Toon posts:

Synology DS1513+ upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-03 23:05
Ik zoek een?
NAS

Wat is je budget?
500-1000

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Synology DS920+ of DS1520+

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik al heel wat jaren vanaf 2014 een DS1513+, ik heb hem al die tijd niet geüpgraded met bijvoorbeeld meer geheugen, alles is nog steeds OEM en het werkt nog steeds in de basis feilloos. Er zitten 4x 2tb WD Red die in SHR modus draaien.

De NAS gebruik ik voor opslag van mijn camerabeelden via Surveillance Station en ik gebruik hem voor mijn TimeMachine backups.

Ga ik er echt vooruit als ik hem upgrade naar een recent model? En dan met name gericht op de (reactie)snelheid als ik bijvoorbeeld in de GUI zit of de camerabeelden wil bekijken. Als ik kijk naar de huidige modellen en de specs zie ik dat de read/write niet zoveel is veranderd. Wel natuurlijk de komst van SSD's. Belangrijk is dat de NAS sneller reageert, niet zozeer de read/write.

Ik denk dan bijvoorbeeld de DS920+, de DS1520+ of een soortgelijke variant.

Apple | Marantz | B&W

Beste antwoord (via Ron_Tweaker op 01-03-2021 11:38)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Ron_Tweaker schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:52:
[...]

Wat heeft zo'n module gekost van 8Gb?
43 euro

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Alle reacties

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Sunglasses and beards

2 dingen:
1) de nieuwe DS920+ en DS1520+ zijn een stuk sneller qua cpu, dat is altijd fijn. DS1513+ heeft een Intel Atom D2700 terwijl de DS920+ een Intel Celeron J4125 heeft en zo'n 3x sneller is.
2) Daarnaast zit je met de DS1513+ op het randje van ondersteuning van de nieuwe DSM 7.0 die er aan komt. DS1513+ wordt volgens geruchten ondersteund, maar aangezien het ding al uit modeljaar 2013 is, zou het zo maar kunnen dat een volgende release van DSM niet meer ondersteund wordt. Dat kan dus ook een reden zijn om te upgraden naar een recent model.

Als je nu 4x2TB zou ik lekker naar een DS920+ gaan. Zet er bijv 3x3TB in, of 3x4, of 4x3TB, je kan alle kanten op. Gooi je er nog een SSD cache tegenaan, dan is het gewoon feest :)

[Voor 13% gewijzigd door Microkid op 27-02-2021 10:14]

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:11
Dat.

Een DS920+ of zelfs een DS720+ is denk ik voldoende voor jouw toepassingen.

https://www.synology.com/...are/DS1520+/DS920+/DS720+

👉🏻 Blog 👈🏻

• Ron_Tweaker
Hmm, bedankt voor de adviezen. Ik denk dat ik ga voor de 920+ of de 1520+, waarbij die laatste natuurlijk veel meer RAM geheugen heeft. Misschien nu wel een beetje overkill voor wat ik nu gebruik, maar dat had ik toen ook al een beetje met de 1513+. Ik ga kijken of ik het prijsverschil waard vind.

Apple | Marantz | B&W

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03 20:59
Is er iets mis met de hdd’s? Zo nee dan kan je die gewoon migreren naar je nieuwe nas ipv zoals hierboven gezegd vervangen voor andere.

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Sunglasses and beards

Ron_Tweaker schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:34:
Hmm, bedankt voor de adviezen. Ik denk dat ik ga voor de 920+ of de 1520+, waarbij die laatste natuurlijk veel meer RAM geheugen heeft.
Pssst, de 920 en 1520 zijn technisch gelijk. De DS1520 heeft wel 8GB geheugen, maar je kan de DS920 voorzien van een extra 4GB of 8GB module. Als je dus geen harde noodzaak hebt voor 5 slots, of 15 disks, kan de DS920 een betere keuze zijn en hou je een hoop geld in je portemonee.
Ter info: ik heb een 8GB module in mijn DS920 gezet en zit daarmee op 12GB geheugen.

[Voor 7% gewijzigd door Microkid op 28-02-2021 17:46]

3000Wp zonnestroom

• Dracula
Microkid schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:45:
[...]

Pssst, de 920 en 1520 zijn technisch gelijk. De DS1520 heeft wel 8GB geheugen, maar je kan de DS920 voorzien van een extra 4GB of 8GB module. Als je dus geen harde noodzaak hebt voor 5 slots, of 15 disks, kan de DS920 een betere keuze zijn en hou je een hoop geld in je portemonee.
Ter info: ik heb een 8GB module in mijn DS920 gezet en zit daarmee op 12GB geheugen.
Ondersteund de 920 geen dual channel geheugen want dan is 4 + 8 niet de beste combi.

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Sunglasses and beards

De Intel® Celeron® Processor J4125 ondersteunt dual channel. Maar afgezien daarvan, denk niet dat je daar met je Nas echt heel veel zal merken ;)

3000Wp zonnestroom

• Dracula

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:19
Gaat het puur om de reactie snelheid van de GUI? Je schrijft niet hoeveel camera’s je gebruikt, maar ik zie weinig hele intensieve taken. Ik zou even wachten tot DSM 7 uit is, zelf niet getest, maar schijnt wat meer ‘snappy’ te voelen. Vervangen kan altijd nog...

• Ron_Tweaker

Apple | Marantz | B&W

• Ron_Tweaker
gastje01 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:13:
Gaat het puur om de reactie snelheid van de GUI? Je schrijft niet hoeveel camera’s je gebruikt, maar ik zie weinig hele intensieve taken. Ik zou even wachten tot DSM 7 uit is, zelf niet getest, maar schijnt wat meer ‘snappy’ te voelen. Vervangen kan altijd nog...
Ik heb 4 camera's die op maximale resolutie opnemen, die via Surveillance Station op 2688 x 1520 werken, alles op maximaal en enkel op bewegingsdetectie.

Niet alleen gaat het om de snelheid van de GUI, maar ook de snelheid waarmee je via DS Cam de beelden kunt zien/terug zien. Initieel heeft hij best veel tijd nodig om na het starten van de app sowieso het beeldmateriaal te laden.

Apple | Marantz | B&W

• Ron_Tweaker
Microkid schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:45:
[...]

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Sunglasses and beards

Ron_Tweaker schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:52:
[...]

43 euro

3000Wp zonnestroom

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee