Toon posts:

Highpoint controller conflict?¿?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuw systeem.

Alles is enigzins stabiel, kheb alleen me CPU van 1.4Ghz naar 933 Mhz gezet om geen Overheat probs te krijgen omdat ik nog geen goeie airflow en cooling heb maar dat terzijde.

Me Systeem hang onregelmatig even een sec vast, het geluid/beeld hangt dan even in een loop, en dan gaat hij weer door, meestal als er harddisk activity is.

Ik heb al veel mensen gezien dit dit probleem ook hebben met een highpoint controller of andre ATA100 raidcontrol systeem.

Ik heb via forums amd forums tweakers forums gechecked maar toch werk het nog niet helemaal goed.

Hij hapert enigzins minder als ik de UltraDMA driver install, maar dan ziet me pc me DVD speler niet, terwijl die gewoon op me normale ide poort hang. Omdat hij opeens alles als SCSI apparaten ziet.?¿?

Nu zonder die udma driver ziet tie nog steeds me MAxtor D60 Schijfen als SCSI, ;(

Bij de Event Viewer geef hij deze error aan:

The device, \Device\Scsi\HPT3xxNT1, did not respond within the timeout period.

Wat mij vreemd lijk omdat ik helemaal geen SCSI heb, ik denk dus dat het niet te maken heb met de video/geluidskaart, maar met de of via drivers of die highpoint controller.

Khoop iemand dit probleem wel is heb gehad en er ook een oplossing voor weet?¿?

Dit heb ik al geprobeerd:

1: Nieuwe via 4 in 1 drivers
2: Via Hotfixxes voor ATA100
3: PCI LAtency PAtch
4: Windows Hotfix
5: Regedit [LargePageMinimum]

HARDWARE SPECS:

Amd 1.4Ghz@933Mhz
256DDRAM
EPOX 8K7A+
SBLIVE
ASUS7700 Deluxe
2x DMAX60 40gig MAxtor
(rest niet van belang)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ten eerste, IDE (ATA66/ATA100) en RAID controllers worden door Win2K gegroepeerd onder "SCSI and RAID controllers". Dat is normaal, ook al heeft je highpoint controllertje helemaal niks met SCSI te maken.

Ff terug naar het probleem: het is me niet helemaal duidelijk of je je Maxtors in een RAID configuratie hebt hangen of niet. Welke drivers gebruik je? Probeer anders nieuwere of oudere drivers en/of BIOSsen. Met mijn Highpoint ATA66 kreeg ik ooit precies dezelfde foutmelding. Het was toen opgelost met een oudere (!) driver.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net via de Highpoint site de nieuwste driver voor win2k gedowned en geïnstalled.

Nu is het conflict weg, maar nu is het probleem van haperen van video/geluid erger geworden.

Als ik bij me Taakbeheer kijk, zie ik dat bij een kleine toepassing (bijvoorbeeld mail ophalen, dat mij CPU opeens 80% usage heb) en dan hang me geluid/beeld een seconde, zwaar irritant.

Vooral als dat dalijk gaat voorkomen als ik Cd's loop te bakken, maar dat heb ik nog niet getest.

Maar alleen onder win2k geen probs bij win98.

En ik heb echt alle 4 in 1 via drivers geprobeerd, maar die nieuwste zorg wel voor minder hapering, maar het is er nog wel, en het irriteer mateloos.

Kheb de Via 1.333 UDMA drivers niet geinstalleerd.

Want dan accepteer hij me DVD speler niet meer.

Damn kan iemand me helpen.

Kan nooit zijn dat dat hoord bij een 1 Ghz systeem... (wat sneller hoort by the way maar das andre koek)

• cybered
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
(overleden)
Slecht geluid happeren kraken etc met epox 8k7a+ w2k highpoint.
Hiero onder staat wat Epox er over tevertellen heeft !
Met een nieuwe bios cq nieuwe drivers is het probleem NIET verholpen (snif)

------------------------\/\/\/\/\/-----------------------

Het probleem is dat dit probleem eigenlijk een beetje veroorzaakt wordt door de highpoint drivers met de drivers

V1.03 heb je dit probleem weer niet, die zijn ook een stukje sneller. Maar het nadeel van deze drivers is weer

dat er data corruptie optreed. Wat nog wel eens wil helpen is de memory hole option in de BIOS te enablen.

Heb u de laaste BIOS update en Highpoint Drivers toegestuurd.

Best Regards,

EPoX Europe Computer B.V.

www.epox.nl

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Of je installeerd gewoon WINDOWS XP en dan heb je totaal geen problemen. Bij mij niet tenminste, en geen drivers installeren. No Highpoint, no via...nada.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB