Toon posts:

Ultra Wide Monitor advies

Pagina: 1
Acties:

• Krivas
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-03 12:24
Dag tweakers,

Al heel wat uurtjes aan het rondkijken geweest, maar ik kom er toch niet helemaal uit. Ik ben op zoek naar een UW-monitor van minimaal 34". Hij mag ook iets groter zijn, liefst zelfs. Ik zou bijvoorbeeld iets meer hoogte willen dan de normale 27" die ik nu heb staan. Maximale gewenste breedte is ongeveer 90cm. Er zal af en toe een game op gespeeld worden maar niet veel. Hogere refressrate vind ik wel belangrijk. Het budget zit ergens rond de 1000 euro, maar is rekbaar.

Wat ik belangrijk vind is dat een wit scherm egaal wit is en daar hebben naar ik begrijp heel wat monitoren problemen mee. Ondanks dat je eentje neemt uit de hogere prijsklasse. Zijn IPS monitoren nu op dit moment het beste, of toch weer niet?

Verder zou hij een aansluiting moeten hebben waarmee je met één kabel een laptop zijn beeld kan laten zien, maar ook tegelijk kan opladen (DisplayPort of toch USB-C?).

Er moeten ook twee computers op aangesloten kunnen worden. Maar ook, indien mogelijk, maar ik meen dat sommige monitoren hier een functie voor hebben; met één toetsenbord en muis, twee computers bedienen.

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Hoe groter het scherm, des te groter de kans dat het niet egaal wit is. Ik heb zelf een paar maanden de pricewatch: Dell UltraSharp U3419W Zwart in bezit gehad. Dat scherm heeft een functie genaam "Uniformity compensation", waarmee het scherm zo egaal mogelijk wordt gemaakt. En dat werkt echt bijzonder goed, want als ik die functie weer uitschakelde, dan was er een gelige gloed aanwezig aan een kant van het scherm. Met die functie ingeschakeld worden wel de kleuren iets fletser en wordt het contrast op dacht ik 50% of 75% vast gezet. Dat scherm heeft overigens ook meteen de KWM-switch en opladen/display via USB-C.

Nu heb ik sinds een tijdje de pricewatch: Alienware AW3420DW Zwart i.v.m. 120Hz en G-sync voor gamen, en ook dat scherm heeft een best merkbare afwijking aan de linkerkant van het scherm. Het is aan die kant wat roodgeliger, terwijl de rechterkant wel mooi wit is.

Aan het typen...

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:47

ricardo246

Life's what you make it!

Ik zou persoonlijk voor boven 34" UW wel kijken naar een curved scherm.
Ik zit nu achter: pricewatch: Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 Zwart
En dit is qua formaat op de limiet.
FYI, genoemd scherm is geen alternatief voor jou.

I have no special talent. I am only passionately curious.

• Krivas
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-03 12:24
Inmiddels ben ik wel achter dat wat ik zoek nog niet op de markt is. En de wensen zijn, meer dan 34", dus 35" of 38". 43" vind ik net wat groot, zou op zich nog wel mogen, maar dan verlies je wat hoogte tov een normale 27" en dat wil ik niet.

En 35" of 38", met meer dan 60Hz, KVM, en meer 60w opladen via USB-C bestaat gewoon niet.

• hayor
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:58
Philips heeft ze voor 34" met verder wel de requirements die je hebt:
Deze is zonder webcam, maar met KVM, 100hz en 90w opladen.
pricewatch: Philips B-line 346B1C Zwart
Deze heeft nog een webcam ingebouwd als extra:
pricewatch: Philips Brilliance 346P1CRH/00 Zwart

Ze zijn alleen niet zo goed beschikbaar.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee