor de recensies op Google Maps. Daar heb ik maar geen screenshot van geschoten aangezien daar de bedrijfsnaam wat lastiger uit te censureren is...

Voor wat betreft die laatste 10% terugbetaling waar ik ook recht op heb: toen de shop in kwestie zich nog niet zo onbeschoft gedroeg vond ik het redelijk haar te vergoeden voor het gesteggel met de fabrikant waar ik de webwinkel mee had opgezadeld. Maar nu deze niets meer van zich laat horen en het ECC zich er tegenaan aan het bemoeien is, mogen die van mij de volle honderd procent terug claimen.

[Voor 12% gewijzigd door Yorinn op 02-03-2021 20:12]

Toch?

• Bender
daniel_ev schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:01:
[...]

Daar staat ook
Of een webwinkel dus wilde handelen met een consument uit een ander land, kunnen we afleiden uit bovenstaande aanwijzingen
Als het om webwinkel gaat, dan is het wel erg aannemelijk dat ze inderdaad willen handelen met Nederlanders want.. Nederlandse taal.

(even ter aanvulling en volledigheid)

[Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 03-03-2021 12:06. Reden: Naam webwinkel weggehaald, gezien deze niets toevoegt.]

• loki504
[...]

Maar daar geven ze ook aan dat alleen daarheen versturen niet direct voor geldt. Maar dat het verzenden wel 1 van de dingen kan zijn. Een webshop die internationaal verstuurt kan nooit aan alle rechten van alle landen voldoen. Maar er zijn bv wel veel Nederlandse winkels die binnen Nederland versturen en Belgie. Maar Duitsland Polen etc links laten liggen. Dan heb je meer kans.

• mrretret
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-03-2021
[...]

In retrospectief had ik trouwens zelf best wat beter onderzoek kunnen doen. In het verleden had de shop in kwestie prima recensies, maar ze zijn op Trustpilot hard aan het afglijden.

[Mbr]*knip* Ook een screenshot met daarin overduidelijk de naam van de webwinkel is niet de bedoeling.[/]

De shop is overigens ook niet uit de lucht, maar lijkt operationeel wel een zware tijd te kennen. Zeker de afgelopen maanden zijn het alleen maar één ster-recensies die de klok slaan, wat ook geldt ook voor de recensies op Google Maps. Daar heb ik maar geen screenshot van geschoten aangezien daar de bedrijfsnaam wat lastiger uit te censureren is...

Voor wat betreft die laatste 10% terugbetaling waar ik ook recht op heb: toen de shop in kwestie zich nog niet zo onbeschoft gedroeg vond ik het redelijk haar te vergoeden voor het gesteggel met de fabrikant waar ik de webwinkel mee had opgezadeld. Maar nu deze niets meer van zich laat horen en het ECC zich er tegenaan aan het bemoeien is, mogen die van mij de volle honderd procent terug claimen.
Ik zou toch graag een motivatie horen waarom je denkt dat de schikking niet rechtsgeldig is.....
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee